Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


enginev3.0
(PH! félisten)
Blog

Undorító amit csinálnak, és szánalmas is
Semmit nem ér az egész BKV BKK és a többi


Viktor0610
(Jómunkásember)
Blog

"A BKK rosszhiszeműséget feltételez amiatt, hogy olyan e-mail címre küldte el az üzenetet, amit technikai, úgynevezett noreply címként tartanak fent, ezért az oda érkező leveleket nem is olvassa senki."
Hát ez tényleg nem volt igazán okos ötlet. Aztán meg csodálkozik, hogy nem kap választ.

[ Szerkesztve ]


apatyas
(Korrektor)
Blog

Az a film jut eszembe - ha jól emlékszem, még fekete-fehér - amiben a hotelt adják át a kihirdetett időpontban, de kb félig sem készen. A megfelelő korosztály egészen biztosan ismeri, melyikre gondolok.


Sinisi
(őstag)

Felelősség ide-oda... "állami, vagy állami kapcsolódású feladatok" amoda... hát egyszer majd csak működni fog a rendszer... és a végfelhasználók sem fizetnek majd többet a "kényelemért"? mert a vállalatokank az, hogy nem kell alkalmazottat foglalkoztatni, esőerdőt vágni a papírér csak költségmetakarítása nem?! Valahogy csak az "egyensúlyi" állapot lenne a cél...


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Vajon a T-Systems felelőssége miért nem merül fel?

Lehet, hogy a BKK a megrendelő, de a fejlesztő / üzemeltető mégis csak a T-Systems, tehát adott esetben nekik is érdekükben lehetett volna, hogy azt mondják - bocsi srácok, de ez még nem érett meg az élesítésre...

[ Szerkesztve ]


szkaroly
(fanatikus tag)

Legjobban az tetszik hogy hogy senki sem merte nevével elmondani a véleményét. Ezzel a magyar demokrácia koporsójába ők is vertek pár szöget.


justflash
(tag)
Blog

Mert a megrendelő szokta tesztelni a megrendelt rendszert élesítés előtt, és ha nem megfelelő akkor feedbackel a fejlesztőnek, hogy mit kéne máshogy. Na ez itt elmaradt, vagy ha megvolt akkor egy extrém dilettáns banda csinálta.

Illetve gondolom a lehető legolcsóbb fillérb@szó árat kérték, a T-Sys pedig odaadta valamelyik középsulis nyári gyakorlatos diáknak, hogy csinálja már meg.

Szerk.: attól hogy ők a fejlesztők/üzemeltetők még azt fogják csinálni amit a BKK kért, mivel ő a vevőjük. Szerintük pedig jó a rendszer, tehát a T-Sys nem kell hogy figyelmeztesse őket.

[ Szerkesztve ]


taki01
(senior tag)

Ez mennyire igaz még mindig Magyarországra.


apatyas
(Korrektor)
Blog

Az.
"Ne marháskodjon." [link] Annyira ott van!


tomazin
(PH! kedvence)
Blog

mert nem szeretnék mai nappal elindítani a felszámolást a cégüknél. vagy szerinted jó dolog széllel szemben hugyozni?


cain69
(PH! kedvence)

mert a bkk vette át, és a bkk rakta ki élesbe. bármilyen minőségi színvonalon is volt, nekik megfelelt. ha a bkk vásárlóinak meg nem, akkor ehhez a szolgáltató-ügyfél konfliktushoz a fejlesztőnek közvetlenül nincs köze.


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Mert a megrendelő szokta tesztelni a megrendelt rendszert élesítés előtt, és ha nem megfelelő akkor feedbackel a fejlesztőnek, hogy mit kéne máshogy. Na ez itt elmaradt, vagy ha megvolt akkor egy extrém dilettáns banda csinálta.

Nem ismerem a szerződést (gondolom te sem), de élek a gyanúval, hogy ha így is van, akkor is a T-Systems érdeke is volt, hogy félkész, sőt, alapvetően nem kész rendszert nem hagy élesíteni... Vagy pedig akkor egy megállapodást írnak, hogy őket ezért semmiféle felelősség nem terheli. Ez mondjuk megmagyarázná, hogy miért a BKK viszi el a balhét, és nem említik a T-Systems-et egyetlen egyszer sem a sajttájon..

Illetve gondolom a lehető legolcsóbb fillérb@szó árat kérték, a T pedig odaadta valamelyik középsulis nyári gyakorlatos diáknak, hogy csinálja már meg.

Ettől még üzleti szempontból nem túl vonzó eshetőség, hogy a cég nevéhez köthető szolgáltatás ilyen állapotban kerül élesítésre...

bármilyen minőségi színvonalon is volt, nekik megfelelt. ha a bkk vásárlóinak meg nem, akkor ehhez a szolgáltató-ügyfél konfliktushoz a fejlesztőnek közvetlenül nincs köze.

Lásd fent. A cég hírnevének meg nem árt, ha ilyen rendszert ad ki a kezéből? :U

[ Szerkesztve ]


Viktor0610
(Jómunkásember)
Blog

Épp' nem a nyilatkozókról beszél, hanem azokról, akik inkább feljelentették a bejelentőt. ;)

A témához.
Egyébként meg majd ezt is többször átadják, mint a Várkert bazárt. ;]

[ Szerkesztve ]


LBandi
(senior tag)

Habár nem kap ekkora visszhangot, de állami szoftverek, weblapok stb. jórészt hasonló minőséggel látnak napvilágot. Induláskor örülni kell, hogy egyáltalán működik többé-kevésbé a "teremtmény". :(

[ Szerkesztve ]


DBob
(őstag)
Blog

A jelenlegi politikai helyzetben, ha kitalálja a dicső vezetőnk a várhatóan 6 milliárd nézővel rendelkező úszó világbajnokság kezdete előtt 2-3 héttel, ne hogy már azt lássa a világ, itt még sorban kell állni a papírért amivel tömegközlekedni lehet, akkor bizony ezt a problémát el kell hárítani 2-3 hét alatt.

Pont.

Az, hogy egy ilyen rendszer fejlesztése a semmiből nem 2-3 hétig tart, ez a megrendelő szerveket természetesen hidegen hagyja (lásd a kisbaba, a 9 nő, és az egy hónapos terhesség esete).

Az, hogy eme megtisztelő feladat a T-Systems-nek nyakába jutott, őszintén sajnálom őket. Kaptak egy visszautasíthatatlan ( :wink-wink: ) ajánlatot, így nem igazán életszerű a megkeresés visszautasítása.

[ Szerkesztve ]


Lortech
(PH! addikt)

Reálisan a szállító több tesztlépcsőben teszteli és adja át a rendszert a megrendelőnek, majd megrendelő is tesztel. Hogy itt mi volt, arra a történtekből nem igazán lehet következtetni, mivel egy nem IT-s megrendelő kb. manuális funkcionális tesztet szokott csinálni a szállító által megadott tesztforgatókönyv alapján, és általában nem IT security vénával rendelkező tesztelők nyomkodják végig az eseteket. Szóval ebből a tesztből biztos nem fog kiesni, hogy mi van akkor, ha átírod a fizetési tranzakció indításának HTTP requestjében az árat (csak mondtam valamit, a részletekkel nem foglalkoztam), megeszi-e a backend. A plain text jelszó tárolás azért feltünhetett volna valakinek.
A BKK-t jóhiszemű megrendelőként különösebben nem tudom hibáztatni a szakmai színvonal silánysága miatt.

[ Szerkesztve ]


justflash
(tag)
Blog

BKK szerint oké, nem kell fejleszteni, BKK viszi a balhét, T-Systems mossa kezeit, ennyi.

Feltételezem ez egy beta (alpha) verzió, bemutatták a BKK-nak, egy tételes listával hogy mi kell még és az mennyi összeget igényel, ott meg azt mondták túl sok, jó lesz ez így is.

A hírnevüknek pedig nem árt, pont a fentiek miatt. Biztosan van valami hasonló, mert ilyenkor hevesen szoktak mutogatni a fejlesztőre, most pedig ez gyanúsan nincs meg.

Ingyen pedig senki nem fog dolgozni, ha tőlünk megadott specifikációkkal megrendelnek egy terméket akkor legyártjuk. Ha van jobb alternatíva azt jelezzük, de ha a vevő ragaszkodik az ő specjeihez akkor nem fogunk egy másik megoldást szállítani, a plusz költséget pedig benyelni.

(#17) Lortech: Ha nincs kellő szakértelem akkor be lehet vonni 3rd party szolgáltatót tesztelésre. Elég sok helyen csinálják.

(#19) Viktor0610: Igen, ez is egy valószínű opció, kérdés melyik a kellemetlenebb, ha nincs elektronikus jegy, vagy ha van de ezer sebből vérzik.

[ Szerkesztve ]


Viktor0610
(Jómunkásember)
Blog

Szerintem nem pénz probléma volt, hanem a határidő (vizes VB) volt a megoldás.
Ugyanez volt azt hiszem, a 4-es metró átadásával is, ott is "jött" egy választás.

[ Szerkesztve ]


Rive
(PH! kedvence)
Blog

Azt hittem ezt már nem lehet tovább fokozni.

üzenetek