A Google végre nyíltan kesztyűt dobott a Microsoft elé


Eric Schmidt, Sergey Brin és Larry Page

A Google vezetősége tegnap végre kimondta azt, amiről szakértők és elemzők (meg persze az érdeklődők is) már rég tényként beszélnek: a Mountain View-i vállalat nyílt versenyre hívja ki a piac másik óriását, a Microsoftot.

Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója nem okozott igazán nagy meglepetést, amikor a részvényesek éves rendes közgyűlésén mondott beszédében bejelentette cége új mottóját: keresés, hirdetések és alkalmazások (Search, Ads and Apps).

Az elmúlt évben elindított online használható irodai szoftvercsomag kapcsán Eric Schmidt elmondta, hogy a felhasználók tisztában vannak azzal, hogy ha otthoni gépüket valamilyen szoftveres vagy hardveres baleset, szerencsétlenség éri, akkor a gépen tárolt adataikat elveszíthetik, ezért reményeik szerint sokan választják majd az internetes megoldásokat. Jelenleg az online alkalmazások még kevés jövedelmet hoznak (a bevételek túlnyomó része a hirdetési piacról érkezik, s ezeket a bevételeket a Google tavaly megduplázta), de folyamatos emelkedést várnak e területen is.

A növekedéssel kapcsolatban az elnök-vezérigazgató elmondta azt is, hogy folytatják a felvásárlásokat és a partneri együttműködések szaporítását, s a vállalat portfoliójában még létező hiányosságok betöltése után, a jövőben inkább az induló vállalkozások megszerzésére koncentrálnak – jelenleg hetente egy-két felvásárlásról, egyezményről adhatnak hírt.


A Google részvényárfolyamának alakulása

Eric Schmidt ezután a kis- és közepes vállalkozásoknak szánt szolgáltatásokról beszélt, s külön kiemelte a Google Apps Premier Edition nevű csomagot, melynek havi előfizetési díja 50 US dollár (május végéig még ingyenesen lehet kipróbálni), s amelyben a vállalkozások minden igényét igyekeznek kielégíteni.

A Microsoft és a Google között mindinkább kiéleződő verseny értékelése és elemzése volt a gyűlés központi témája – nyilván nem véletlenül, hiszen a napokban röppent fel a hír, hogy a Microsoft a Yahoo felvásárlását fontolgatja, s ha ezt esetleg tető alá hozzák, akkor jelentősen megerősödnének a szoftveróriás internetes piaci pozíciói. A részvényesek egyike meg is kérdezte Eric Schmidtet és Larry Page-et, hogy milyen lépéseket terveznek az „új Microsoft” fellépése után bekövetkező hátrányok leküzdésére. Page válaszában elmondta, hogy komolyan foglalkoznak az új kihívással, ám a Google nem olyan cég, mint a többi: „A mi mérnökeink mindannyian Linuxot használnak. Ez ingyenes program. Tökéletesíthető, javítható. Mindez mélyen a génjeinkben van.” Majd hozzátette: hiába nőtt ekkorára vállalatuk, úgy érzi, hogy valójában a Google még mindig csak induló vállalkozás.

Azóta történt

Előzmények