A Facebook nekiment a reklámblokkolóknak

A vállalat szerint az ingyenes szolgáltatás fenntartásához szükségesek a hirdetések, így az adblockerek valójában mindenki számára károsak.

A közösségi oldal hirdetési vezetője tegnap egy igen ügyesen megfogalmazott közleményben jelentette be, hogy a vállalat változtat a reklámstratégiáján – Andrew Bosworth természetesen azt hangsúlyozza, hogy a felhasználók érdekében, ám nyilvánvaló, hogy a Facebook érdekei állnak a háttérben, ugyanis a legfontosabb közlése az, hogy a jövőben úgy jelenítenek meg hirdetéseket, hogy azokat a reklámblokkolók ne tudják kiszűrni. Mindezért cserébe a felhasználók a korábbinál szélesebb jogköröket kapnak, hogy maguk határozzák meg azt, hogy milyen reklámokat akarnak látni.

A változásról, hogy a HTML-be kiszűrhetetlenül építik be a hirdetéseket, a Facebook minden felhasználóját értesíti az idővonalán, egyúttal felhívják a figyelmet arra, hogy új beállítási lehetőségeket érhetnek el, testreszabhatják a reklámok megjelenését.

A hirdetési vezető elmondja, hogy az ingyenes szolgáltatás fenntartása és fejlesztése a reklámalapú üzleti modellen nyugszik, így a reklámblokkolók egyre terjedő használata komolyan veszélyezteti a további működést. Azt is közli, hogy számukra elfogadhatatlan az a gyakorlat, hogy az adblockerek gyártói meghatározott díjért egyes oldalakon feloldják a tiltást, ők ebbe nem mennek bele.

A legismertebb blokkoló, az Adblock Plus gyártója blogbejegyzésben válaszolt a lépésre, és azzal vádolják a Facbookot, hogy nem tartják tiszteletben a reklámokkal elégedetlen felhasználók jogait.

Azóta történt

Előzmények