Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


MaCS_70
(PH! kedvence)

Garantáltan nem fog megszűnni a saját tulajdonú autó fogalma, legfeljebb kevesebb lesz belőle.

Nagyon sokak számára egészen egyszerűen nem megoldás a megosztottautó-használat, mivel nem tud garanciát biztosítani arra, hogy bármikor rendelkezésükre áll a szükséges jármű. Vannak tipikus csúcsidőszakok, amikor nagyon sokaknak kell jármű, mégpedig jellemzően magas fontossági szinten.

Másrészt az autó a legszemélyesebb használati tárgyunk, ami összevetve a birtoklás iránti nagyon erős, alapvető igényünkkel azt jelenti, hogy nagyon sokak számára egyszerűen fontos a saját autó birtoklása. Lehet, hogy napi szaladgálásra, ütni-verni esetleg szívesen beszáll egy megosztott járgányba, de nagyon-nagyon sokan mindig is szívesen fognak áldozni arra, hogy a személyes terük kiterjesztéseként egy saját autóba is beüljenek és beültessék a családjukat.

MaCS


tbs
(PH! addikt)

Reszben egyetertek - de sztem kicsit tulbecsled a tulajdonlos dolgot. :DDD

Raadasul a torvenyi szabalyozas kezeben vannak a jovobeli tulajdonosok - pl. egy bizonyos szint folott kitilthatjak adott korzetekbol a human soforoket. Ez implikalja a car-sharing terjedeset arrafele. Viszont ha egy autot nem csak egy csalad hasznalhat, hanem tobb is, akkor a csalad/10MFt bekerulesi koltseg helyett mondjuk 70-80MFt (jelenertek) lesz egy uj PICI auto. Mert a kevesebb eladas miatt azert hozni kell a profitot. Ha meg ilyen draga lesz egy auto, akkor a nem kotelezoen onvezeto korzetekben hasznalhato autok ara is megugrik -> luxus lesz a sajat tulajdon.

Es ez nem baj.

Ugyanis ha cegek tulajdonoljak az autokat, azokon sokkal-sokkal konnyebb behajtani az adokat (egyszerre tobb ezer autora pl, nem egyesevel az embereken), egyszerubbe valik a mindenkori kormanyzat dolga. Ez pedig elorevetiti, hogy a torvenyi szabalyozas bizonyos korzetekbol kitiltsa a human vezette autokat...

Hopp, korbeertunk. :DDD

Es ez csak egy hevenyeszett, nem atgondolt scenario. ;)


zannza
(újonc)

Másrészről a kölcsönzős modell sokkal könnyebbé fogja tenni a tömegközlekedéssel való kombinációt is. Most max P+R-ben lehet gondolkodni, de ezzel modellel könnyen működik az, hogy pl bemész autóval a metróig/vonatig, átmetrózol a város másik felére/átvonatozol a másik városba, majd folytatod tovább autóval.


szilu7
(senior tag)

"Az ilyen technológiát fejlesztő vállalatok szerte a világban körülbelül ugyanott állnak a fejlesztésben"
Ezt erősen kétlem. Inkább az arc nagy. Kinek van még a Waymo Early Rider programjához hasonló a világban? Átlagos felhasználókat engednek tesztelni teljesen sofőrmentes járművekben.


arnyekxxx
(PH! addikt)

Minek auto, ha 5percen belul tuti kaphatsz egyet..?

Biztos vagy benne, hogy bárki a világon finanszírozni fog egy akkora automatataxiflottát ami garantálja, hogy a reggeli és délutáni munkába/ból közlekedőknek 5 percen belül ott legyen a ház előtt a verda majd 09-15h és 17-06h között áll a garázsban a nagyrésze?


oszi666
(őstag)

Szerintem bármilyen szolgáltatás legnagyobb költsége még mindig a munkabér. Ha egy csomó taxist kirúgnak és azt a bért nem kell fizetni, marha nagy összegeket fognak majd megspórolni.


arnyekxxx
(PH! addikt)

Reszben egyetertek - de sztem kicsit tulbecsled a tulajdonlos dolgot. :DDD

Raadasul a torvenyi szabalyozas kezeben vannak a jovobeli tulajdonosok - pl. egy bizonyos szint folott kitilthatjak adott korzetekbol a human soforoket.

Szerintem te becsülöd alá a birtoklási igényt. Mióta létezik taxi megtehetné a törvényi szabályozás, hogy kitiltja a nemtaxikat ahonnan csak akarja mégsem teszi.

