A Google Ausztráliában akarja bevinni a döntő találatot a Microsoftnak


Áttörés délen?

Úgy tűnik, a Google nem csak passzívan, a kínálat növelésével kíván a Microsoft irodai csomagjával versenyezni, hanem aktív marketingtevékenységgel valódi versenytárssá akarnak válni. Legalábbis ezt bizonyítja az, hogy Ausztráliában erős kampányt indítottak, melynek célja, hogy az eddig a Microsoft biztos ügyfeleinek számítókat átcsábítsák magukhoz.

Az ausztrál akciót vezető Kevin Gough az Australian IT-nek elmondta, hogy többféle üzleti modellt is kínálnak, hogy minél több egyéni és vállalati felhasználót megnyerjenek. Az online irodai szolgáltatás – ahogy nemrég beszámoltunk róla – a legtöbb alapvető programot tartalmazza, amire egy magánfelhasználónak vagy kisvállalkozásnak szüksége lehet: levelezési lehetőséget, szövegszerkesztőt, táblázatkezelőt, határidőnaplót stb. A Google célja a kis költségvetésű vállalkozások és az egyének megnyerése, mert állításuk szerint sokkal jobban járnak az ő szolgáltatásaikkal, mint a drága Microsoft-programokkal – a teljes körű szolgáltatásra a jelenlegi éves előfizetési díj 50 US dollárnak megfelelő összeg.

Gough szerint azért kezdik a – várhatóan majd az egész világra kiterjedő – kampányt Ausztráliában, mert az itteni egyetemek és szervezetek fontos közreműködői voltak az online szolgáltatás kifejlesztésének.

Az elemzők egyelőre kételyeiket fejezik ki; egyikük, a helyi Darryl Nelson úgy véli, hogy óriási, talán kivihetetlen vállalkozásba fogott az ilyen téren üzletileg is és szakmailag is tapasztalatlan Google-gárda, de könnyen lehet az is, hogy ez a versenyfutás korszakos jelentőségű lesz, mert az eddigi, hagyományosnak nevezhető szoftverszolgáltatások és a Web 2.0 által megteremtett új lehetőségek mérik össze erejüket – most már élesben, a kőkemény piaci versenyben.

Azóta történt

Előzmények