Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Robert_F
(kvázi-tag)

Japán is utolsóként.


jeni
(PH! félisten)

Azért meglep,hogy gyártás és teszt repülés során ezek a hibák nem derültek ki?
Magyarán prototípus nem is létezik a repülőgép gyártásban?
Próbapad,kínpad,stb.... már nem is tudom melyik a jó szó ehhez?


Scalpel
(senior tag)

Nem az első tervezési hiba a 737 család esetén, lásd az oldalkormány mozgató mechanizmusának tervezési hibája: 737 Rudder Issues. Még valamelyik "Légikatasztrófák" részből emlékszem rá. Imádtam a sorozatot nézni, úgy is, hogy sűrűn repültem. :)) És én jobban szeretem a 737-est mint az Airbus 320-as családját. Na jó, talán a 321-es pariban van vele a tágasság érzet miatt. Persze a 747-8-assal talán semmi nem veszi fel a versenyt. :D
De ez sajna benne van mindig, csak ha leesik egy gép, akkor a nagyságrend miatt azonnal nagyot is szól. A hibás gyilkos Takata légzsákok is akkor lépték át az ingerküszöböt, amikor már kellően sokakat érintett.


Robert_F
(kvázi-tag)

Ez talán a legjobb kérdés amit most fel lehet tenni.


Scalpel
(senior tag)

Aki például sokat repült munkájából kifolyólag, az mindig ezzel viccelődik amikor megkapja a "vigyázz magadra'" útravalót reptérre menet a lakás ajtajában... én is, tesóm is.

Egyébként valljuk be, egy ilyen baleset akkor érint meg bennünket igazán, ha direktben érintettek vagyunk, családtag, barát révén, vagy mi is rajta ültünk... vagy ha szoktunk adott típussal repülni és a saját seggünk féltjük. IMO: Az összes többi álszent maszlag, bocs.

[ Szerkesztve ]


bigrock
(őstag)

Szoktam nézni a Youtube-on a FlightChannel adásait, ahol Flight Simulatorral rekonstruálják a légibaleseteket, professzionális módon. Mikor a landoláskor után kiírják, hogy "everyone survived", esküszöm, megkönnyebbülök, pedig nincs érintettem a dologban.


btprg
(tag)
Blog

Szoftverhibás repülők? :(


Zsoxx
(senior tag)

Most tényleg egy trollal vitatkoztok? :W


Joci10
(senior tag)

De van, viszont minden összes lehetséges hibakombinációt nem fognak tudni előállítani, és tesztelni (pláne ha valami újdonságot hoznak be, addig még nem is létező hibalehetőségekkel). Amilyen ismert hibajelenség előfordulhat, arra tesztelik ezeket; de a még ismeretlenekre, vagy az ismeretlen kombinációkra nem (mert a legtöbbször nem 1 adott hiba okozza a nagy baleseteket, hanem egyszerre több). Sok baleset 'rejtett' hibák miatt következett be, amik nem jöttek/nem jöhettek elő akármilyen korábbi jellegű teszten sem; csak használat közben, a nagybetűs életben. És ez a hiba sem olyan, hogy egyből tudható lett volna, és nem is azonnal jött az első meghibásodás (már ha biztosan az a hiba, amire jelenleg gyanakodnak - mert hiszen sokszor volt olyan, hogy 'előre' megmondták, hogy mi volt a gond, aztán a legvégén (vagy akár az után, sok év múlva) kiderült, hogy mégsem).


layerke
(fanatikus tag)

Igazad van, hagyjuk kategória. :(


daa-raa
(Jómunkásember)

Anno az Airbus egy hasonló (kb azonos inkább) sw hiba miatt egy centnyi kártérítést sem fizetett senkinek. Csak ott még rejtetten sincs felülbírálási funkció, a mai napig sem. Ja, és utoljára 2010-ben zuhant le amiatt a hiba miatt gép. Úgy, hogy először 1988-ban fordult elő az a hiba (a rendszer átesési kockázatot érzékelt, emiatt nem tudták a pilóták felemelni a gépet). 22 év alatt nem sikerült kielégítően megoldaniuk, illetve lehet a mai napig sem. Pedig a rendszer a Mirage 2000 FBW rendszerére alapul, amiben meg van felülbírálási lehetőség. A polgári változatból ezt szimplán kivették.

azbest: A Dreamlinerből már közel 800-at adtak át a megrendelőknek, és további több, mint 600-ra van megrendelés.. A 747-8I volt az, amire megrendelés sem sok érkezett, inkább a teherszállító változatát vették(747-8F), de abból sem sokat.

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Itt a probléma nem is a meghibásodás, mert az megesik, a szoftver is jól dolgozott a maga peremfeltételei között valószínűleg, hanem az a tudatos döntés, hogy nem dokumentálták normálisan a MCAS beépítését, nem képezték ki rá a személyzetet, akik nem lehettek felkészülve ilyen problémára.


daa-raa
(Jómunkásember)

Az a baj, hogy pont a légitársaságok kérése egyre több esetben az, hogy ne kelljen átképezni a személyzeteket. De a jelek szerint már az alapszintű képzéssel is komoly bajok vannak. Ezt meg nem lehet a gyártó számlájára írni, ők csak egy szereplők az egészben. A légitársaságokat ugyanúgy meg kell ezért farkalni. A légibiztonsági előírásokban meg szigorítani a kiképzésre és a légialkalmassági vizsgára vonatkozó feltételeket.

Vesa: Már bocsáss meg, de ez nem igaz. Az MCAS gyakorlatilag a FBW egyik szubrutinja.


Joci10
(senior tag)

Azt nem mondtam, hogy valaki mennyire hanyag, vagy felületes, vagy mennyire tökéletes, hatékony; csak azt írtam, hogy vannak előzetes tesztek; és ezen nem tudnak minden egyes ilyen-olyan, még nem is ismert kombinációt végigvenni. Persze utólag fel lehet tenni a kérdést, hogy "dehát ez a kombináció miért nem jutott eszükbe?"; de attól még ami megtörtént, az megtörtént. A teszteket sem lehet az örökkévalóságig húzni, mert akkor soha nem jönne ki új gép, és nem haladnának a fejlesztések sem (a biztonságtechnikaiak sem). Ha ez valakinél kimeríti a hanyagság fogalmát, akkor nekik meg kell mondani, hogy véletlenül se vegyenek/használjanak semmit, hiszen minden dolgot ilyen 'hanyag' emberek készítenek (még az élelmiszereket is). :)


Dare2Live
(PH! nagyúr)
Blog

Ez volt már? [link]

Elég erős a gyanum, hogy ez a hibát egyszerűen nem javította Boeing a tavalyi katasztrófa után és most is beütött. Erre nem cak bulettin kell hanem javítás is.

@#48: Az a baj, hogy a troll meg a büdös paraszt troll között elég nagy difi van. Bambano (megint) csúnyán átlépett egy határt.

[ Szerkesztve ]


jeni
(PH! félisten)

a nagyobb légitársaságok pilótáik akik ezekkel a gépekkel repültek már jeleztek ehhez hasonló hibákat észrevételeket már tavaly is sok alkalommal.mind bekerültek az erre létrehozott külön gyári adatbázisba is. ezekkel a gyártó miként birkózott meg és egyáltalán foglalkozott velük egyáltalán?

vagy megkellet várni míg lepottyan a Boeing 737 MAX valamely gépe,hogy érdemben is foglalkozzanak vele?

ezek az észrevételek csak a MAX8 és a MAX9 gépekre vonatkozott.

[ Szerkesztve ]


Robert_F
(kvázi-tag)

Hello. Ki tudnád fejteni milyen hiba ez az Airbus-on és ki mikor zuhant le emiatt?


Robert_F
(kvázi-tag)

Kimaradtam a buliból. Már az USA is tiltja vagy 23 órája. Világszintü lett így a tiltás.

üzenetek