Az AdBlock a jövőben már nem szűr szigorúan

A változtatás hátterében nyilván gazdasági nyomás is áll, de azt még nem tudni, hogy az új, kompromisszumkereső üzleti modell működőképes lesz-e.

Első ránézésre igen meglepő bejelentést tett a reklámblokkolókat kedvelő felhasználók körében népszerű AdBlock Plus: a jövőben átengednének hirdetéseket – pénzért.

De a helyzet azért nem ilyen egyszerű. A gyártónak már eddig is működött egy speciális szolgáltatása, az Acceptable Ads (elfogadott/elfogadható reklámok), ezt fejlesztették most tovább, mégpedig – a hivatalos blog szövege szerint – úgy, hogy keressék a kompromisszumot a felhasználók igényei és a hirdetők érdekei között.

A bejelentés szerint a változtatáshoz felméréseik eredménye vezette őket, és úgy látják, bővíteni kell a látható hirdetések körét, illetve ennek menedzselését is javítani kell – a bevallott cél az, hogy valamilyen módon mind a zavaró reklámokat ellenző felhasználók, mind a reklámipari szereplők igényeit kielégítsék egy köztes megoldással.

Mindez technikailag úgy menne, hogy az AdBlock által felkért szakértői bizottság által kialakított módszer segítségével gyakorlatilag saját hatáskörben minősítenék (automatikusan) a felajánlott hirdetéseket, és amennyiben azokat nem találják zavarónak, túlterhelőnek, agresszívnek stb., akkor ezeket felveszik egy listára, ezeket az AdBlock értékesíti, mégpedig úgy, hogy a bevételek 80 százalékát a kiadók kapják meg, a maradék húsz százalékon pedig a többi résztvevő és az AdBlock osztozik 14/6 arányban.

Ez a módszer egyelőre béta-verzióban indult el, melyhez várják a visszajelzéseket, és azt ígérik, hogy az elbírálás hetek helyett másodpercekig tart.

Azóta történt

  • A NoScriptben sem bízhat az ember

    A fejlesztő kártékony kóddal pimpelt hirdetésekből tartja fent magát, így nem kifejezetten hiteles tőle a biztonságosabb internet ígérete. A reklámblokkolót is kijátszaná.

Előzmények