- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Killing
addikt
Ide nehogy bevezessék!
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Zolinho1026
tag
Most komolyan hol vagyunk mi ehhez képest?Itt is ez kéne és a sok apuci kisfia nem venné meg a példákat stb. (persze tisztelet a kivételnek)
Aki normálisan tanul az meg azt kérdezgeti saját magától, hogy minek tanuljon ha ő is megteheti ugyanezt?[ Szerkesztve ]
Loxone and Loxberry superuser
-
Doom
aktív tag
Nekem két dolog jut eszembe erről:
1. kézírás halála
2. offline puskázás -
Lenry
félisten
ez után is kis papírfecnikre fogják felírni, amit most már majd szépen be tudnak csúsztatni az ExpressCard foglalatba, meg belehajtogatják az USB-be, vagy csak simán beduják a laptop alá...
amúgy meg hülyeségnek tartom az egészet...
a gyerek mást se fog csinálni egész nap, csak MSNezik, meg pasziánszozik, plusz mivel erről tanul, így gondolom haza is viheti a gépet, ergo semmi sem akadályozza meg, hogy letakarítsa az összes monitoringot a géprőlGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Myers
senior tag
És a kezemben lévő kis papírpuskát hogy figyeli a "rencer"?
Lassan már mindent a gép fog helyettük csinálni.
"nyelvhelyesség-ellenőrző segédalkalmazásokat": Akkor már a helyesírást sem kell tudni, majd a gép "tudja".
Ez az egész elbutuláshoz vezet.[ Szerkesztve ]
http://www.muszaj.hu/
-
ádyz
addikt
Remek, már írásra sem tanítanak.
-
bigmasterg
addikt
LOL, hát ezek nagyon hülyék.
Így még könnyebb lesz puskázni papírról/telefonról, mivel szemből takar a noti monitorja. -
Lenry
félisten
ez csak középsulikra vonatkozik, ott elvileg már tudnak írni...
ami persze nagyon vissza fog fejlődni, ha nem használják, márpedig nem használják, mert még az iskolában sem lesznek rákényszerítveGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
DrGonzo22
őstag
A helyesírást nem tanulni kell, hanem gyakorolni. Ha folyamatos kontroll alatt áll az írásuk, akkor folyamatosan igazodnak a szabványhoz. Ez a folyamat ugye 12 évig tart, mire kikerülnek az iskolából egy tökéletesen helyesen író generációt kapunk. Ma sem azért rossz az emberek helyesírása/beszéde, mert nem tanulják eleget (ezen nincs is mit tanulni), hanem mert hibás mintákat követnek.
És még azt is hozzá lehet tenni, hogy a népszerűvé vált eszközök - notebook, mobil/sms - használói jóval többet írnak, mint mások. Az pedig, hogy a papír-toll formátum kihal merőben technikai kérdés, ma sem hullat senki könnyeket az agyagtáblák, vagy a pergamen után... Ráadásul környezetvédelmi szempontból sem utolsó előrelépés.
-
ALI_G
veterán
uggyanmá, gyerek akkor is tud puskázni legalább is amelyik akar.
-
Csakénvagyok
őstag
Az úgy marhaság hogy ne tudna puskázni, ezek tényleg elég korlátolt gondolkodásmódusak. De jó ötlet hogy átáljanak a papírról az olcsóbb/hatékonyabb/gyorsabb softwarekre.
-
Skizz
addikt
alábecsülök a diákok képességeit egyébként hogy akadályozzák meg hogy egy papírfecnit vigyenek a terembe a pulcsiujjukban?
-
Lirion
addikt
válasz DrGonzo22 #10 üzenetére
Teszem azt egy 30 fős osztályban, mindenki ír, melyik lehet károsabb:
- 30-60 papírlap, némi tinta rajtuk, ami pár év múlva megy a szemétbe
- 30-60 papírlap, némi tinta rajtuk + 30 laptop, ami folyamatosan zabálja az áramot.Azért ez a környezetvédelmi kérdés nem annyira egyszerű..
-
gabor85
őstag
A normális ember általában a hibáiból tanul, éppenezért én csak úgy engedném használni a helyesírás ellenőrző szoftvert ha már a beadandó házi/doga kész van, és nem módosíható. Bár új dokumentumot is lehet létrehozni...
-
Wolverine
félisten
Nyilván a dolgozat/vizsga előtt csatalkozni kell a helyi hálóra, és ha nincs fent a monitorprogram, akkor a diák megkapja az üzenetet: "nem tudunk értékelni, ez sajnos automatikusan bukás, viszlát"
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Des1gnR
őstag
Ha leír valamit helytelenül és azt látja egyből aláhúzva pirossal akkor azonnal ki tudja javítani a saját hibáját és ezzel tanul...
Szerintem ezzel pont, hogy csökkenni fog a helytelenül írók (fú de furcsán hangzik) számaDell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
bambano
titán
Engem érdekelne, hogy melyik cég termékeiből telepítették fel a minden szükséges programot?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
válasz VladimirR #13 üzenetére
ez csak a hangjelölő írást használó nyelveknél ilyen egyszerű kérdés. persze a norvég ilyen, de ha a későbbiekben majd ezt a módszert veszik alapul, akkor tovább kell gondolni ezt a felét is.
bambano: amelyik cégnek az iskolákkal (oktatási minisztériummal) szerződése van, azét.
-
la_cc
addikt
De k*rva jól megy a Norvégoknak... Semmi válság? Semmi recesszió?
~ ~ ~ Q('.'Q) Q=('.'Q) ~ ~ ~
-
tkazmer
addikt
ugyan már 6000*150.000 (ennél többet nem hiszem, hogy költöttek volna laptopra)=9mrd huf + mondjuk még kétszer ennyi a szoftverekért, az 27mrd huf...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
azbest
félisten
amúgy meg hülyeségnek tartom az egészet...
a gyerek mást se fog csinálni egész nap, csak MSNezik, meg pasziánszozik, plusz mivel erről tanul, így gondolom haza is viheti a gépet, ergo semmi sem akadályozza meg, hogy letakarítsa az összes monitoringot a géprőloh, ha ilyen egyszerű lenne.
A diákok csak használatra kapják a gépet. Haza is vihetik. Egy ismerős mesélte USA-beli ismerőse macbook-ot kapott a sulitól, onnan vannak infóim.De olyan szintű védelmi porgram van rátelepítve, hogy gyakorlatilag semmit sem lehet változtatni a rendszeren. A netezéshez is sulis átjárót használ. Ha otthon van, akkor egy fokkal szabadabb, de a szabályok érvényben vannak akkor is. Ha sulis hálózaton át használja, akkor gyakorlatilag kijátszhatatlan a rendszer. Otthonról tudott csak webes java alapú chat progival csetelgetni, a sulis rendszerben egyáltalán nem megy.
Nagyok komoly pénzekbe vannak ezek a védelmi rendszerek.
Ott R3000 Enterprise Filter van ([link])Természetesen fizikailag megoldható lehet a teljes törlés és újratelepítés, de ez gondolom első órán kibukik, aztán lehet magyarázkodni.
[ Szerkesztve ]
-
Milyen márkájú laptopkat kaptak a diákok?
Itthon is be lehetne ezt vezetni, csak oda kéne szólni a Kossuth térre, hogy ez is közbeszerzés lenne, tehát a mutyi itt is adott[ Szerkesztve ]
-
moonman
titán
1. lehet, hogy a norvegok nagyon hulyek, meg lol, de valamiert megis 150 evvel elottunk jarnak, akarmirol van szo.
2. aki szerint a norveg diak csak msn-ezni meg paszianszozni fog egesz nap, az meglehetosen korlatolt.
3. aki szerint az ilyen gepekbe csak ugy bele lehet nyulni, az szinten nincs teljesen kepben. a vallalati laptopokkal sem lehet szinte semmit kezdeni, csak az a ket-harom alkalmazas fut rajtuk, amit megengedtek, raadasul az internetforgalmat is a ceges/sulis proxy-n keresztul kapjak. ha belenyulsz, lebuksz es kirugnak. ennyi.
4. a nyelvhelyesseg nem azonos a helyesirassal.
5. valahogy mindenki leragadt a puskazasnal, pedig a lenyeg az, hogy allamilag tamogatott a tanulok gephez es szoftverhez, vagyis tudashoz es lehetoseghez valo jutasa. hol vagyunk mi ettol a kakaobiztos geppel meg a pusztafalva altalanos iskolai lezertablainkkal...
[ Szerkesztve ]
-
pereces
tag
talán itt a PH!-n volt egy régebbi cikkben hogy a tanár a diák gépében lévő beépített web kamera képét is megnézheti
-
luciferc
őstag
Az összes magát nagyon ügyes puskázónak tartó tanuló/hallgató figyelmét felhívnám arra, hogy csak és kizárólag azért tudnak puskázni, mert a tanár azt hagyja. Egy átlagos tanár is az összes apró puskázást fel tudná jegyezni, ha akarná, de nem akarja, mert általános tapasztalat, hogy a tanulók puskázni óhajtó részének jelentős része sajnos annyira sötét, hogy még használható puskát sem tud írni, illetve ha szerzett is valahonnan, akkor nem tudja használni, másrészt különösebben nem érdekli a tanárt, hogy valaki gyenge 2 helyett erőset kap, esetleg egyszer egyszer erős 2 helyett egy gyenge 3-at, mert ennél nagyobb ugrásra a többség akkor is képtelen lenne, ha odatennék elé a tankönyvet, hogy használd vazze.
