- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2942 üzenetére
Még megvan a 16-80-ad? Nem próbáltál meg még egy olcsó la-ea2-t gurítani mögé?
Azért én különbséget szoktam tenni a nyitva is nagyon jó és a saroktól sarokig éles szó jelentése között. A 12-60 is egy szuper obi volt, de az azért esti mese, hogy 12mm-en f2,8-on saroktól sarokig éles lett volna. Viszont amiért imádtam, hogy rekeszelve már tényleg az volt.
Valami ilyesmire számítok a 12-40-től is, hogy 2,8-on a széleken lágy, de 4 és 5,6-on már éles lesz. -
sebgutkopf
őstag
Vettem egy nagy levegőt a gépeléshez. Élménybeszámoló és tapasztalatok a sel-1670z obival.
Az obit rendre 16, 24, 35, 50 és 70 mm állásokban 4, 5.6 és 8-as rekesszel próbáltam.
Először a kevésbé vitatott dolgokkal kezdeném.
Nálam mindig kiemelt szerepet kap a kontraszt és színek megítélése és az ezt nagyban gefolyásolja a CA. Ugyan ma a szoftveres korrekciók egyre jobbak a CA-ra, de egy eleve alacsonyabb aberrációról induló kép mégis más képé élményt ad. A CA-t általában a drága obik tudják normálisabban kezelni, így a 16-70-től itt jó teljesítményre számítottam, ezért is vártam ezt az obit. Meglepetést nem okoz az obi a gépben kikapcsolt korrekcióval profokáltam az obit. Kimondottan nehéz tetten érni a CA-t a képeken már 16mm se okoz gondot. A rekeszeléssel javul a helyzet dolgot azért nehéz értelmezni, mert már F4-en nyitva is nehéz tetten érni. Azt hozzátenném, hogy ez két élő dolog. Egyrészt dícséretes, hogy már nyitva is alig van, másrészt mondjuk az aktuális 1,8-ról induló sony fixek f4-re rekeszelve már szintén elég szokta kezelni a ca-t. Lényeg, hogy a CA nem olyan tényező, ami fotózásnál a blende választást befolyásolná. Tehát ez egy nagy piros pont.Vignettálás: 16mm-en nyitva egyértelműen tetten érhető. Az már ízlés és téma kérdése, hogy ki korrigálja ezt. Rekeszelve természetesen csökken f5,6-on és f8-on szemmel már nem egyértelműenen megállapítható a mértéke. Más látószögeken (24mm és fölfelé) a vignettálásról már nyitva se igazán érdemes beszélni. Itt is kijelenthető, hogy a blende megválasztását a fotózási helyzetnek megfelelően lehet beállítani, nem kell a képminőség javítása érdekében rekeszelni.
Torzítás: Itt két látószöget emelnék ki, ami említést érdekel. Az egyik nem túl meglepő módon a 16mm-es álás, ahol hordózik az obi illetve a sarkok felé haladva párhuzamos vonalak esetén észre lehet venni az optikai korrekció hatását, amikor megtörik a hordózás a képet függölegesen 4 felé osztva a szélső negyedeknél. Tájképeknél ez nem lesz feltűnő. Ha valaki olyan perverz, hogy ilyen látószögön akarna perprózni (ki az a hü..e ) és utólag szoftveresen akarná korrigálni szerintem elég nehezen lehet. A másik érdekes látószög a 35mm, ahol és egyedül itt az obi már párna torzítést produkál (ACR-ben -2 korrekciós értékkel javítható). A többi látószöget nem említem, azok nem igazán nyújtanak érdekest témát a torzítás bekezdéshez.
Most pedig jöjjön a sok port kavart élesség mumus téma:
Megpróbáltam több irányból is megközelíteni a témát.
Olvasni lehetett, hogy a rekeszelés az élesség tekintetben se hoz komoly változásokat. Ezt részben igazolni tudom. Ugyanis a kép legnagyobb része már teljesen nyitva is egyszerűen fogalmazva brutálisan éles. Ezen az élességen már nincs mit javítani. Vannak viszont a kritus pontos a képszélek és a sarkok. Ezekre esetében viszont túlzott azt állítani, hogy nem hoz változást a rekeszelés, mert a szélek (szélső 100 pixel tehát tényleg a széle) egyértelműen nekem f8-on a legélesebb és a sarkokban is tapasztalható javulás.
Megnéztem, hogy a kép felületét, hogyan lehet élesség szempontjából több részre felosztani. Tehát ha a képet függőlegesen 8 egyenlő részre osztjuk, akkor a középső 4/8-ad részen az obi egyszerűen brutálisan karcol. Rekesztől függeltenül elképesztően éles, tehát magas a mérce. Ehhez képest ezen belső rész utáni 1/8-ad részre (mindkét oldalon) mondom azt, hogy "csak" jó éles, illetve ez a rész, ami rekeszelésre majdnem teljesen felzárkózik a brutális részhez. Ez után jön a két szélső 1/8-ad. A képet pixel peepelve itt látszik, hogy az előző két kategóriához képest észrevehetően lágyabb, de valójában ez a sima átlagos éles kategória. Rekeszelésre javul, de azt a karcosságot senki se várja el, mint amit a többi rész tud. Egyszerűen a kép nagy része egy olyan mércét állít fel, amit a széle már nem tud hozni.
Ha kitérünk egészen az extrém sarkokba, tehát a sarkokban lévő 250x250 pixelt nézzük ott jobban megfigyelhető a lágyság. A sarkokat tovább feszegetve nyilván 16mm-en tud a legkevesebbet. Ezekre a sarkokra írják, hogy soha nem lehet addig rekeszelni, hogy olyan brutálisan karcoljon mint a közepe és ez igaz is, mindig lesz hátható különbség és tényleg lágyabb.Viszon nem szabad elszaladni mellette, hogy ennek mi a gyakorlati jelentősége és mi az, amiben valódi korlátot jelent. Először is ha valaki reprózni akar, azt semmiképpen se ezen obi 16mm-es állásában f4-en tegye, úgyis állványról dolgozik lehet rekeszelni. Illetve ahol a saroktól sarokig éles kép a lényeg ott nem szokás a sarkokba fontos részletet tenni, hanem úgy fotózzák, hogy legyen hely a croppolásnak.
Ha valaki nagyon újító és úgy érzi, hogy a fotója úgy lesz az igazi, hogy a kép egyik 250x250 pixeles sarkába raka a legfontosabb részletet annak élességén sokat javít az, ha nem élességet állít és átkomponálja, hanem eleve a sarokban állítja élesre a képet, mert egyszeűen más lesz az eredmény. A kompozíciós szokások és szabályokból adódóan a gyakorlatban nehéz elképzelni, hogy mikor jelenthet valós korlátot a kép sarka, ami fontosabb lehet attól, hogy a kép mekkora felülete milyen éles tud lenni rekesztől függetlenül.
Állok a kritikák elé, de én porténál még soha életemben nem tettem az alany szemét a sarokban, viszont ahol a szem van akár a harmadoló volaltól is szélebbre ott nagyon éles az obi. Ha tájképet készít valaki nem tudom mennyit számít ha a homogén kék ég mennyire éles (egyáltalán a sarokban lévő tárgy az élesség síkjában van-e)? Ellenben a kép szélén is lehet a fákat és a leveleket számolgatni.Örülök neki, hogy a rekeszt alapvetően a fótózási célnak megfelelően lehet használni és nem kötelező beállításnak a képminőség elfogadhatóra való javítása érdekében. Az átfogása nekem nagyon fekszik, ezért is akartam megvenni. A szívilága, kontrasztja a CA kezelése önmagáért beszél és én azért nem hagynám ki azt se, hogy a képfelület meghatározó részén milyen éles eredményt produkál. A nosztalgia miatt visszanéztem jó néhány képet, amiket még az oly 12-60 + e3-al lőttem, annak se borotva a sarka, ami amit lát az ember a képet az önmagáért beszél. Most úgy érzem ismét van egy remek átfogású jó képminőségű obim.
A legjobb tapasztalatok nyilván még hátra vannak, amiket a való életben az utazásaim során fogok készíteni. Egyedül azt sajnálom, hogy nem volt meg ez az obi már 1,5 éve, nagyon sok helyen tudtam volna hasznát venni. Most pedig kezdődik vele az élet. -
sebgutkopf
őstag
Bennem is erős a nosztalgia érzés. Miközben írtam automatikusan elő előkerestem 12-60-as képeimből (18-30 mm között elképesztően karcolt). Jó őket nézni nagyon szerettem azt az obit és nem hiába. Remélem ezt is fogom tudni annyira szeretni, de ez már tényleg csak a valós használat alatt fog kiderülni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Pontosan fogalmazva a szélső 200 pixel az éles, a sarkokban lévő az ami lágy.
De tényleg az a lényeg, hogy igazából akik eddig írtak róla azok is alapvetően ezt mondták, csak ők az az értékelésnél ezt úgy vették figyelembe, hogy ha a soha nem nézett képrész nem tökéletes akkor már csalódás miközben a többi rész élességét valahogy elfelejtették hangsúlyozni. Illetve a kritikának azzal a részével is egyetértek, hogy a rekeszelésre igazán reagálhatnának a sarkok jobban.Amit nem írtam videózni baromi jó vele a képstabi nagyon jól teszi a dolgát.
-
sebgutkopf
őstag
Ezt simán elhiszem, lehet alacsonyabb nálam az ingerszint, de nekem már az e3-on nyújtott teljesítménye is teljesen elvarázsolt a 12-60-nak, tehát tényleg számomra az egy szinte tökéletes obi volt. A legjobban a színvilágát és kontrasztját szerettem, amit egy átlagos árfekvésű obi egyik gyártónál se tud hozni. Kár tovább magasztalni azt az obit, mert egyszerűen szuper.
Szóval az átfogásán kívül ez az, amit várok, hogy visszahozza a 16-70 az életembe (a 24-es tud olyasmit). Illetve, ha már szóbajött a 12-60 és a 16-70 párhuzama a rajzokat félretéve. Méret és súly téma:
12-60: 575g, szűrőmenet 72mm, méret: 79,5x98,5mm
16-70: 308g, szűrőmenet 55mm, méret 66,6x75mm (ebbe pedig még a képstabi is belefért)
Valamit csak tudnak a sonynál hasznosítani a kisebb bázistávolságból, pedig nagyobb képkört kell kirajzolni.Most tűnt csak fel, eddig ilyet még nem tapasztaltam orrmány nyújtogató zoom-nál. A tubus teljesen kinyújtva egyáltalán nem lötyög. Egy fél mm-t se. Kézi fizikai erő kényszerrel meg lehet picit természet ellenesen mozdítani.
-
sebgutkopf
őstag
Úgy voltam vele, hogy a sok dumával minden irányból megközelítem a témát és akkor senki se mondhatja, hogy valamely irányba elfogult lennék.
Bevallom a szöveget nem a böngészőben írtam meg nehogy elvesszen, ide már csak bemásoltam.Képeket mindjárt rakok fel bár a könyvespolc, a téglafal és társai nem tudom mennyire adnak izgalmas témát.
-
sebgutkopf
őstag
Tettem fel minta képeket. A fájlméret kordában tartása miatt beraktam néhány 100% croppot sarokról, szélről, középről különböző rekeszeken és gyujtótávokon. A fájl neve beszédes. Illetve 6 db teljes képet, aminek lehet nézegetni az exif-jét out of camera jpg-ek. A gépen ki voltak kapcsolva az obi korrekciós funkciók (egyébként is egyedül a CA-t szoktam bekapcsolva tartani a többit soha).
Van worst case 16mm f4-től kezdve, rekeszelt stb...A képek csak pár napig lesznek elérhetőek itt.
-
sebgutkopf
őstag
Jól látod és foglaltad össze. Igen szerintem is a jobb széle kicsit gyengébb, bár sarokra szerintem a bal alsó rosszabb mint a jobb alsó sarok.
Egyébként raw + jpg-et lövök mindig, de bevallom a tesztképek nem adtak akkora motivációt, hogy előhívjam őket, egyet egyet megnyitottam a torzítés és a vignetta korrigálásának kezelhetősége miatt, de nem mentettem már el jpg-ben. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2989 üzenetére
Pontosan minden kikapcs volt (egyedül a ca-t kellett kikapcsolnom, mert a többit már rég letiltottam). Az exif-ből látszik is, hogy nem látta ps a képeket.
Azóta már csináltam vele portét 70mm-en nyitva este szobában, amik színeit már nem bíztam a sony jpg engine-re. Nincs vele bajom. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #3032 üzenetére
Ha rászántam volna magam az A7-re, akkor a 24-70-et tettem volna rá. Egyelőre még zavar ez a lilulós obis téma az FE vázakon. Majd ha a találgatások után teljesen "kitisztul a kép".
Ha már crop. Itt vannak a aps-c-s E obik croppolás nélkül FE vázon.
[link]
Nagy meglepetések nincsenek egy croppos obiról remélem senki se hitte, hogy kirajzol egy FF képkört.
Ami érdekesség:
- sel16/2,8. Ismerjük hogy taknyol és sötétedik a széleken, ehhez képest itt egy négyzet szerű vágás van, mint a hátsó lencsénél az árnyékolás. Ez alapján jobban kéne az obinak muzsikálnia a nex vázakon.
- 10-18 az 18mm-en meglepő módon tényleg kirajzolja a képkört, ami egy FF gépen elég nagy látószöget ad. Persze a széleken a kép élesség ismeretlen, nagy csodára nem számítanék.
- az zoomok esetében (16-50, 16-70, 55-210, 18-200) a tele végén szintén egyértelműen a hátsó lencse mögötti árnyékolás miatt van a téglatest alakú vignetta. -
sebgutkopf
őstag
Azért ezekkel a nagy fényerőkkel óvatosnak kell lenni. Még ha jó is az átalakító, vagy az obi a nagyon szűk élesség tartományt értelmesen kordában tartani nem olyan evidens, mint elsőre tűnik. Épp pár mm-el odább állítasz élességet máris kuka a kép. Az az igazság, hogy az 50/1,8-al, ha biztosra akarok menni, akkor én 2,8-on használom, 1,8-on könnyű mellé nyúlni.
Senkit sem akarok lebeszélni a nagy fényerő és kis mélységélesség élvezetéről, csak annyit akarok mondani, hogy egy bizonyos határ fölött már nem feltétlen van értelme/pozitív hozadéka. -
sebgutkopf
őstag
Nyilván téma függő. Ha nem mozog a témád és van idő kézzel beállítani, akkor kezelhető.
Míg egy kézből lőtt porté esetében már gondok lehetnek, beállítod a szemre az élességet, de elég, hogy akár az alany, akár a te kezed fél cm-t előre vagy hátra mozdul és máris nem pont ott van az élesség ahol kéne. Márpedig az ember akár tripod akár fotó téma szerepet kap egyikben se teljesen mozdulatlan. -
sebgutkopf
őstag
Úgy tűnik, hogy most a sony topic tart ott, ahol az mft topic tartott évekkel ezelőtt. Ebből is lemérhető, hol áll a két rendszer életciklusa. Régen az mft-ben is megvolt, hogy más rendszer hívei elkezdték savazni a helyiek pedig vadul védeni, mert sértésnek érezték a néha túlzónak tűnő kritikát. Most az mft ezen már túl van, a létjogosultságán nincs mit vitatkozni.
A sony nex, alfa, vagy már a tököm tudja minek kell hívni az almúlt hónapok kavarása után, talán E-mount rendszere viszont most pont ott tart, hogy még bizonyítania kell. A rendszerben lévők is tudják, hogy nem tökéletes, de bízunk a jövőjében (hogy fent is marad) és a létjogosultságában. Néha pedig egy egy erősebb kritikát kissé hevesebben reagálunk le. Néha még én is.Ha már kritizáljuk a FE-t én továbbra is tartom, hogy a koncepció nekem tetszik és számomra lehetséges jövőt látok benne. A nagy lelkesedésen túl reálisabban nézve, ehhez viszont valóban olyan rendszer obik kellenek, ami az egyes emberek használati céljával egybe esnek. Azért a FF is igazán akkor poén, ha már nem átlagos fényerejű, vagy sötét obikkal használja az ember. Ha van rá világos obi, akkor akkor az ellen a kisebb szenzoros rendszer már valóban nem tud semmit tenni.
