A reklámmentes Facebook Messengernek hamarosan vége

Várhatóan 2016. második negyedévében, de legkésőbb júniusban érkezhetnek a hirdetések a Facebook egyre függetlenebb csevegőplatformjába, a Messengerbe. A TechCrunch birtokába jutott dokumentum legalábbis erre hívja fel a cégek figyelmét, hangsúlyozva hogy készüljenek fel a változásra.

Mivel Zuckerberg nem szeretné, ha rövid úton elpártolnának a felhasználók, ezért nem önti majd rájuk számolatlanul a reklámokat. Ahhoz, hogy az ilyen típusú üzenetek célba érhessenek, arra kérik a hirdetőket, vegyék rá az embereket a kapcsolatfelvételre. Ez alapján arra lehet számítani, hogy csak azokban az esetekben lesz lehetőség direktmarketing tevékenységre, ha már elindult a beszélgetés a fogyasztó és a szolgáltató között.

A jelenleg 800 millió ember által használt szolgáltatás nemrégiben önálló webes felületről is elérhető, a messenger.com oldalon jelenleg semmilyen reklám nem található, és természetesen a közösségi oldal feedje is száműzésre került, kifejezetten a beszélgetésé a szerep. Ugyanígy különvált az okostelefonokra szánt FB alkalmazás és a Messenger is. Bár a Facebook nem kommentálta a TechCrunch értesüléseit, azt megerősítették, hogy léteznek rövidített URL-ek (fb.com/msg/..), ez a lap értesüléseit látszik alátámasztani, hiszen a birtokukba jutott dokumentum szerint mindez arra lesz jó, hogy azonnali csevegést tegyen lehetővé a vállalatok és a magánszemélyek között.

Azóta történt

Előzmények