-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Na megrendeltem az olajat meg a szűrőket a verdához. Jöhet az olajcsere.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hivatalosan nincs márka ajánlás a manualomban csak viszkozitásra meg egyéb szabványra vonatkozó.
Motul-t veszek bele az nagyon jó olaj és a szerelőm is azt favorizálja.Szűrők azok mind Mann filter, az olaj meg Motul 5W30 X-Clean FE lesz.
mod:
Nekem ismerős jó áron hozza a cuccot amúgy ha nem lenne kedvezményem akkor én se vesződnék a rendelgetéssel. De azért nem mindegy, hogy egy olajcsere 45-50k vagy csak 36k-ba kerül...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem drága, 8k-t kérnek munkadíjra ami itt pesten jó árnak számít (egy márkaszervízben 16/20k az órabér) a többi az alkatrész ára.
Motul 5w30 X-Celan FE 5 liter: 13,5k
Mann olajszűrő: 1,8k
Mann levegőszűrő: 5.2k
Mann pollenszűrő: 5,2kTudod mennyi volt a Passatunkban 1 db lengéscsillapító csere márkaszervízben? 90k (1 db lengéscsillapító 45k és a ki/be szerelésre kiszámlázott 2,5 munkaórát (20k/h)). 1 azaz egy darab. Na az rablás de ez a 36k korrekt ár egy kisrevizóért.
Volt mail váltás a forgalmazóval, azt mondták ők még nem találkoztak hamisítottal. Itthon kevesen veszik nem érdemes berizikózni a lebukást. Azt érdemes hamisítani amiből sok fogy. Pl Castrol. Abból egy nagyobb tételt gyorsan piacra dobnak aztán felszívódnak de Motulból nem tudnak eladni annyit ami miatt érdemes lenne bevállalni a rizikót.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem igazán. Nekem egy rugót kellett volna megrendelni ebay-ről ami cca 1,5 dodó volt de többszöri kérésre sem rendélték meg. De értehtő csomó vesződség és mit kérhet érte tőled? Egy ezerst? Miközben fél óra alatt keres 8-at egy olajcserén?!
Végül robbantott ábra alapján ismerős hozta meg az USA-ból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Váá, ez király ezt nem ismertem. Be is teszem a TIR-be.
Mit nem tudtak beszerezni hozzá?
Nekem ablakmosó fúvóka kellett (az egyiknek a jobboldali rögzítőfülét eltörte egy fakezű szerelő) és csálén állt és zavarta szemem. Végül a németországi központi raktárból rendelték meg. Két hét alatt ide is ért. Lehet lóháton jött...Viszont az tanksapka ajtó rugóját nem tudták beszerezni az EF-nél (ugyanazok a fakezűek vesztették el a laprugót ami nyitja az ajtót mint akik a fuvókát eltörték). Kézzel nyitható volt az ajtó ha közben húztad a nyitóbovdent. Szóval egyedül nem tudtam tankolni. Egy ideig ezért a Shellnél tankoltam de azt a benzint nem szerette a gép (sima 95-ös FuelSave). Aztán mákom volt mert az egyik itteni fórumtárs pont ment ki és akkor oda lett rendelve hozzá a szállodába a cucc.
Akarok rendelni majd még egy fényre sötétedő tükröt mert az nagyon hiányzik... Kormiban az van és tök hasznos extra.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Visszatérve az XV-s diszkurzusunkhoz az autó topikból: [link]
Az új XV-ben más a motor itt már direkt befecskendezést kapott a korábbi szívócső befecskendezéshez képest, így nagyobb hatásfokkal üzemel cserébe majd szépen fog ez is kokszosodni mint az VAG-os FSI-TFSI motorok.
E mellett szélesebb tartományban állítható cvt-t kapott és a Foresterből megkapta az X-mode-ot is. Vagyis az asr/esp már tud elektronikus difizár funkciót is meg nyomatékvektoros elosztást. Ez igazából a leginkább a butított awd rendszer kompenzálása miatt tették bele.