Elsőre jól hangzott nekem a 24-70/4 obi, de utána eszembe jutott, hogy ez az átfogás igazából 2,8-al jó, míg F4-el a 24-105 lenne az érdekes átfogás. Ez utóbbi átfogást igaz aps-c szenzoron viszont meg tudtam szerezni.Az még foglalkoztat, hogy mindenki az A7r-ről beszél, az a nagy szám az AA hiánya miatt, de az ára és a pd-af miatt igazából a sima A7 tűnik reálisabban megvehető gépnek. Erről miért nem írogatnak annyit?
Az lenne az igazi, ha megoldaná a sony, hogy a 3-as adapterrel (tükör nélküli) az A7 a motoros alfa obikat rendesen vezérelje a szenzor pd-af használatával. Sony A mount modern obiból mára elég nagy a választék, amik kurbli nélkül működnek. Ez vonzóbb irány mint a 4-es dagi adapter fényveszteséggel. -
sebgutkopf
őstag
Azzal, hogy nem igazán mondható, hogy kiforrott lenne a sony féle pd-af elég felemás helyzetet generál. Egyrészt azt már fél éve tudjuk, hogy a sony teljesen eldobta a tükrök, tehát nincs több SLT váz, viszont jövőre jönni fog A-mount-os alfa váz. Addigra pedig valamit csinálniuk kell, mert amit eddig az A7-től láttunk az abba a szegmensbe nem elég. Sőt az A mount váznak tudnia kell a rendes pd-af-re kitalált A mount obikat normálisan csavargatnia adapter nélkül rendes sebességgel. Most akkor vagy valamit már tud a sony, amit most direkt kihagyta az FE vázakból, vagy még csak itt tart a fejlesztésben, de akkor ha nem haladnak terv szerint a fejlesztéssel, akkor esélyes, hogy csúszni fognak az új vázak.
A másik gondolatom, hogy maga a működőképes pd-af rendszer az valóban egy rendszer. Tehát az egy dolog, hogy a sony gyárt és másoknak el is ad olyan szenzort, ami jó képrögzítő szenzor és van rajta pd-af érzékelő, míg az egy külön dolog, hogy ezeket az adatokat ki kell olvasni és kezdeni kell valamit vele a gépnek. Az pedig már a procin és algoritmuson múlik. Ezt a szenzor után történő dolgokat valószínűleg az Oly sokkal jobban megoldotta.
-
sebgutkopf
őstag
Ebből a cikkből én nem olvasom ki sehol, hogy maradna a félig áteresztő tükör.
Vagy a video orientated SLR with A mount lenne az utalás? Itt eleve egy tárgyi tévedés van, mert nincs sony SLR (SLT volt már egy ideje), illetve a video orientáltsághoz pont nem igazán kell a tükör és a darabos mozgású pd-af-es obi. Még az is lehet, hogy az SLR-rel a formára és méretre utal nem a belső műszaki megoldásra.
Korábban viszont határozottan kimondták, hogy nincs több tükör. Ettől egy utolsó modell még ugyan lehet, ha nem állnak elég jól a fejlesztéssel. Biztos következtetést nem tudok levonni, hogy milyen lesz az a két gép, majd meglátjuk jövőre. -
sebgutkopf
őstag
A megjelenéskor simán azt mondtam, hogy a sima A7-re kell ráugrani. Utána a mikrolencsés dolog elbizonytalanított elméleti síkon, de az ár nyilván nem hagyja az érdemi megingást, most meg megint úgy tűnik, hogy jobb bolt az A7, igaz az AF számomra érthetetlen. Na hátha jön rá új fw és szárnyakat ad.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #3329 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz kalorobi #3368 üzenetére
Koncepcionális jelleggel szerintem akinek a telézés fontos, annak nem a nex rendszer való. Egyrészt natív rendszerobiban normális tele eleve nem létezik. Illetve méretük sem tud elég kicsi lenni a gépekhez képest. Az első normális E mount tele a 70-200/4 G obi lesz, ami full frame képes és az FE vázakhoz adták ki, de természetesen az azonos bajonett miatt a nex-ek is tudják használni.
Egy szó mint száz: aki olcsón akar telézni az ne vegyen nex-et. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #3410 üzenetére
Csatlakozom. Élesebb mint az 50-es csak a CA-ja szerintem csúnyább, egész pontosan más színezetű.
Illetve mihez képest drága?
Többi milc rendszerek natív azonos látószögű obijai mind hasonló áron vannak, vagy drágábbak. Sőt azokban még stabi sincs, míg a 35/1,8-ban ott van az OSS, ami nagyon jó szolgálatot tesz nem csak fotó téren, videónál kimondottan egy must have a képstabi, nagyon sokat számít.Az antik már rég nem gyártott manuál üvegek árához nincs értelme viszonyítani egy natív rendszer obit, ahogy a sigma 30/2,8-hoz se, mert az 1 1/3 FÉ-el sötétebb és még stabi sincs benne. Akinek meg ez nem elég képileg, az vegye meg a zeiss touit 32/1,8-at (natív E mount-al) jóval drágábban és abban sincs stabi.
-
sebgutkopf
őstag
Mft vonalon, ami legközelebb áll hozzá az a pana 25/1,4. Az pedig drágább és stabi sincs benne. A 2/3 FÉ különbség pedig pont egyezik a szenzor méretbeli különbséggel, tehát a végeredmény elég közeli + 45.000 a pana felára.
Az oly 25/1,8 szerintem nem egészen közvetlen megfelelője a 35/1,8-nak, de kicsit hunyorítva ezen átlépve úgyis egymás mellé tesszük őket.A Fuji féle 35/1,4 az egy jobb obi mind fényerőben és képileg is, de stabi abban sincs és cserébe még kb 35.000-el drágább mint a sony féle.
Miért drága akkor a konkurenciához képest?
Igazából olcsóbb, stabilizált és annyival nem rosszabb a képe mint amennyivel olcsóbb. Mondom az élességére semmi panaszom nincs ahogy régen is írtam a fókuszon kívüli CA hozható fel egyedül ellene 2,8-nál tágabb rekeszen. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #3426 üzenetére
Videónál a képstabi sokkal fontosabb mint bárki gondolná. Imádom pl a zeiss 24/1,8-at, de videózni nem jó vele. Egész pontosan a képe jó csak ne fogd kézbe. Mert amit fotóra stabilan megtartok az a folyamatos képrögzítéshez még nem lesz megfelelő. Nem is élesség miatt, hanem egyszerűen remeg a kép a legkisebb kézmozdulatra, vagy akár felemeled a jobb nagy lábujjadat arra is. Ezzel szemben obi stabival ezekből semmi se vehető észre, mindent kisimít.
Igazából ezért vagyok ezekbe a sony féle oss-be belebuzulva. -
sebgutkopf
őstag
Most hogy jön ide a FF váz? Azok egyelőre vagy tükrösök, ha rendszer obiról beszélünk és akkor a legolcsóbb a D610 meg a 6D, ami szerintem nagyobb felár egy 100k-s nex-hez képest, mint az obik közötti felár. Ráadásul nem is értem minek magyarázom, te is tudod, hogy a kettő nem egymás helyettesítő terméke.
Ár teljesítményben pedig talán még a panánál is rosszabb egy A7r + zeiss 55/1,8 Igaz a képminőségére nem lehet panasz, de se a váz se az obi nem olcsó, de laglább FF.
Egy szó mint száz. Kategóriájában nézve árában van a 35/1,8. Nem lóg ki a sorból.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Az én szótáramban az "árában van" nem egyenlő az olcsó kifejezéssel. Az olcsó egy alkalmi vételt, illetve alulárazottságot jelent a használati értékhez képest. Ez utóbbi természetesen nem igaz rá, ahogy az se, hogy a piaci helyzetében drága lenne.
Ne tegyél úgy mintha a fenti két másik (fuji és mft) milc rendszer hasonló obijai olcsó best buy ajánlatok lennének és azok közül a sony obija kilógna a sorból!
Azt akarom csak, hogy végre átmenjen, hogy a 35/1,8 kategóriájában árában van, nem olcsó, nem drága, hasonló áron van mint a konkurens helyettesítő termékek. Ha ez nem tetszik, akkor nem kiemelten a sony-t kell szidni, hanem az összes milc rendszert forgalmazó márkát.
Egy általánosan "neked drága az összes milc ekv 50mm fényerős rendszerobi" kijelentésbe nem kötnék bele, de egy márkát kitüntetetten leszólni ugyanazért amit a többi is tesz, nem tartom következetesnek.ui: ebből a sorból a samsung nx 30/2 pancake obi lóg ki, ha jól rémlik a másik háromhoz képest ez valóban olcsó. Aki milc-en normál látószögön kicsi fényerős pancake-el szeret sokat fotózni, annak bizony érdemes számolni az NX-el. Csak azt nem tudom ez a rendszer most él-e egyáltalán.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #3472 üzenetére
Az ovf-ről nehezen mondtam le én is, mert imádtam, EVF ügyben pedig hasonlóan érzem mint te, hogy valahogy nem tud meggyőzni, hogy nekem az bejöjjön. Egyszerűen ahogy mondod nem kényelmes és engem akkor is zavar, hogy színileg nem azt a dinamika átfogást látom mint szabad szemmel.
Ez nálam oda vezetett, hogy le is mondtam az EVF-ről és nem lett szempont a gépvásárlásnál, inkább a nagy lcd-n komponálok és nem érzem magam egy "elektromos valóságszimulátorban". -
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #3487 üzenetére
Talán ez az rx10 tekinthető az R1 szellemi utódának. Kellett hozzá 7 év, de itt van. Ezen nem igazán kell obit se cserélgetni, mindenre jó.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #3494 üzenetére
Logikailag talán a peakignek már csak a FF szenzor miatt is jobbnak kell lennie. A kisebb dof miatt az élességi sáv könnyebben elválasztható a kevésbé élestől főleg egy 1,8-as obival. Ezen a fényerőn FF-en igazából már simán az evf-el nagyítás nélkül is tudni kéne élességet állítani.
Kicsit fura a helyzet, mert ugyan kevés az FE obi, de a váz olcsóbb mint a többi FF váz és látszik, hogy ez a jövő. Vajon nagy titokban a két nagynál is készül valami? Nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vegyék figyelembe az a7-et és a jövőre érkező fuji és samu féle FF gépeket. Azt el tudom képzelni, hogy készülnek teljesen titokban, de addig semmit sem dobnak piacra, amíg nem muszáj.
-
sebgutkopf
őstag
Önmagában az a7 szerintem se váltja meg a világot, illetve a fő igazság, hogy a FF nagyon kicsi része a piacnak. Viszont pont ez utóbbi mellett nem szabad szó nélkül elmenni. Az a7 ugyanis a jelenleg elérhető legolcsóbb FF váz a piacon. Olyan árat tud nyújtani, amit egyik ff dslr se. Ebből pedig nem az következik, hogy itt és most, de az igen, hogy ez az irány és el fog jönni. Szóval én nem a máról beszélek, hanem arról az időszakról, amikor a sony-nak már lesz 3 generációnyi tapasztalata FF milc gépekkel és a piac érdekődése is egyre jobban fog nőni a FF iránt az elérhetőbb ár segítségével.
A kérdésem erre az időre vonatkozott, hogy akkorra lesz a canikonnak rá válasza, amit már most főz titokban?A lelkesedés szempontjából a héten ért egy meglepetés. Azt hinnénk, hogy ez csak itt a fórumon téma és mi lelkesedünk. A héten hívott fel nagy lelkesen egy ma már nyugdíjas volt kollégám, hogy hallottam-e az A7-ről és milyen meg stb..., mert elérhető árú és milyen jó lenne végre újra jól használnia a régi obi gyűjteményét. A mókus egyébként nagy Olympus-os szigorúan a filmes korszakból több mint 30 obija van OM4ti és más om vázakkal. Mondanom sem kell, hogy a jövőt ebben a FF milc koncepcióban látja fórumok böngészése nélkül. Szerintem most ő se fog még A7-et venni, de hamarosan neki is lesz FF digit gépe és az pedig milc lesz.
-
sebgutkopf
őstag
Nem egészen értem, hogy jön ide, amit írsz. Nem olvastad el, vagy nem értetted amit postomat?
Az egész lényege nem a jelen, hanem amit elindít és előre vetít az A7 pár éves távlatban. Az, hogy neked most 2013-ban bukó annak nem sok köze van ahhoz, hogy 3 generáció múlva milyen lehetőséget fog nyújtani az érdeklődőknek és milyen piaci környezetet alakíthat ki.
Ez a vonal lehet az, amit a Canikont is az olcsóbb FF irányába kényszerítheti egyszer. Remélem nekik is lesz jó és olcsó FF vázuk, akkor legalább lesz választék, de az első fecske címet a sony-tól már senki se vitathatja el a megfizethető FF milc kategóriában.
Senki sem akar se sony, se ff se milc gépet rád tukmálni és erről meggyőzni se, mert nem ez a lényeg, én se veszem meg az A7-et. -
sebgutkopf
őstag
Erről jut eszembe. Engem az is érdekelhetne, ha a C/N, akár tükrösben kihozna egy 1000 usd-s vázat, ami nem olyan lób@szó nagy és nem 800g, hanem a fele. Szerettem én az OVF-et nagyon.
Nem azt mondom, hogy rögtön ráugranék, mert bírom az 5n piciségét (hiába öregecske, még mindig nem érzem, hogy le kéne váltanom) és az állítólag óriásinak tartott 16-70, vagy 35/1,8-al tényleg többet van nálam mint egy nagyobb váz. Ezzel szemben egy FF rendszer mindig gondolkozóba tud ejteni akár racionális, akár nem. A hobbi soha sem az.
-
sebgutkopf
őstag
válasz PRO-peller #3545 üzenetére
Szerinted olyan hihetetlen, ha valaki ilyen obit megvesz?
Én megvettem és nem érzem magam tőle csodabogárnak. -
sebgutkopf
őstag
Olyan aggályokat fogalmaztál meg, amiket fel se hoztam. Egyszerűen én nem az objetívekről beszéltem, és nem értem miért hoztad elő, amikor nem ez volt a téma, hanem a váz és a vele teremtett ár és méretkategória jelentőségérő.
Ettől függetlenül, hogy most kevés az obi az igaz és nem is vitatom, mert tény. Viszont nem erről írtam.
Másrészt lehet valamennyire elfogult vagyok, de annyira azért mégsem, hogy meg is vegyem az A7-et, pedig megtehetném. Nyilván még egy új rendszer és új rendszert még sose indítottak 20 obival.
Viszont érdeklődve figyelem ezen kategória fejlődését, mert ebben a kategóriában egyszer potenciális vevő lehetek. A saját érzéseim meg véleményem a döntésemben fontosabb, mint egy más szemüvegén át nézett review, mint ahogy neked is megvan a saját "szemüveged". -
sebgutkopf
őstag
válasz PRO-peller #3557 üzenetére
Minden E mount obi focus by wire, tehát ez is elektronikus. Ezt mondjuk kevésbé érzem fájdalmasnak videónál, mert puhán jár a gyűrű, bár ebben nem biztos, hogy mérvadó vagyok, mert nem vagyok egy manual focusos emberke.
-
sebgutkopf
őstag
Rumos tudja ki mit mondott. Az slt-t én sose tudtam a megfelelő helyre tenni.
Apropó félig áteresztő tükör: annak idején az Oly E330-ban lévő megoldás érdekesebb volt mint a sony féle slt technológia, mert az legalább fel (bocsánat oldalra) tudott csapódni a képkészítéshez. Ilyen megoldással, hogy a user döntheti el csapódjon a tükör vagy ne, tovább mehetett volna ez a koncepció, de 2014-ben már nem tudom lenne-e értelme feltalálni a spanyol viaszt. -
sebgutkopf
őstag
Egyébként egy jó kérdés, hogy használati értékben mi lehet az érdekesebb.
Az RX10 az ekv 24-200 látószöggel fix 2,8-as obival és a csak 1"-es szenzorral, vagy az aps-c oltárán áldozva egy 24-120/4 fényerejű obival összenőtt gép? (Az R1 a tele végén már csak f4,8-as volt). Mivel nem cserélhető obis a gépről beszélünk, ezért feltételezem, hogy nem kéne nagyobbnak lennie mint egy nex6 + 16-70, sőt talán lehetne kisebb.Csak feltételezni tudom, hogy a nagyobb szenzort választanám, de lényegtelen, mert eleve nem vagyok kompaktos, így elég nehezen élem bele magam a teljesen obi cserélgetés mentes felállásba.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Netfone
- EA Sports WRC '23
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik
- További aktív témák...
- Canon Legria HF G25 Full Hd kamera videókamera +Nagy Patona aksi + külön töltő
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen