Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Necroman_Mk2
(senior tag)
Blog

Tehát ha jól értem, ez lányegében egy személyszállítási "taxi" szolégáltatás, csak éppen önvezető autókkal. Hm, a hipszteres menősésen túl arra még jó lehet, hogy az emberek szokják ezeket autókat, meg hogy ne ijedjenek meg, ha a "sofőr" nem fogja a kormányt.


Busterftw
(fanatikus tag)

Meg arra, hogy nem kell majd fizetni a sofort, igy megolcsobb lehet a szolgaltatas.
Vagy hogy a sofor nem ver el vagy te ot.

Vagy hogy a sebessegkorlatozas mindig be lesz tartva.
Meg ezer mas.

[ Szerkesztve ]


Necroman_Mk2
(senior tag)
Blog

A sebességkorlátozás részt aláírom, de hogy a sofőr ne verne el, azt sajnos a taxis gyilkosságok fényében csöppet kétlem. Persze a fedélzeti kamera egy egyéb szenzorok miatt nehezebb lesz megúszni az ilyen eseteket, de sajnos néhány vadállatot ez nem tart vissza...
Ha viszont "el" helyett "át"-ot akartál írni, akkor ja, az online fizetés miatt az se fog bekövetkezni.

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(fanatikus tag)

Irtam mint ket vegletet. Ha nincs taxis, nincs kit megverni, megolni es nincs ki megverjen, megoljon.


Necroman_Mk2
(senior tag)
Blog

Ez jogos, bár, mint írták a cikkben, eleinte még lesznek sofőrök a kocsikban. Kérdés persze, hogy meddig fognak munkát adni ezeknek az embereknek, akik aztán nézhetnek más felé.
Majd lecserélik őket egy robotra, mi meg megcsinálhatjuk azt, amit Schwarzenegger az Emlékmásban :D

[ Szerkesztve ]


MaCS_70
(PH! kedvence)

Valamint nem ver ÁT a sofőr.

Továbbá nem kellemetlen a sofőr. Én személy szerint 1990 óta nem taxizom, a feleségem viszont időnként kénytelen, és kb. minden második alkalommal arról számol be, hogy mennyire kínos volt a diskurzus a taxissal.

MaCS


pilóta
(PH! nagyúr)

Lesz itt taxisblokád nemsoká...
Tilcsákbemernemadózik! ;]


Peppa
(kvázi-tag)

De van, csak nem a taxiban. Nyilván maga a helyzet elég kiszolgáltatott, de aki itt ennyire végletesen viselkedik az azzal nem múlik el, ha a taxit kiveszik a képletből.


bzoley
(PH! kedvence)

Nulla hírérték. Majd ha a kormány és a sofőr is hiányzik a járműből.


MaCS_70
(PH! kedvence)

Szerintem van ennek hírértéke. Próbálom követni a fejleményeket (duplán is a szakmámhoz kapcsolódik), és ez a hír szerintem fontos lépésről van szó.

MaCS


Alchemist
(PH! addikt)

a kormány és a sofőr is hiányzik a járműből.

Önvezető kormány és minisztériumok mikor lesznek..?
:)


Ghoosty
(őstag)

Belgiumban már kipróbálták. 2011 körül másfél évig nem volt kormány és semmi különösebb nem történt.


tbs
(PH! addikt)

Car-sharing. Minek auto, ha 5percen belul tuti kaphatsz egyet..? Bizonyos helyzetekben mar jobban megeri most is taxizni, berelni, mint fenntartani egyet. (~3eve en is eladtam a mienket, havi kb. 100euro a nyereseg.)


zannza
(újonc)

Én azért várom a dolgot, mert végre nem lesz tele a város autókkal. Most az van, hogy haladni sem lehet, meg parkolni sem. Tehát sokkal több autó van a városban, mint amire valójában szükség lenne. Az önvezető autókkal viszont szerintem az lesz a jövő, hogy megrendeled, használod, majd jön a következő utas. Az üzemeltető takarítja, szervizeli, így a nagy többség legalábbis a városokban nem fog saját autót fenntartani. És persze az elektromos autók miatt a levegő minősége is javul. Sőt tovább megyek, ha már kiforrott a technológia és az infrastruktúra, akkor a sebességkorlátozás is értelmét fogja veszíteni, hiszen mehet majd bátran városban is.


gabor.79
(fanatikus tag)

Mikor van szükség az autókra? Reggel, amikor mindenki munkába megy, meg este, amikor haza, a kettő között elenyésző a forgalom. Az autók közben fölöslegesek, valahol tárolni kell őket. Ez lehet a városban vagy kívül, utóbbi esetben az oda- és visszafurikázás költségét és idejét is kalkulálni kell.

Sebességkorlátozást csak ott lehet feloldani, ahol ember nem lép a pályára, különben egy véletlenül az útra lépő gyalogost ha elcsap egy száguldó önvezető autó, akkor mindenki nagyon rosszul jár. Volt, ugye, szó arról, hogy ha önvezető autók lesznek, nem kell majd olyan nehéz és biztonságos karosszériát gyártani, mert az AI majd olyan jól vezet.


jeriko2
(tag)

Ha figyelted volna az előzményeket, akkor tudnád, hogy tavasz óta egy több száz fős teszt csoporttal sofőr nélkül tesztelték a szolgáltatást. Videó is van fent a net-en rengeteg.
A sofőrök most kerültek vissza, hogy a szolgáltatás bárki számára elérhetővé vált.


jeriko2
(tag)

Ennek sokkal szélesebb és nagyobb ívű vonzatai lesznek.
Például a teherszállítást, ami azért a városok közti forgalom nagy részét teszi ki, lehet éjjelre ütemezni, másrészt nem kell X óránként kötelező pihenő a sofőrnek. Így a fuvarozás olcsóbb lesz, gyorsabb, és kevesebb torlódást okoz.

A tömegközlekedés is hamar átalakul, mert nem fog korlátot szabni a sofőr létszám: kisebb, gyorsabb járművek járhatnak, akár a bent ülők igényei szerint változó útvonalon.

Lehetséges lesz az is, hogy reggel bemész az autóddal dolgozni, és amíg te a melóhelyen robotolsz, az autód taxis fuvarokat bonyolít le a fizető parkolóban álldogálás helyett, hogy aztán a hazaútra újra ott várjon téged.


dajkopali
(HÁZIGAZDA)
Blog

pontosan - annyi kiegészítéssel, hogy az "autód" fogalom húsz éven belül meg fog szűnni, a saját jármű luxuskategória lesz, mivel úgy általában értelmetlen lesz saját autót tartani


GAI
(senior tag)
Blog

Ehhez azért az is kell, hogy a jelenlegi taxi-árakhoz képest drasztikusan csökkenjen az önvezető taxik ára, mert akinek ma nem éri meg taxival járni, annak 20 év múlva se fogja megérni, ha a jelenlegi árak maradnak. Márpedig a cikk is említi, hogy ugyanannyiért visz az önvezető taxi, mint a sofőrös, és általában az előnyök között se szokták emlegetni, hogy a nyilvánvaló pozitívumok mellett ez megfizethető is lenne, márpedig elsősorban azon fog múlni az elterjedése, mert manapság nem autót fenntartani nagy luxus, hanem rendszeresen taxival járni.


tbs
(PH! addikt)

Nem taxi. Car-sharing. ;)

üzenetek