Szörnyen és talán igaztalannak is hangzik, de sajnos ezt bármelyik tanár vagy egyetemi oktató meg tudja erősíteni. Szarban leszünk úgy kollektíve pár év múlva. -
azbest
félisten
-
Grisa_kvr
tag
Szerintem ez meg baromság. Ha már vizsgáztatás van, akkor miért nem lehet úgy megoldani, mint nálunk a kresztesztet? Berendezni egy termet egy osztálynyi terminállal, aminek csak a vizsgáztatás célja, és akkor a gyereknek se kötelező a gépen konstansan állami kémprogramot tartania (engem pl. halálra idegesítene már a ténye is), másrészt meg nem kell a csemetének állami pénzen msnezőgépet venni.
-
azbest
félisten
válasz Grisa_kvr #38 üzenetére
nem csak vizsgára használják, hanem gondolom a tananyagból is kapnak olyan elektronikus változatot, amit ezen nézik... valamint a leckét is ezen kaphatják és adhatják be = mindenki leckéje bekerül a tanárhoz.
Van olyan jellegű feladat, ami automatikusan ki is értékelhető... és ez nem jelenti azt, hogy akkor lemásolják egymásról, mert töb száz kérdésből generálhatnak egyéni tesztlapot mindenkinek. Egyetemen is van amiből így zh-zunk.
[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
A jegyzetelést is laptopon végzik, vagy csak a dogákat? Nem feltétlenül olyan jó dolog ez...
-
tkazmer
addikt
az élelmiszer egy dolog, de az iparról annyit, hogy ahhoz nyersanyag is kell, ami meg különböző okokból kifolyólag nincs.
persze ennek nem szabadna akadálynak lennie, japán is egész jól áll, pedig őket sem veti fel a nyersanyag...úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
CsíkosMókus
aktív tag
én az egész általános és középiskolát végigpuskáztam, mert nem volt kedvem mol értékeket, molekulákat, erőket és egyéb rendkívül hasznos és szórakoztató dolgokat megjegyezni.
egy verset viszont szünetben megtanultam 5 perc alatt
aztán mégse lett belőlem buta gyerek, mol érték ide vagy oda. -
Gergő_
őstag
válasz CsíkosMókus #44 üzenetére
egy szép intelligens kézírás maga az ember,és az általános műveltség részét képezi szerintem ha valaki jól bánik a tollal vagy ceruzával akár írásban akár rajzban
Más kérdés hogy a norvég gyerekeknek több idejük maradhat hasznos dolgokra ha nem a cipekedéssel vagy a lapozással és könyvkereséssel foglalkoznak
az írásbeli teszteket persze hogy könnyebb így számonkérni,és több idő marad a szóbeli kifejezés javítására[ Szerkesztve ]
-
tkazmer
addikt
ok, és ennek milyen előnye van?
...arra célzok, hogy lehet itt nagy szavakkal dobálózni, miszerint az ember ez meg az, meg általános műveltség, stb, de a helyzet az, hogy az általános műveltség definíciója nem az, hogy "a tudás, amelyet semmire nem lehet felhasználni". márpedig a kézírás gyakorlatilag ilyen.#46) Gergő_
ráadásul rengeteg munkát takarít meg a tanároknak is (autmatikus tesztjavítás), ami alacsonyabb élőmunkaterhet jelent a közoktatás számára.[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
#16820480
törölt tag
annak mi értelme van, hogy bemagolsz egy Petőfi verset? szerintem semmi gyakorlati haszna nincs, pedig az általános műveltséghet hozzátartozik, hogy tudjál legalább egy verset idézni tőle.
a kézírás ennél sokkal hasznosabb dolog. ahogy a fejszámolásnak is van értelme, még a számológépek megjelenése után is. ahogy a személyes találkozóknak van jelentősége a videótelefonálás megjelenése után is. és így tovább.
-
tkazmer
addikt
válasz #16820480 #49 üzenetére
a versmagolás fejleszti a memóriát, a jó memória pedig egyértelműen fontos képesség. természetesen azt gondolom, hogy a versmagolást is teljesen felesleges túlzásba vinni, hiszen tényleg semmi értelme alapvetően
A fejszámolás és a személyes találkozás megint más. Fejben számolni szükséges, amikor pl. a boltban megnézed, jól adott-e vissza az eladó. személyes találkozás szintén szükséges, pl. egy családi ünnepség vagy egy üzlet megkötése esetén.
viszont a kézírás szükségességére - azon kívül, hogy pl. az érettségin szükséges - semmilyen épkézláb magyarázatot nem hoztál fel, erre továbbra is várokúgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Doom
aktív tag
Tessék:
bevásárlócetli
jegyzetelés
űrlap kitöltése (szerződés, csekk mittomén)
aláírás
tornásztatja az agyatEgyébként meg az életben bármikor szükség lehet rá. Te nem néznél furcsán, ha a sorban előtted álló elé tolnának egy űrlapot, hogy töltse ki, és bambán nézne, mert nem tud írni?
És ne mondd, hogy majd gépen kitölti, mert messze nem tart még ott a világ. És személy szerint nem is akarom megérni, amikor ide eljut.bambano #41: az oroszoknak és pl. Azerbajdzsánnak is sok van, és hol vannak... szóval önmagában azért ez nem minden...
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
A kézzel írás egy hitetetlenül összetett agyi folyamat. Legalább olyan fontos az egy fejlesztése szempontjából, mint a versmagolás (sőt, szerintem fontosabb), és nagyon fontos az agy folyamatos karbantartása szempontjából is. Egyenletrendszereket sem azért kell megoldani, mert az milyen hasznos lesz neked úgy konkrétan, hanem azért, mert fejleszti az agyad. Nagyon sajnálatos, hogy a diákok körében elterjedt a "mire jó ez nekem kézzelfoghatóan a későbbi életemben" típusú agyatlan gondolkodás és képtelenek felfogni, hogy a konkrét tudás pillanatok alatt el tud avulni, de a képességek megmaradnak, ezért azokat is fejleszteni kell, persze ehhez kell némi alaptudás (ami mellesleg nem is fog elavulni). Azt látni, hogy a többség konkrét esetekben ész nélkül használható tudást szeretne megkapni mondjuk az egyetemen. Csak ezt úgy hívják, hogy betanított szakmunka.
-
nuke7
veterán
bárcsak ilyen lenne magyarországon is... nem a középiskolákban... elég lenne az egyetemeken... sőt, azokból is kísérletképpen csak a fővárosban...(és csak olyanon, ahol van msc is..) bárcsak
https://youtube.com/user/nuke7
-
nuke7
veterán
90%-ig egyetértek veled (a betanított szakmunka rész nice )
viszont egy idő után - pont ezért én nem középiskolában, hanem egyetemen szeretném látni ezt a rendszert - szerintem megvan az alapképesség, és a gépelés nem megy a kézírás rovására...https://youtube.com/user/nuke7
-
dabadab
titán
"Nagyon sajnálatos, hogy a diákok körében elterjedt a "mire jó ez nekem kézzelfoghatóan a későbbi életemben" típusú agyatlan gondolkodás"
Igazabol az egyaltalan nem baj, ha a diakokban van kritikai erzek es kepesek feltenni kerdeseket - marpedig ez a kerdes azert tobbe-kevesbe ertelmes es olyan, ami azert elobb-utobb mindenkiben felmerul.
Ami igazan sajnalatos, az az, hogy a szerencsetlen diakok erre a kerdesre nem kapnak erdemi valaszt: pedig el lehetne mondani, hogy mi mire jo meg hogy miert nem teljesen jo a kerdes. Viszont ehhez az kellene, hogy legalabb a tanarok tisztaban legyenk az adando valasszal, de a jelek szerint ez egyaltalan nincs igy - sot, hatarozottan az az erzes motoszkal bennem, hogy a "miert?" kerdesre sokszor strategia szinten sincs igazan valasz.DRM is theft
-
CsíkosMókus
aktív tag
-
luciferc
őstag
Tisztában vagyok vele, hogy egyre több a kutyaütő tanár, de ha a diák megkérdez egy normális tanárt (és minden diáknak van legalább 4-5 ilyen tanára), akkor kap választ a miértre, és nem csak a tanár által tanított tárgyak vonatkozásában. Feltéve, hogy normálisan kérdezte. Ugyanis szerintem teljesen természetes, hogy nem fog választ kapni (hiszen nincs értelme válaszolni), ha a kérdés megfogalmazásából (verbális és nonverbális jelek) süt, hogy a kérdés költői, és pontos szövege a következő lehetne: " Mi a büdös faszért kell nekem ezt a szarságot tanulni?"
Az a baj, hogy a diákok max 20-30%-ában van kritikai érzék, ami ezt a fajta gondolatot indukál(hat!)ja, a többiek szimplán nem akarnak tanulni, és a lehető leggyakorlatiasabb dolgok kapcsán is feltenné a kérdést. Akiben viszont van ilyen kritikai érzék, az csak ritkán és tényleg extrémnek tekinthető helyzetekben* teszi fel ezt a kérdést, mert nem csak kritikai érzéke van, hanem agya is, hogy felfogja a dolgok értelmét.
* pl. be kell magolni egy időszak kismillió évszámát, de a tanár a történelmi összefüggésekre nem világít rá. Jogos a kérdés. Ha be kell magolni egy adag képletet, de a tanár nem magyarázza, hogy miért éppen azt kel használni egy adott feladatnál, akkor jogos a kérdés. De feltenni a kérdést, hogy minek kell fizikát tanulni, az agyatlanság. Az ilyen szerinted felfogja, hogy egyrészt fejleszti az agyát, másrészt kicsit megért valamit a világból?
mod: a miértre azért nincs esetleg stratégiai szinten válasz, mert seggfejek a stratégák. A jó tanárok tudják a választ a miértre, és a normális tanulók is (vagy maguktól, vagy a tanártól). Addig jó, míg a seggfej stratégák nem teszik fel a fenti nem túl szalonképes kérdést. Sajnos egyre inkább teszik, lásd természettudományos tárgyak visszaszorítása, és ezzel párhuzamosan az áltudományok fokozatos térnyerése.
[ Szerkesztve ]
-
CsíkosMókus
aktív tag
Akiben viszont van ilyen kritikai érzék, az csak ritkán és tényleg extrémnek tekinthető helyzetekben* teszi fel ezt a kérdést, mert nem csak kritikai érzéke van, hanem agya is, hogy felfogja a dolgok értelmét.
* pl. be kell magolni egy időszak kismillió évszámát, de a tanár a történelmi összefüggésekre nem világít rá.Ott a pont, én is erről beszéltem..
-
tkazmer
addikt
bevásárlócetli - az tényleg olyan, amelyhez 12 éven keresztül érdemes kézzel írva tanulni
jegyzetelés - igen, pont azért jó a laptop, mert azzal gyorsabban lehet jegyzetelni, ráadásul a jegyzet jól olvasható és átlátható is.
űrlap kitöltése - nem túl gyakori probléma, az űrlapok száma szerencsére csökken, de szintén nem kíván olyan szintű kézírás tudást, amelyet 12 évig kell tanulni. a szerződéseket nekem pedig ált. az ügyvédem írja, érdekes módon viszont nem kézzel hanem géppel.
aláírás - na ne viccelj
tornáztatja az agyat - igen, az, hogy gondolatokat fogalmazol meg olyan szinten, hogy azokat értelmes és összetett mondatokba formálva leírod. viszont ebből a folyamatból csak a leírás marad ki gépelés esetén - vagy te csak akkor gondolkodsz, ha kézzel írsz?az, hogy te nem akarod megélni egy fejlettebb világ létezését, saját probléma. amit a példádban leírtál, az pedig a bürokratikus időpazarlás csúcsa. sorban állsz azért, hogy kitölthess egy űrlapot, amelyről az adataid majd bekerülnek egy számítógépbe. jól látom, hogy - feltételezve azt, hogy rendelkezel internetkapcsolattal - a folyamat során feleslegesen alkalmaznak egy közszolgát, feleslegesen nyomtatnak ki papírt, és te feleslegesen állsz sorba (és töltöd ott a drága idődet ahelyett, hogy dolgoznál/a családoddal lennél)? az egészből az adatszolgáltatás a lényeg - ezt pedig sokkal egyszerűbb és olcsóbb az interneten keresztül megvalósítani.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
az a gond, hogy a gondolatmenetedből az is levezethető: azért (is) oldunk meg egyenletet, mert a számok kézzel történő leírása egy hihetetlenül bonyolult agyi folyamat. de valahogy ha én megoldok egy másodfokú egyenletet, nem kezdek el azon gondolkodni, hogy akkor a 8-as szám pontosan hogy is van.
biztos, hogy erre gondoltál tehát?
senki sem vitatja, hogy a fogalmazás egy összetett agyi műveletsor, és az, hogy ezt valaki írásba is adja, további agyi műveleteket tesz nélkülözhetetlenné. viszont az, hogy valaki egy toll és papír helyett egy billentyűt használ, valahogy nem olyan szignifikáns különbség, amely az agy működésének nagymértékű csökkenését kellene, hogy eredményezze.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
gépelés nem megy a kézírás rovására
ez sajnos bizonyos szempontból nem így van. ugyanis az íráshoz szükséges agyi folyamatok a géppel történő rögzítés miatt gyorsabbá válnak, hiszen gépelve gyorsabban tudjuk a gondolatokat lejegyezni. kézzel írva az agyi folyamatok hasonlóan gyorsak maradnak, a kézzel író megpróbálja ezeket kézírással "követni", azonban törekvése mindenképpen sikertelen, hiszen kézzel képtelenség gép sebességgel írni. a próbálkozás pedig a külalak rovására megy, ilyen módon, ha helyesírás szempontjából nem is, külalak, olvashatóság szempontjából - ami talán az egyik legfontosabb kérdés egy kommunikációs megoldás esetében - kijelenthető, hogy a géppel történő írás a kézírás rovására megy.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Cathfaern
nagyúr
Annyival egészíteném ki azt amit írtál most (s amivel 100%-ban egyetértek), hogy senki sem mondta azt, hogy ezentúl ne tanítsunk kézírást. Dehogynem, tanítsunk általános iskolában. De ha a gyerek elért odáig, hogy a kézírása olvasható, akkor teljesen felesleges tovább erőltetni. Főleg, hogy gyakorlatilag a felnőttek jó részének a kézírása olvashatatlan sokszor még saját maga számára is (most 40-50+ korosztályról is beszélek, tehát akik még nem is kerültek kapcsolatban sem számítógéppel iskolában, így nem lehet arra fogni).
Ami példákat hoztak, azokra bőven elég lenne 8 évi kézírás oktatás (talán 4 is, de menjünk biztosra), ellenben nagyon jó lenne valamilyen szintű gépírás oktatás, vagy legalább billentyűzettel való ismerkedés, mert rossz látni, amikor egyesek egy ujjal fél órákat pötyögnek mire egy sort leírnak.
Valaki hozta a fejszámolást, de mint ellenpélda, hogy az is jó dolog... de ha belegondol az ember, fejszámolást is csak addig tanítják, amíg pár kisjegyű számot össze nem tud adni az ember. Gimnáziumtól felfelé már gyakorlatilag végig számológéppel számolnak a diákok, s értelmetlen is lenne bonyolult számításokat fejben (vagy papíron) kiszámoltatni. Ehhez hasonlóan írásból is elég az alapok, nem kell hogy úgy írjon mindenki, mint a középkorban a kódexmásoló szerzetesek. -
luciferc
őstag
Az a gond, hogy egyáltalán nem sikerült megértened amit írtam, ugyanis nem, nem vezethető le a te általad levezethetőnek vélt dolog. Egyenleteket ugyanis azért oldunk meg, meg azok megoldása nagymértékben fejleszti és serkenti az agyat, pl a logikai képességeket, az összetett gondolkodást. Ahogy a szöveg megalkotása is. Ugyanis ez analóg az egyenlet megoldással, nem pedig az általad analógnak vél kézzel írás!. Érted a különbséget? Ízlelgesd kicsit: szöveget alkotok, kézzel leírok valamit. Na? Kézzel másolhatsz is valamit, akkor is fejleszti az agyadnak pl a kéz koordinációjáért felelős részeit. Amúgy miért is kellene azon gondolkodni, hogy a 8-ast hogy írod le? Szerinted csak akkor dolgozik és fejlődik az agyad, amikor tudatosan gondolsz valamire? Mielőtt nekiállsz megváltani a világot, olvasgass egy kicsit az agy működéséről. Csak ismeretterjesztő szinten, de szakemberektől. Amúgy a második bekezdésed is a totális meg nem értésről árulkodik.
De ha már ennyire a digitális kor gyermeke vagy, akkor válaszolhatsz a korábbi kérdésemre. Hogy szeretnél kemény számítási zh-t írni számítógépen? Miben írnád a képleteket, amik ott, prompt születnek, miközben agyalsz, hogyan is kellene megoldani a feladatot? Word? Hát, nem valami produktív, bár legalább rögtön átlátható. Latex? Piszok gyorsan tudok én is képletet szedni benne, viszont szerinted alkalmas arra, hogy már megoldás közben abba írj? Na melyik? Vagy mi más? Komolyan nagyon érdekel, hogy mi a kézzel számolás (ami közben sokszor sokat kell írni is az indoklások miatt) alternatívája, amikor új dolgokat alkot az ember, és nem jól begyakorolt dolgokat csinál gyakorlatilag betanított szellemi szakmunkásként. -
luciferc
őstag
válasz Cathfaern #64 üzenetére
De ha a gyerek elért odáig, hogy a kézírása olvasható, akkor teljesen felesleges tovább erőltetni.
És elmondod, hogy ha 14 éves kora után nem követelik meg tőle a rendezett, olvasható kézzel írt munkát, akkor hogyan fog tudásáról számot adni egy zh-n? Hogyan fog jegyzetelni? Ne valami bölcsész duma órára gondolj, hanem olyanra, ahol szöveg, képletek és rajzok sűrű egymásutánban váltják egymást. Vajon miért van az, hogy bár az egyetemi hallgatók minimum felének van saját laptopja, gyakorlatilag senki nem jegyzetel TTK vagy mérnöki szakokon laptoppal? Mindenki ilyen maradi, vagy ti vagytok kicsit eltévedve?
Gimnáziumtól felfelé már gyakorlatilag végig számológéppel számolnak a diákok, s értelmetlen is lenne bonyolult számításokat fejben (vagy papíron) kiszámoltatni.
És ennek meg is van az eredménye. Mivel nem gyakorolják, ezért már egészen egyszerű számolásoknál sem képes a fiatalok 80+%-a fejben még csak megsaccolni sem a végeredményt. Tényleg nagyon jó.
mod:
Ehhez hasonlóan írásból is elég az alapok, nem kell hogy úgy írjon mindenki, mint a középkorban a kódexmásoló szerzetesek.
De ugye senki nem fog megsértődni, ha az olvashatatlan és kaotikus macskakaparására egy jó nagy elégtelent kap?[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz CsíkosMókus #68 üzenetére
Vállalom, mármint az enyhe pejoratív mellékízt (valamint azt is, hogy a BTK-s szakok egy része nem fér bele az én tudományról alkotott nézeteimbe). A másodikban meg hm hm. Biztos teccik ebben lenni? Amúgy meg ha már itt vagyunk, attól, hogy (esetleg ) van mondanivalója egy bölcsész órának, attól az még jegyzetelési szempontból duma, és egy jól gépelő ember valóban gyorsan tudja akár szó szerint is jegyzetelni, szemben az általam példaként hozott órával.
-
tkazmer
addikt
ugyanis nem, nem vezethető le a te általad levezethetőnek vélt dolog
ó, dehogyis nem!
tekintsük - ahogy eddig is tettük - két külön "process"-nek a fogalmazást és annak lejegyzését. ugyanúgy tekintsük két külön process-nek az egyenletmegoldásnak azon részét mikoris a szellemi tevékenységet, a megoldást készíti el az agy, illetve azt, amikor ennek eredménye leírásra kerül.
a 4 dolog közül a fogalmazás és a megoldás elkészítése az, ami a leginkább agyi munkát igényel; ezek szükségességét pedig senki sem vitatja.
a felhozott probléma a "számítási zh"-val kapcsolatban valós. tekintettel arra, hogy nincs megfelelő eszköz a benne foglalt feladatok papír és toll nélküli megoldásához, egyértelmű, hogy ebben a tekintetben még van hova fejlődnie a technikának, nem nyújt megfelelő megoldást.
azonban a szövegbevitel egyszerűen megoldott. ilyen módon szöveg létrehozásra sokkal megfelelőbb egy számítógép.amikor új dolgokat alkot az ember, és nem jól begyakorolt dolgokat csinál gyakorlatilag betanított szellemi szakmunkásként.
végső soron tényleg okos dolog betanított szakmunkásnak nevezni az építészeket, ügyvédeket, írókat (legalábbis egy részüket), programozókat, vagy éppen grafikusokat, és számos más olyan, szellemileg újat alkotó munkakört, amely alapvetően a számítógépen hozza létre azt a bizonyos új dolgot. nem tudom merre és hogyan dolgozol, de bármily meglepő: amikor egy programozó leprogramoz egy programot, azt nem írja le előtte kézzel, vagy amikor egy grafikus létrehoz egy grafikát, csak nagyon ritkán használ előtte papírt és ceruzát a digitális rajztáblák és a photoshop korában. legalábbis az én cégemnél így szokás.(#66) CsíkosMókus
ha nem így gondolod, kérlek fejtsd ki az álláspontodat[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
luciferc
őstag
Már ne is haragudj, de politikus vagy bulvár újságíró vagy? Igyekezz nem kiemelni máskor egy mondat egy részét, és akkor lesz miről beszélgetni.
Az inkriminált mondat, kiemelve amit kihagytál:
Komolyan nagyon érdekel, hogy mi a kézzel számolás (ami közben sokszor sokat kell írni is az indoklások miatt) alternatívája, amikor új dolgokat alkot az ember, és nem jól begyakorolt dolgokat csinál gyakorlatilag betanított szellemi szakmunkásként.Az általad írtak ugye mind kiváló példák a kézzel számolásra... De ha mondjuk statikust írtál volna. A statikusok egy része kisebb méretezéseket még mindig kézzel ír le, mert átlátható a saját számára is, és más számára is, és sokkal gyorsabb. Vagy az a programozó, aki a statikai számítási képleteket beprogramozta, hogyan is fogja azokat ellenőrizni. Jé, részben papíron. Azt a kutyafáját. Mellesleg a kézírással kapcsolatban grafikust emlegetni szintén zseniális. De ha már grafikus, akkor papír ceruza helyett digitális rajztábla... Apám, hogy te mennyire átlátod a dolgokat. Fel sem fogod, hogy a tevékenység még alapvetően ugyanaz, ha a használt eszköz más is?
a 4 dolog közül a fogalmazás és a megoldás elkészítése az, ami a leginkább agyi munkát igényel; ezek szükségességét pedig senki sem vitatja.
Látom még mindig nem érted. Amikor focizol, akkor sem agyalsz azon a szövegalkotáshoz, vagy egyenlet megoldáshoz haszonló módon, hogy hova passzolj, az agyad mégis dolgozik, kőkeményen. El nem lehet vitatni, hogy bizonyos agyi területeket ezáltal jelentősen fejleszt a foci (vagy bármilyen más játék). Ugyanígy van a kézírással is. Hogyan is döntöd el mikor dolgozik keményebben az agyad? Én ilyet nem mernék egyik irányban sem kijelenteni, de te biztos olvastál már ilyen kutatásokról, ahol az agy munkáját számszerűsítették egyes tevékenységekre, és az egyik több munkát igényelt. Nem lehet, hogy csak más jellegű munkát, és te az egyiket többnek érzed...mod: amúgy ha már építészt emlegettél, szerinted miért van szabadkézi rajz alkalmassági az építész felvételin? Hiszen vannak csodás cad programok, meg photoshop, meg kutyafüle. Aztán mégis. A sok maradi vén trotty, mi? Vagy mégsem olyan hülyék és van értelme?
[ Szerkesztve ]
-
tkazmer
addikt
ami problémát jelent, hogy még mindig ott tartasz: számítások. pedig ha jól elolvasod amit írtam, találhatsz ott ilyet is:
a felhozott probléma a "számítási zh"-val kapcsolatban valós. [...] ebben a tekintetben még van hova fejlődnie a technikának, nem nyújt megfelelő megoldást.
feltételezem, hogy ez a mondat elég világosan leírja a számítási feladatokkal kapcsolatos véleményemet. amennyiben még nem egyértelmű: a "számítási zh" rész helyére esetleg helyettesítsd be azokat a foglalkozásokat, amelyeknél fontos, hogy teljesen új számítások alapján dolgozzon valaki.Hogyan is döntöd el mikor dolgozik keményebben az agyad? ez a kérdés jogos. de nézzük, hogy a valós életben ez hogy is van: érdekes módon írni és olvasni gyakorlatilag mindenki tud. egy szövegalkotásra, magas minőségben, azonban nem mindenki képes. szerinted akkor melyik az a feladat logikusan gondolkodva, amelyik több "agyi energiát" igényel?
továbbá a foci és a kézírás pedig nem összehasonlítható, hiszen a foci esetében egy komplett emberi testet kell koordinálni, kézírás esetén viszont elégséges egy kart és néhány ujjat. ja, hogy gépírásnál éppen ennek a kétszeresét kell? uupsz...úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
sghc_toma
senior tag
... amikor egy programozó leprogramoz egy programot, azt nem írja le előtte kézzel ...
haat, lehet, hogy egyedul vagyok ezzel (nem hiszem), de nekem mindig ott a papir es a toll programozas kozben.. sokkal hatekonyabban tudok atgondolni egy problemat, ha jegyzetelek rola..in asm we trust
-
CsíkosMókus
aktív tag
külalak, olvashatóság szempontjából - ami talán az egyik legfontosabb kérdés egy kommunikációs megoldás esetében - kijelenthető, hogy a géppel történő írás a kézírás rovására megy
külalak és olvashatóság szempontjából a géppel írás a kézírás rovására megy?
arra gondolsz, hogy a kézírás nem lesz olyan szép ha mindent géppel írunk, vagy arra, hogy rosszabbul olvasható a géppel írt szöveg a kézzel írtnál?
ha utóbbi van, akkor azzal nagyon nem értek egyet de nyilván az első változatra gondoltál -
Doom
aktív tag
Csak néhány példát leírtam, ami épp eszembe jutott, és amely esetekben jól jöhet, de te persze mindegyiket meg bírtad fikázni, hogy van alternatívája, vagy szóra sem érdemes. Egyébként nem mondtam, hogy ezeket csak így lehet megoldani, de ha épp nincs kéznél a laptopom, vagy lemerült, vagy épp nincs rá pénzem stb, akkor pl. jól jöhet, hogy tudok írni.
Nagyon lovagolsz ezen a 12 éven, de szerintem írni nem 12 éven át tanítanak, hanem mondjuk 4 éven át, utána már csak alkalmazom, legalábbis nálam így volt.
Az aláírással nem vicceltem, nem tudom, mi a vicc ebben. A mai világban az azonosítás egyik fő formája, és tudni kell írni hozzá.
A kézírásnál a mozgáskoordinációd is fejlődik ám, amit szintén az agy végez. Nyilván ez a billentyűleütéseknél is így van, de korántsem olyan finoman, mint az írásnál. Szerinted egyébként a tesiórákat is töröljük el, mert úgyse fog a gyerek bukfencezni, kézenállni, talajtornázni stb? Aztán majd csak nézünk, hogy jön a sok gerincferdüléses meg minden bajjal küzdő gyerek, aki a busz után se tud futni, és egy emeletet se bír gyalog menni. De persze felesleges, mert jön a következő busz, illetve van lift.
Igen, valóban a jövő úgy tűnik, afelé megy, hogy olyanok legyünk, mint a Wall-E-ben. Semmit nem csinálunk, még a gondolkodást is lassan gépek végzik helyettünk. Szerinted ez rendben van, szerintem szörnyű, és ez az, amit nem akarok megélni. Félreértés ne essék, nem vagyok a haladás ellen, én is használok egy csomó szolgáltatást az új technikai vívmányok közül (és szeretem is használni őket, hiszen tényleg vannak előnyei), de azért nem kellene túlzásokba esni, és elveszni, ha nincs számítógép a közelünkben. Nem viccből állok sorba se, és töltöm ki az esetleges űrlapokat, hanem mert szükség van rá, így működünk jelenleg.
De elgondolkodtam - igazából nem izgat, hogy egyesek mit művelnek a saját agyukkal, felőlem el is sorvaszthatják. De szerintem elgondolkodtató az is, hogy állítólag agyi kapacitásunk 10%-át se használjuk ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen