Ha nem látszik a reklám, nem fizetnek érte

Mivel a hirdetők már régóta panaszkodnak amiatt, hogy nem tudják, látszanak-e egyáltalán hirdetéseik, a YouTube azt tervezi, hogy hamarosan megadják nekik az adatot, vagyis hogy az adott reklám hozzáférhető-e a célközönség számára – írja a meg nem nevezett belső forrásra hivatkozva a Financial Times.

A forrás szerint ez azt jelenti, hogy a YouTube valószínűleg az év végétől engedélyezni fogja harmadik, adatgyűjtést végző feleknek (például ComScore, DoubleVerify, vagy az Integral Ad Science), hogy olyan kódokat helyezzenek a honlapokra, melyek összegyűjtenék a hirdetések helyére és kontextusára vonatkozó adatokat.

A jelenlegi gyakorlat miatt pl. a Unilever és a Kellogg’s is panaszt emeltek, illetve nem vásárolnak reklámfelületet, mivel állításuk szerint nem tudják megbecsülni, hogy hirdetési kiadásaik mekkora része ablakon kidobott pénz, mivel a hirdetéseket a felhasználók nagy valószínűséggel nem is látják. Ez utóbbinak nagyon sok oka lehet: a hirdetés a honlap olyan részén jelenik meg, mely betöltéskor nem látható; a felhasználó még azelőtt görget a képernyőn, hogy esélye lenne megnézni a reklámot; vagy pl. minimalizálja az ablakot, miközben fut a hirdetés stb.

Azóta történt

Előzmények