Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


arnyekxxx
(PH! addikt)

Hogy mégis miért veszélyes a szituáció?

A közúti közlekedés minden pillanata veszélyes. 90-el haladni az üres egyenes úton fényes nappal száraz időben is az. Aki ezzel nem tud együtt élni az ne közlekedjen.

Egyébként meg az ország ~98% NEM Budapest!

Én is pont ezt irtam azoknak akik szerint láthatóan kizárólag a hungáriakörút meg váciút 70es szakaszai a belterületi közlekedés helyszíne.

[ Szerkesztve ]


Polllen
(PH! nagyúr)
Blog

De akkor miért pont 200 km? Miért nem azt írod, hogy a lehető legnagyobb?


Chaser
(Jómunkásember)
Blog

Eztseenmondtam' ( : - de en is ezt mondtam volna :) -


dabadab
(Jómunkásember)
Blog

"Az akku élettartamát a töltésciklus határozza meg!"

Nem.

Valójában nagyon sok faktor határozza meg, amiből a ciklusok száma csak az egyik.


Tikakukac
(Jómunkásember)

Laptop akksiból kiindulva elég jól dokumentálva tudom kijelenteni, hogy nem :B


RexpecT
(PH! addikt)

Nekem kifejezetten tetszik a formája, az árazással kapcsolatban már én is borúlátóbb vagyok.


Ribi
(PH! nagyúr)

Területileg 98% nem Budapest, de lakosságilag 20% és az agglomeráció miatt ez a forgalom 30%-a. Minyimum.
Nekem is van ismerősom aki sokat robogózik és ő is mondja, hogy a kis 50-es amiből kiprésel 60kmh-t, esetenként lassú és emiatt baleset veszélyes. Aki pedig agglomerációból jönne, annak biztos, hogy jó lenne egy stabil 90-et bíró motor. Bicikli meg teljesen más.

[ Szerkesztve ]


vadkörte
(PH! addikt)
Blog

Annyira nem beszéltünk el egymás mellett. :DDD

(#167) Ribi:
Minden városnak van kissebb-nagyobb agglomerációja. Véleményem szerint aki képes agglomerációból - értsd Bp. szinten akár 10-30Km-ről, kis(sebb) város szintjén 5-15Km-ről is - robogózni, az meg is érdemli, egészségére. Ilyen felhasználásra tényleg édeskevés az 50-es csettegő. Ezek a kávédarálók városi közlekedésre alkalmasak, az agglomerációs ingázás nem városi, inkább települések közötti közlekedés. Nekem is van egy majd 50 éves Puch mopedem, de eszembe sem jutna kivinni városon kívülre, pedig annó édesapám a kis Babetta-val eljárt a Balatonra is melózni.
A robogók nem a relatíve alacsony sebességük miatt balesetveszélyesek, hanem a közlekedési kulturát még hírből sem ismerő népművészeti agyagedény (lyánykori nevén nevezve köcsög) egyéb közlekedőtől.
Mondom ezt úgy, hogy jellemzően autóval járok és bizony nap mint nap látok érdekes helyzeteket.
A helyi tömegközlekedés, pedig megyeszékhely, hááát... Érdekes, ha nem kell inkább nem használom. Kerékpárral meg csak jó időben (nem kedves bikefan-ok, a -10°C NEM jó idő... :D )
Amíg előzékenyen lehúzódtam az út szélére 10-30cm-re egyensúlyozva a hepehupás padkaszélen a bicóval, jellemzően ki akartak lapítani. Mióta ~1-1,5m-rel beljebb megyek, 3-4 alkalommal próbálkoztak az elmúlt cirka 1500Km alatt. Ebből 3x épp robogós és igencsak bunkó módon.


klaczi
(senior tag)

Kevés szó esett az üzemanyagról. Ha ez elterjedne akkor a házi töltögetésnek annyi. Egyszerűen áramlopásnak minősülne az úgynevezett "rezsicsökkentéssel" megtámogatott áram ilyen módon való használata.
A folyékony üzemanyag árában van áfa, jövedéki adó, útadó, baleseti adó és még amit kihagytam.
Tehát ezt valamilyen módon be fogják vasalni, ha elterjed. Teljesen jogosan elvégre közűti járműről van szó.

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(PH! addikt)
Blog

Ez már a plug-in hibridek és az otthon is tölthető elektromos autók megjelenése óta ott lebeg a levegőben. Csak egy törvénymódosítás kell hozzá. De hogy ez mennyire jogos tisztességes és mennyire nem, szerintem ne latolgassuk. Lovaskocsival és bicajjal is használhatod a közutakat, mégse költesz velük olyan üzemanyagra, amiben az általad felsorolt adók bármelyike is szerepelne.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(Jómunkásember)
Blog

Nem áramlopásnak, hanem jövedékiadó-csalásnak fog számítani pont mit amikor most valaki étolajat önt a dízelautójába.


bot1978
(fanatikus tag)

Oké, akkor egy példa a mai Magyarországról:

Amikor két egymás melletti településen különböző az építményadó mértéke, sőt eleve nem is fizet ilyen adót a nyugdíjas az egyik településen, miközben a szomszédos városban mindenkinek kötelező fizetni.

Aztán beül a nyugdíjas a kocsiba és átmegy a szomszédos település vasútállomására és ott parkol le az állomáson, mert ott megáll a gyorsított vonat, kényelmes, időben autóval meg gyakorlatilag tökmindegy, melyik állomásra megy.
(Majd felszáll jegy nélkül a vonatra, mert neki ingyenes ugye.)

Így a vonatkozó településen a magas építmény adóval terhelt lakosnak nem marad szabad parkolóhely és mászhat gyalog a vonathoz, amire 20.000-ért vett bérletet. Érdekel bárkit?
Nem, sőt emiatt válnak később egyes parkolók mindenki számára fizetőssé.


klaczi
(senior tag)

[OFF]Igen! Így korrektebb a megfogalmazás.

bot... A bejelentett lakóhelyemen a parkolóráknál is gyakorlatilag ingyen parkolhatok.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(Jómunkásember)

Ez is vicces sztori lesz. :P


Peter13
(senior tag)

Én is csatlakozom azokhoz, akik szerint a 45 km-re folytott robogó az életveszély kategória. Saját tapasztalat szerint a következőket kellett elfelejtenem az útvonaltervezés során: Váci út, Hungária, Hegyalja út, a hidak túlynomó többsége, Buda emelkedősebb részei (nem nagy dolgokra gondolok, csak mondjuk a Margit körüttól felfele bármi). De jobb volt lendületből venni a felüljárók többségét is (Keleti/Nyugati Pályaudvar, Nyugati felüljáró vagy BAH csomópont pl). Pár napig használtam csak (motoros futárként dolgoztam anno, kölcsönbe kaptam a cégtől amíg a nagy gépet javították), és konkrétan halálféltem. Az út külső része sok esetben kritikán aluli, kis kerekű géppel meg egyenesen rémálom...ha nem akarok tojástáncot, beljebb megyek, de ott letolnak: nem egy, nem kettő, nem három, hanem folyamatosan, amint lehet persze megint kimegyek a szélére, ahol szintén letolnak, csak kisebb ívben. Sorry, nekem nagyon nehéz lesz megmagyarázni hogy "dehát a KRESZ szerint"...a márványlap alól meg hiába ismételgetem makacsul hogy nekem mennyire de nagyon igazam van...

Kell az a 60-70. Nem azért mert mindig és mindenhol annyival kell/lehet menni (persze hogy nem, ez ökörség), hanem hogy ahol lehet (és emiatt kell is), ott is biztonságosan tudjak haladni.


ΞΔGLΞ
(PH! nagyúr)

Na végre magyar fejlesztés, olvasom...
Kinézetre el is megy, de az árat majd 2 milla környékére lőtték be? Nem győzik majd a megrendeléseket legyártani!
Jah nem.
Van villanyautó a családban, a töltés nem 1 perc, van amikor több, mint 3 óra. Nyilván egy robogónál más, de a mai rohanó világban ezt is be kell tervezni...

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(PH! addikt)

Budapest belterülete még mindig messze nem az ország egésze. De jót lehet vele szalmabábozni.


Pete55555
(PH! kedvence)

Nyugodt lehetsz, Debrecenben is kilőheted a főbb útvonalakat 45-re fojtott pöcsköszörűvel...


btprg
(kvázi-tag)
Blog

Ez meddő vita... Olyasmi, mint amikor valaki szerint a régi Suzuki Swift-ben ülve mindenki letolja az útról mert semmibe nem nézik, meg egyébként is "papírautó", valaki meg felváltva vezet kispolszkit meg stiftet és mindkettővel jól elvan.


Pete55555
(PH! kedvence)

meg felváltva vezet kispolszkit meg stiftet és mindkettővel jól elvan.

Adj neki egy középkategóriás autót, egyből megváltozik a véleménye.


Tikakukac
(Jómunkásember)

Most épp hazajöttem az Isten hátsó felébe. Ugyanaz, mint Pesten. Akkor lehet nem szalmabáb lesz ez, hanem inkább délibáb?


dabadab
(Jómunkásember)
Blog

Én felváltva vezettem Matizt (amihez képest az 1.0-ás Swift is komoly sportkocsi :) ) meg nagydízelt.
Érdekes módon a Matizban sem akartak letolni, inkább engem akadályozott a többi tötymörgő. Nyilván voltak olyan szituációk, amikor tényleg lassú volt (pl. autópálya és emelkedő kombója), olyankor meg elengedtem a gyorsabbakat.

Persze, vannak idióták az utakon, de azok autótól független le akarnak tolni mindenkit.


Aprósólyom
(őstag)
Blog

Tetszett a megfogalmazás :DDD nagyvonalúan elengedted autópályás emelkedőn a gyorsabbakat. :DD Nem inkább megelőztek? Autópályán hogy lehet feltartani mást, ha a másik 1, netán 2-3 sávban símán elhaladhatnak, és tartósan nem mehetsz a legbelső sávban legálisan, kivéve, ha azt a forgalom sűrűsége és sebessége nem indokolja...? :DDD


Aprósólyom
(őstag)
Blog

Vannak ideggörcsök, nem kevesen, akik ha gyorsabban mennek vagy értékesebb autójuk van, akkor már előjogaik vannak másokhoz képest... Pfff... Persze lehet itthon ez a társadalmi norma, csak én nem akarom elfogadni... :U


dabadab
(Jómunkásember)
Blog

"nagyvonalúan elengedted autópályás emelkedőn a gyorsabbakat. :DD Nem inkább megelőztek"

Nem nagyvonalúan, hanem ez a normális, de szerintem te is ismered az idiótáknak azt a típusát, amelyik eldönti, hogy nála gyorsabban aztán nem lehet menni, akármi is van.


Somatom
(PH! kedvence)
Blog

Megmondjam?
Tudod hol jár a 400Kg -os hím gorilla? Ahol akar. :)

üzenetek