EyeSight és kanyarkövetős xenon... Szóval sok finomságot kapott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
De, csak az x-mode egy "magasabb" szint ettől, mert a váltót (cvt) a motor vezérlést és a menetbiztonsági elektronikai rendszert összekapcsolva veszi át az uralmat a hajtáslánc felett.
Tehát az emittált LSD ami korábban volt nem vette figyelembe a kormánykerékszög állás, a legyezőmozgás arány pl. Tehát ez egy bővebb, komplexebb rendszer.Itt egy jó leírás róla: x-mode
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A Torsen rendszer elég jó de bonyolult és költséges (gyártási oldalról). Persze egyre inkább ők is az olcsó haldexes rendszert nyomják.
A légrugó benne az szívás, sokan acélrugóra cserélték inkább. Az egy dolog, hogy kilyukad és ha nem csréled az állandóam dolgozó kompresszor is hamar beadja a kulcsot ami k. drága... de a nem fix hasmagassághoz eltérő kerékdőlés társul tehát nem lehet normálisan beállítani mint egy fix magasságú rugót így könnyen és gyorsan félrekopik a gumi.
Ismerősömnek volt Allroad-ja. Elég gyorsan megszabadult tőle...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hozzászoksz. Havernak van wrx-e, mondom ülj már át az enyémbe mert nem megy. Átült mentünk egy kört azt mondta semmi baja ez úgy megy ahogy kell egyszerűen csak megszoktam. Ő ugyanúgy megszokta a wrx-et és már nem érzi erősnek pedig mikor átült az 1,8-as Kuvikból csak pislogott mint a levelibéka, hogy milyen jól megy.
Igazából neked még a 2 literes turbó is gyenge lenne a 3 literes szívó után. Alul nyomatékosabb lenne mondjuk amiatt talán megütné a szintet... ha más nem egy chip után. De azt meg ugye nem hozták el ide.
Pedig nem rossz az a Merci csak az emissziós normák miatt agyon van fojtva, azért nem érződik potensnek. Meg persze azért mert egy jóval erősebb autóból ültél át.
Parci: Lexus jó, IS250-et vezettem nekem az is bejött.
Hát az auditól már csak a bmw szarabb#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Pedig a 9,2 kellemes érték de a 9,8 is bőven jó egy ilyen behemóttól.
2-esen múltkor egy Mondeo Hybridet esett be elém azt én is megkergettem kicsit. Elég szépet lép az is (nekem az van pariban a szerény 173 lovammal ) lendületből. Ha nem lenne olyan sár nehéz még le is lépett volna talán.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen az azt hiszem 6,7 alatt van 100-on de ugye az STi váltót kapta meg ami elég rövid, nincs is meg a 100 2-esben, el kell váltani hozzá a 3-ast.
Am ezek a Subaru boxerek nem szeretnek sokat forogni. Nálam is 6000-nél van teljesítmébnycsúcs és 6200-nál már tilt is.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem 36k volt ha jól emlékszem de én magam vittem mindent. Ettől olcsóbban nem igen lehet megúszni ha minőségi cuccokat akarsz a gépbe és olyan helyre viszed ahol nem csak poszteren láttak Subarut.
Amúgy valid az 50k, az obk tesztben is ennyit említenek pedig az nem mai teszt.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Nem az iránytű miatt de az fényre sötétedő is az enyém meg nem és a Passatban már megszoktam hogy nem kell kézzel állítgatni.
Hova vinnéd? A bőrember jó de nem olcsó. Ismerősnek a Lexus-át bőrözte, nagyon szépen dolgozik.
mod:
Parci: Van fent egy sperres BRZ, én arra mennék rá. Igaz nem is 3M az ára...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az elég gyors volt akkor.
Amúgy nekem most ez tetszik: Fori 2.0XT
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hát igen, ezvalóban kb -1 csillagos minősítésű.
Mondjuk mennyire tettek jót a 4 km-es utak a turbó benyós gépnek...?! Semennyire. Ha még nem volt a trubohoz nyúlva akkor nagyon gyorsan kelleni fog.
mod:
XV jó lenne következő autónak de abból megint nincs csak impotens motor vagy a gigaszopóroller dízel...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- PlayStation 5
- Tippmix
- Milyen TV-t vegyek?
- EAFC 24
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen