- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Opera böngésző
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Miben fog többet tudni a Rábaringnél? Egyáltalán, miben lesz ez olyan különleges? Ki fogja építeni, ki fogja fizetni, ki fogja üzemeltetni? A szándéknyilatkozatot aláírók között van olyan cég, amelyet nem értek, a többi meg olyan, hogy gyakorlatilag úgysem itt döntenek, hanem a külföldi központban.
-
atike
nagyúr
Ezen már akkor is jót röhögtem amikor először olvastam... "500 km sugarú körön belül nincs hasonló tesztpálya".... áááááá....
-
-
dajkopali
addikt
ma az autonóm járművek fejlesztése már több országban, több vállalatnál az éles, közúti teszteknél tart
persze továbbra is fontosak a tesztpályák, sőt - de már egy léptékkel előbbre jár a fejlesztés annál, hogy egy tesztpálya újdonság legyen"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
senior tag
Gondolom akad pár baráti cég, és majd ezen a címen kérnek uniós támogatást nekik, más okot nem látok erre az eleve esélytelen ötletre.
-
Beerhead
csendes tag
Majd ezt is jól eltorlaszolják a taxisok, ha túl jól halad a fejlesztés.
-
TheLázs
csendes tag
biztos unják a stadiont
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
-
addikt
-
berek21
senior tag
Mutyiring™
LG Velvet eladó!
-
freeapro
senior tag
Miért nem oda építik ahol ilyet fejlesztenek? Bp-en legalább 3 cég próbálkozik vele.
-
Tikakukac
titán
Hááát, én nem látom benne a potenciált. Inkább kellene még 1-2 stadion az a biztos.
Dr. Romano: Szülőfalum nem tudom mikor kap már, de ideje lenne. Mondjuk lehet a kocsmában többen vannak, mint meccsen, de hát na, az ilyen dolgok mellékesek
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Dr. Romano
veterán
válasz Tikakukac #18 üzenetére
Hát én is várom már. A mi falunkban focipálya van, de stadion nincs. Ez hogy néz már ki? Stadiont a pálya köré de azonnal! Így legalább az a 20 ember aki eljár meccsekre végre lelátón rendezett körülmények között szotyizhatja szét a talajt.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Hiftu
senior tag
Nyerhetne az ország, ha technológiai fejlesztésbe fektet. Csak ahhoz ma nem szétverni kellene az oktatást hanem fejleszteni.
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
prmcsk
addikt
Azagenya zoórbán ! Már megint építtet valamit és közben "lopja" a pénzt. Bezzeg az elődök ezt is jobban csinálták. Ők úgy építették a semmit, hogy közben el is loptak mindent...
Ilyet én is tudok.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
balint355
aktív tag
nem, Jézus itt sem Orbán
Az szép és jó, hogy vannak fejlesztések, csak nehogy ezt is elhanyagolják, mint pl. bicikliutak, megépítik őket, csak aztán elmarad a karbantartás.
Ez a stadionépítés is vicces, Pécs még mindig a nagyobb városok közé tartozik, még sincs új stadionunk... A szomszéd kisvárosban (Kozármisleny) pedig már épül
I've just locked an open door. Strange, yet symbolically compelling...
-
aram01
nagyúr
Felcsúton lesz?
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
dabadab
titán
"Abban nyújt többet, hogy nem kell messzire autózni a hazai fejlesztőknek."
Mert vannak ilyenek? Audinál kb. semmi sincs, Mercedesnél szerintem még annyi se, Suzukinál szintén, talán csak a leveskockásoknál (Knorr-Bremse) van érdemi fejlesztés Magyarországon.
(#27) aram01: Zalaegerszegen
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
ZooLLeR
tag
És ha egyszer eljutunk odáig hogy pl. Budapesten önjáró autókkal találkozunk,azok mi fogak kezdeni a kátyúkkal?Kikerülik 1 méterre,hogy aztán átmenjenek a másik sávba,esetleg balesetet okozva?
Farhát eladó.
-
dabadab
titán
Nem, megállnak, átalakulnak Terminátorokká, kiirtják az emberiséget, majd az első kereszteződésben végtelen ciklusba kerülnek és lefagynak.