Valami csodavaárást érzek én ebben a dologban, azt hiszitek, hogy majd az aki beruház millió$-okat egy önvezető, mai személyautók mennyiségéhez mérhető nagyságú taxiflottába az majd nem akar sokat keresni hanem jó olcsóért adja a szolgáltatást, hogy nektek jó legyen.

@zannza
(újonc)

Másrészről a kölcsönzős modell sokkal könnyebbé fogja tenni a tömegközlekedéssel való kombinációt is. Most max P+R-ben lehet gondolkodni, de ezzel modellel könnyen működik az, hogy pl bemész autóval a metróig/vonatig, átmetrózol a város másik felére/átvonatozol a másik városba, majd folytatod tovább autóval.

És ez a "bérautó-átszállás/tömegközlekedés-bérautó-átszállás/tömegközlekedés..." szerinted valódi alternatívája annak, hogy beülsz az autódba otthon és kiszállsz belőle a célnál?

[ Szerkesztve ]


zannza
(újonc)

Ha ezzel kikerülöm a dugókat, gyorsabban, kényelmesebben haladok, akkor igen, szerintem valódi alternatíva.


tbs
(PH! addikt)

Nos, a nemtaxik szamos helyrol mar most is ki vannak ugymond tiltva. Local warden-ek ugyelnek is ra soksok helyen. ;)

Amugy meg a jovo zeneje minden, meglatjuk mi lesz a "csodavarasbol". ;)


gabor.79
(fanatikus tag)

Kérdés, hogy egyedül utazol-e a bérautóban vagy megosztva. Ha egyedül, akkor az az egyszerűbb eset, akkor tényleg nincs szükség sajátra. Ekkor mondjuk négyszer annyiba fog kerülni.

De ha megosztással, akkor ez úgy fog működni, hogy jön a kocsi, összeszed négy embert a környékről. Az egyiknek hirtelen bekakált a gyereke, ezért kell rá várni öt percet, aztán a következő még elszívja a cigit. Amikor beértek a városba, akkor a négy embert négyfele kell szétszórni, ha történetesen te vagy az utolsó, akkor az első hármat meg kell várnod, mire te a célodhoz érkezhetsz.


carr
(őstag)
Blog

– a járművekben még van biztonsági sofőr, aki normál esetben semmit sem tesz, csak vészhelyzetben akad dolga.
aha.
mint itt. az a dolga, hogy a faszbukot nyomkodja, és kinyír valakit.
annyi a dolga. ;] :U


arnyekxxx
(PH! addikt)

tehát nem a sofőrmentességen múlik a dolog.

(#28) zannza válasza arnyekxxx (#27)

Ha ezzel kikerülöm a dugókat, gyorsabban, kényelmesebben haladok, akkor igen, szerintem valódi alternatíva.

Ma is megteheted, hogy taxival meg tömegközlekedéssel mész. Mégis a dugót (települések között spac nem nagyon van, ha meg baleset miatt áll az autópálya akkor a robotautó is áll, nem tud kirepülni) választod.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(PH! kedvence)
Blog

Egy 2018 -as kamiont vezetek. Fel van szerelve mindenféle kütyüvel. Rendszeres hibaüzenetek:
"Adaptív sebességtartó kikapcsolt."
"X szenzor elszennyeződött."
Csomószor rosszul méri fel a szitut és lassít, amikor nem kéne.
Egyes autópályakapuk bezavarják a szenzorait és üvölt, villog az ütközésveszély figyelmeztetés. Mázli, hogy nem satuzik bele. Hóban még nem vezettem, de nem számítok sok jóra, mert az előző autómban levő vészfékasszisztens is azonnal "megvakult" a hóesésben. Szóval, odébb lesz még, mire ezeket megoldják. Ráadásul az árverseny is pusztítja a minőséget. Vezetek biciklit, motort, autót, kamiont. Kismillió olyan szitut tudnék írni, amire egy robotautóban nincs gomb.


Gerasz
(fanatikus tag)

20 év múlva itthon a most megjelenő autókkal fognak közlekedni, amennyiben az lityós, háromhengeres motorok még működnek majd. Én inkább 50 évre becsülném ezt az időtávot.

Nagyon korlátolt az, aki itt birtoklási vágyról meg a vezetés élményéről szövegel a jövő kapcsán. Az első autókból ezek a figurák a galoppozást meg a nyerítést hiányolták. Van az az adómérték, ami felülírja majd a birtoklási vágyadat, a vezetési élményért meg mehetsz majd zárt pályára.


btprg
(kvázi-tag)
Blog

Nagyon korlátolt az, aki arra vágyik hogy ellehetetlenítsék a más preferenciákkal rendelkező emberek közlekedését, és durván bekorlátozzák a szabadságát. Van az az adómérték, ami mellett el lehet menni Amerikába vagy bárhova, ahelyett hogy a totális kontrollban és idióta szabályoktól gúzsba kötve élnénk. (Vagy elzavarni a francba azokat, akik ezt akarják tenni velünk.) Ugyanis a történelem során nem lett betiltva, se adózási dolgokkal teljesen ellehetetlenítve egy közlekedési eszköz se.

A hozzád hasonlóknak azt kívánom, hogy a zárt osztályon ahol laktok tiltsák be a szexuális kapcsolatokat, a valódi ételeket, a könyveket meg mindent. Kizárólag a valódinál sokkal nagyobb élvezetet nyújtó f*szverőgépet, minden tápanyagban gazdag (a rendes ételnél sokkal jobb) szintetikus porokat, és 3D filmeket lehessen nézni, napi 2 agymosó gyakorlattal (1 órán keresztül ismételgetni: "boldog vagyok, mert egy tökéletes világban élhetek"). Mert hát miért kéne hagyni bárkit egészségtelenül élni, ha egészségesen is lehet ;] A valódi élményekért meg majd mehetsz évente egyszer végtelen pénzért a csupán pár száz kilométerre lévő "élményközpontba".


Alchemist
(PH! addikt)

Am elgondöolkoztató, az a saját autóval kapcsolatos fenntartási költségek, karbantartási macera. Ha valaki legfeljebb jó 1000 km-t autózna évente (Bp. belvárosában lakik és nem túl gyakran mozdul ki a városból), nem biztos hogy megéri neki saját autót fenntartani.


Gerasz
(fanatikus tag)

Itt az én vágyaimról nem esett szó, de a tieidről a második bekezdésed árulkodik.

Amint az önvezető autók biztonságosabbak lesznek az ember által vezetetteknél, jogos társadalmi igény lesz, hogy száműzzék a közutakról a sofőröket. Ahogy közlekedésbiztonsági okokból jelenleg sem lehet ekhós szekérrel vagy Babettával menni az autópályán.


HDR123
(tag)

Csak abba is gondoljunk bele hogy én nem csak magamat szállítom, hanem mondjuk el kell vinnem a családom, hangszerem, nagyobb cuccot megveszek, vagy eladok stb...

Nekem nem tetszik az hogy nem birtokolhatok.
Logisztikázzam majd le hogy mikor hova menjen egy autó.

Ma is lehet saját autód olcsón, veszel egy Suzuki Swift-et 100-200e Ft-ból, kb ennyi az éves költség is mindennel ha nem mész sokat. Ha ez nem térül meg, akkor nem kell autót birtokolni, a fenti megoldás jó, vagy a bringa/tömegközlekedés.


Somatom
(PH! kedvence)
Blog

Sztem neked fogalmad sincs a vezetés élményéről. Ez a munkám és ha már muszáj melóznom, akkor inkább ezt csinálom, mint vmi helyhez kötött melót. Amikor letelik az időm, akkor becsukom a kamion ajtaját és annyi. Viszont, gurulni egyet a Harley -mmal, az az igazi felüdülés. Csak remélem, hogy egyszer lesz egy targatetős, C3 -as Corvette -em. Önvezető izé? Nemáááá!!!!

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(PH! addikt)

Van az az adómérték, ami felülírja majd a birtoklási vágyadat,

A nyers erőszaknál azért kulturáltabb az a módszer, hogy jobbat ajánlanak a meglevőnél és a jónép önként választja azt.

Nagyon korlátolt az

Szvsz az a korlátolt aki meg se próbálja megérteni az ellenoldal érveit.

(#36) Alchemist

Ha valaki legfeljebb jó 1000 km-t autózna évente (Bp. belvárosában lakik és nem túl gyakran mozdul ki a városból), nem biztos hogy megéri neki saját autót fenntartani.

Az ilyennek soha nem érte meg autót fenttartani, nem is hiszem, hogy létezik olyan magyar autótulaj aki napi 2,7km autóhasználatért autót tart.

[ Szerkesztve ]

üzenetek