Első ránézésre igen meglepő bejelentést tett a reklámblokkolókat kedvelő felhasználók körében népszerű AdBlock Plus: a jövőben átengednének hirdetéseket – pénzért.
De a helyzet azért nem ilyen egyszerű. A gyártónak már eddig is működött egy speciális szolgáltatása, az Acceptable Ads (elfogadott/elfogadható reklámok), ezt fejlesztették most tovább, mégpedig – a hivatalos blog szövege szerint – úgy, hogy keressék a kompromisszumot a felhasználók igényei és a hirdetők érdekei között.
A bejelentés szerint a változtatáshoz felméréseik eredménye vezette őket, és úgy látják, bővíteni kell a látható hirdetések körét, illetve ennek menedzselését is javítani kell – a bevallott cél az, hogy valamilyen módon mind a zavaró reklámokat ellenző felhasználók, mind a reklámipari szereplők igényeit kielégítsék egy köztes megoldással.
Mindez technikailag úgy menne, hogy az AdBlock által felkért szakértői bizottság által kialakított módszer segítségével gyakorlatilag saját hatáskörben minősítenék (automatikusan) a felajánlott hirdetéseket, és amennyiben azokat nem találják zavarónak, túlterhelőnek, agresszívnek stb., akkor ezeket felveszik egy listára, ezeket az AdBlock értékesíti, mégpedig úgy, hogy a bevételek 80 százalékát a kiadók kapják meg, a maradék húsz százalékon pedig a többi résztvevő és az AdBlock osztozik 14/6 arányban.
Ez a módszer egyelőre béta-verzióban indult el, melyhez várják a visszajelzéseket, és azt ígérik, hogy az elbírálás hetek helyett másodpercekig tart.