Most egészen komolyan: szerinted senki, sehol egyetlen úthibát nem látott még és az önvezető autók népes fejlesztőgárdái tagjainak sok-sok év munka alatt soha az eszébe se jut olyasmi, ami neked az első fél percben?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
kopidoo
senior tag
A Boschnál igen komolyan megy a driver assistance fejlesztése itthon is. (Radar, videó, ultrasonic, stb). Audi Mercedesek, Suzuki inkább a gyártásra fekteti nálunk a hangsúlyt. ZF, Conti, Knorr-Bremse ahogy már említve volt szintén fejleszt és tesztel. Csak nem mindegy hogy a tököli, kiskunlacházi reptéren kell aszfaltcsíkot bérelni, vagy egy olyan pályán mehet a teszt aminek a paramétereit a fent említett cégek igényeihez igazítják. Bár ebben is olyan megkötések lesznek, hogy ha a harmada megvalósul, akkor már lehet örülni.
-
MaUser
addikt
Azért tegyük hozzá gyorsan, hogy state-of-the-art fejlesztése itthon tudtommal - már - nincs. Megkapjuk a németek által levetett platformokat vagy al-al-al fejlesztőként vannak benne itthonról egy-egy aktuális platform fejlesztésében. Én egyetlen egy emberről tudok a kopidoo által említett cégeknél, aki ténylegesen teljes aktuális platformot vitt és felelt érte világszinten, de ő is inkább otthagyta. Egyszerűen itthon nem arról szól a fejlesztés, hogy te rakj hozzá érdemi ip-t.
A cikkhez: tesztpálya pont automated drivinghoz nem kell, már régen az utakon tesztel mindenki, bár miért pont ehhez értenének a soha nem dolgozó komcsiszármazékok...
henrihenri: Kismillióan szóltak a szakmából, hogy mi kéne: jogszabály p rendszám használatához; egyedi viszga tesztautók használatának engedélyezéséhez (most német vizsgákra kell hordani a kocsikat, mert itthon nincs ilyen lehetőség); normális államigazgatás, mert a mérnökök lépnek pár év után külföldre a jövőbeli életkörülményeik miatt (oktatás, egészségügy, rendészet, stb.); stb. Bár ezekből nyilván nem lehet pár mrd-t lopni, mint egy teljesen felesleges tesztpálya megépítéséből...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
-
#06658560
törölt tag
válasz henrihenri #34 üzenetére
Ezt soha meg nem valósuló választási kampányként kezelem.
-
Goose-T
veterán
Jaja, a ThyssenKrupp Presta-nál is igazi fejlesztés megy. Onnan tudom, hogy egyszer ott is voltam állásinterjún, és elmondták, mit is csinálnak pontosan.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
bkercso
nagyúr
Uniós pénzek, ide!
Mit is kell ehhez most böfögni? Ja igen, digitális autó, az jó lesz!Ahhoz, hogy Magyarország bármiben jó legyen, őszinte akarás kell(ene). Minden más adott szerintem.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
MaUser
addikt
válasz #06658560 #39 üzenetére
Konkrétan? Legjobb tudomásom szerint csak régebbi platformok túrása megy minkét cégnél, illetve egy-két apróbb besegítő munka a mostani kurrens fejlesztésekbe. De semmi olyasmi nincs, hogy nulláról felhúzunk egy platformot saját architektúrával, stb. Ezeket nevezheted state-of-the artnak, de az baromira nem az, hogy egy tpms-nek az egyik almodulját megkapja egy-egy magyar és előírt spec és req alapján kipofozza/lefejleszti a platformba. Ez még messze van pl. attól, mint most a Bosch pl. az új kerékpár ecu-ját az egyik ázsiai részlegében fejlesztette ki nulláról. Vagy éppen a Valeo átdobott néhány fejlesztést a csehekhez (radar és pp).
Goose-T:Legjobb tudomásom szerint a Thyssen sem itthon fejleszti az új generációs rendszereket, bár itt van a kompetencia központ. Javítson ki valamelyik Prestás ha itt lenne már a research a valóságban is és itthon hoznának döntést arról, hogy fejelsztünk egy új 48V-os kormányművet vagy kanyarstabit.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#06658560
törölt tag
Tudtommal Magyarországon volt komplett kormányfejlesztés a Ferrarinak. Új technológiai fejlesztés, még nem piacra dobott autónak/autótól független a Continál. Anno a Valeonál én is dolgoztam teljesen új, asszem ZF-nek fejlesztésen, ami szintén teljesen új területre ment kormány szöghelyzet érzékelő és kábelcsatlakozó területen.
"avítson ki valamelyik Prestás ha itt lenne már a research a valóságban is és itthon hoznának döntést arról, hogy fejelsztünk egy új 48V-os kormányművet vagy kanyarstabit."
Az, hogy a döntés külföldön születik, semmiben nem befolyásolja azt, hogy hol zajlik a fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz #06658560 #44 üzenetére
Az általad említettek régi német platformra épültek, ha jól tudom. Az, hogy a régi gen-t át kellett húzni egy új megrendelőre, messze nem ugyanaz, hogy akkor most kifejlesszük az új generációs protonhajtóművet a régi helyett és utána azt legózzuk az OEM-ekre. Ilyen alapon persze, hogy van fejlesztés, az összes ECU egy másik OEM-nek így új fejlesztés, a valóságban viszont ugyanazt a generációs hw-t legózzák még ha magas szinten is Ez nem state-of-the-art.
Contis példánál maradva, az nem state-of-the art, hogy az Aston megkapja végre a MK60-at hw-ed EBV-vel. Fejlesztésnek persze fejlesztés, de 3-5 év után az ilyesmi nem kihívás. State-of-the-art az, ha részt veszel az MK100 fejlesztésében, ne adja Isten, az itt folyik. Na most ilyen state-of-the art fejlesztésből tudtommal itthon kooperáció szintjén egy-két alacsonyabb/kisebb funkcionalitás elkészítésében van magyar kolléga bármely cégnél (a korábbi egyetlen példát leszámítva). Olyan meg egy darabig nem lesz, hogy az MKXX-re itthon legyen a teljes felelősség, miközben az a legfejeltebb rendszer. Majd ha jön az MKXX 2nd gen, akkor megkapja talán a magyar Conti.
Hogy még tisztább legyen a difi: elmész egy Prezi-hez vagy LogmeIn-hez és a fejlesztés élvonalába kerülhetsz itthon,a világpiaccal konkurál az amit csinálsz. Autóipari szinten ez egyelőre nem lehetséges, csak ha kimész az anyacéghez és ott folytatod. (Mondjuk ez nem véletlen, nem láttam egy olyan német céget sem, hogy az IP-t külföldre vitték volna. Egy kivétel van, ha a helyi piacra kell valami csinálni (lásd Bosch-os példám korábbról), ilyesmi viszont itthon nem jellemző.)
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#06658560
törölt tag
Nem tudom, ilyen nehéz a magyar nyelv? A Continál típus független fejlesztést írtam. A Valeonál is.
A ZF tíz éve a BME-vel együtt fejlesztett elektromos kormányszervót, elektromos kormányzást, mindegyiket gyakorlatilag a nulláról. A vezérlést is.Valamint azt sem kéne elfelejteni, hogy nem csak bitfaragást jelent a fejlesztés.
Apropó! Mi state of the art a Preziben? Slide helyett körökbe pakoljuk az infót?
[ Szerkesztve ]
-
freeapro
senior tag
Megpróbálom Orbán fikázás helyett egy kis tartalommal is feltölteni a topicot.
Magyarországi autóipari fejlesztések amikről hallottam:
-Bosch: ő a legnagyobb Tier 1 és 2 szinten is. Mindenféle érzékelőt gyártanak, parkolás segítő rendszert és mióta megvette a ZF-et elektromos kormányszervó fejlesztésben is ők a legnagyobbak.
-AdasWorks: magar cég, önvezető autókhoz készítenek érzékelőt és vezérlést. Korábban Thyssennel működött együtt, aztán a Bosch bevásárolta magát. A Hungagoringen már körbement az önvezető autójuk a Thyssennel közös projectben (video itt: http://www.origo.hu/auto/20151007-adasworks-magyar-onjaro-auto-automatizalt-vezetessel.html)
-Thyssen: kormányszervót gyártanak.Teljesen az alapokról fejlesztve, egyetemi projektből indulva.Teljes ECU-t itt fejlesztik, az anyacég a vasat adja hozzá. BMW, Merci beszállítók, state of the art rendszer.
-Knorr: fékrendszereket fejlesztenek teherautókhoz és vonatokhoz (kormányzás mellet ez a másik nagy biztonság kritikus rendszer) .
-Conti: Veszprém mellet van gyáruk, úgy tudom fejlesztenek is kisebb rendszereket
-AVL: motorvezérlést készítenek
-EvoPro: magyar cég, elektromos busz fejlesztés és gyártás, mostanában a teszt baleset miatt cikkeztek rólukHa valakit érdekel hol tart ebben az autógyártás, most volt egy konferencia Grazban:
https://www.carhs.de/de/safetyupdate-graz-ueberblick.html -
azbest
félisten
Nem lepődnék meg, ha lenne ilyesmi is. Akár cégek, akár egyetemek is lehetnek alvállalkozóként részesei. Az egyetemeknél külön mókás, amikor legalább akkora közdelem a munkához szükséges, megrendelő által kifizetett felszerelés beszerzése, mint maga a feladat.
Persze az ilyen fejlesztéseknél jellemzően titoktartás van és csak a bennfentesek tudják, hogy itteniek is dolgoznak rajta. Az eredményeknél sem feltétlen vannak megemlítve azok akik valójában csinálták.(#32) dabadab
épp a napokban mesélték a srácok, hogy van egy rész a városunkban, ahol egyáltalán nem látszik már a felfestés. Plusz az út íve is hülyén van kialakítva.
Akik nem ismerik, hogy valójában hol vezetnek a sávok, azok rendszeresen a szembejövő sávba próbálják leszorítani a szabályosan haladókat. Viszont kivételesen nincs nyomvájú, ami irányt mutatnaAhol én járok gyalog, ott is úgy festették tegnap és tegnap előtt újra a zebrát, hogy ma már nem látszik jobbnak, mint előtte. Valami gány, alacsony minőségű kivitelezés történt, ami még aznap lekopott.
[ Szerkesztve ]
-
kopidoo
senior tag
Szerintem nem szép dolog ledegradálni a magyar fejlesztők/tesztelők munkáját, dolgozzék bármelyik cégnél. Nem csak carry over projektek vannak. Sok-sok tehetséges hazai mérnök munkája gurul az utakon most is és sok új fog gurulni az elkövetkező években is (ECU, radar, ultrahangos szenzor, DA kamera, kormányszervó stb). Jó pár termék komoly kutató/(elő)fejlesztő munkát igényel és csak évekkel később kerül olyan stádiumba, hogy vevői fejlesztés legyen belőle, ami szintén évek kérdése mire szériába megy. Jah és persze temérdek pénz is kell hozzá.
-
MaUser
addikt
válasz #06658560 #47 üzenetére
State of the art-on azt értem, amikor tényleg az élvonalba fejlesztesz oda tartozó eszközök és tudás alapján. Semmi köze a state-of-the arthoz annak, hogy mások által készített process-ek alapján, mások által ezer éve leírt architektúrára létrehozol valamit ami új ugyan, de nem formálja az adott ipar irányvonalát.
Ellenben egy prezinél te egyből a világ összes prezentációs eszköz fejlesztőjével versenyezhetsz, fejlesztheted akár egyből az ottani "platformot", te irányíthatod az adott ipar irányát. Remélem így már érted a különbséget. Nyilván a különbség abból jön, hol van az anyacég és hol kell tartani az ip-t, ennyi.
kopidoo: Senki nem degradál semmit, de kezeljük már a helyén, hogy egy DA core-ban itthon mit csinálnak pl. ha már felhoztad Nyilván kell tudás és fejlesztőmunka ahhoz, hogy megcsináld az adott task-od, de nem te választod ki, hogy miért azt csinálod és mi alapján csinálod és milyen architektúrával. Hanem az anyacégtől megkapja az ember az irányt és kész.
(Semmi degradáció, csak egyszerűen idegesít, hogy az itthon tipikus (=értsd amit egyébként indiába is kivisznek simán) fejlesztőmérnöki munkát szeretik a hr oldalon világklasszis fejlesztésként leírni. Aztán meg az éves 10-20%-os fluktuációnál megy a sírás, hogy nem értik miért van. Szerencsére ez már változik, de nagyon lassan csak.)[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
ripla
őstag
azt az egyet tudni kell, hogy magyarországon az egyetlen még létező húzóágazat, az autógyártás.
minden másban sereghajtók vagyunk, de úgy, hogy a többiek eközben már köröket vertek ránk. nemrég kijöttek az adatok, nincs 1%-os hazai gazdasági növekedés sem, ráadásul brüsszel úgy döntött, hogy most megint picit parkolópályára rakja bizonyos magyarországi pénzek kifizetését (megjegyzem, jogosan, szerintem a negyede ha megmarad, mielőtt szétlopják az elvtársak).
költői kérdés: mikor láttatok olyat az elmúlt években, hogy 9 forinttal nőtt volna a benzin ára?
merthogy annyival nőtt, bizony. erre is hoztak egy törvényt ugyanis. ha a világpiaci ár x összeg alá zuhan, akkor itthon azonnal életbe lép egy adósáv, ami egyszerűen nem engedi lejjebb menni az árat és folyamatosan szinten tartja, teljesen függetlenül attól, hogy mennyi az olaj hordónkénti ára. megértem őket, hiszen már alig van miből lopni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- MotoGP & WSBK
- BestBuy topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Külpolitika
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- További aktív témák...
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen