A bookline.hu lett az év e-kereskedője

Közönségszavazás, majd ezt követően a szakmai zsűri döntése alapján a bookline.hu nyerte az Év Internetes Kereskedője Díjat. A fődíj mellett a szervezők jutalmazták az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is, a címet idén a bortarsasag.hu kapta.

A bookline.hu 2002-ben indította internetes kereskedelmi tevékenységét. Kezdetben a Központi Antikvárium könyvkínálatát értékesítették az interneten, forgalmuk 2003-ra elérte a 40 millió forintot. Jelenleg már 100 ezer regisztrált felhasználó használja oldalaikat, forgalmuk mintegy 80 százalékát az új könyvek adják. A bookline.hu a jövő évben tervezi részvényeinek bevezetését a Budapesti Értéktőzsdére.

Az 1993 óta létező Bortársaság a legismertebb hazai és külföldi borászatok képviseletével és borkereskedelemmel foglalkozik. 1999-ben készítették el első internetes oldalukat, és kezdték el az online értékesítést. Weboldaluk fontos célja a borokkal és a kulturált borfogyasztással kapcsolatos ismeretek terjesztése – persze a kereskedelmi szempontok mellett. Mostanra kiskereskedelmi forgalmuk csaknem tíz százalékát ezen oldalakon keresztül bonyolítják.

A közönségszavazás során több mint 700 e-kereskedőt jelöltek meg a látogatók, és összességében 7000 szavazat érkezett. A zsűri a döntéshez többek között értékelte a vállalkozások üzleti modelljeit, az elért üzleti eredményeket, a felhasználóbarátságot, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetők minőségét és az oldal ismertségét is.

Azóta történt

Előzmények