Árháborúba kezdett az Amazon az Apple-lel szemben

Nagyszabású akcióba kezdett az Amazon zeneáruházában a múlt hét végén: több mint kétszáz, ma népszerű dalt jelentős kedvezménnyel kínál, legalábbis az iTunes áraihoz képest, mivel ezek a felvételek az Apple üzletében darabonként 1,29 dollárba kerülnek, míg a versenytárs mindössze 69 centért kínálja őket. (Igaz, e dalok többsége az Apple katalógusában nem a „legújabb”, hanem a „majdnem új” kategóriában szerepel.)

Az NPD Group piackutató jelentése szerint az online zenekereskedelemben a változatlanul nagyon népszerű iTunes 70 százalékkal rendelkezik, a konkurens vállalkozás viszont mindössze 10 százalékot hódított el. Az Amazon viszont nemrég indította el felhőalapú zenei szolgáltatását, mely lehetővé teszi, hogy a vevők a megvásárolt felvételeket ingyenesen náluk tárolják.

Az elemzők azt még nem látják tisztán, hogy az árcsökkentés vajon a kiadói ipar jóváhagyásával és támogatásával történt-e meg, vagy pedig az Amazon saját döntése az akció, hogy nagyobb szeletet hasítson ki a piaci tortából.

A cég tavaly csökkentette a debütáló, a legújabb dalok árait 1,29 dollárról 99 centre, de árváltozásra, árversenyre ezt megelőzően legutóbb 2007-ben került sor, amikor az Amazon a 99 centes kínálat mellett bevezette az 1,29 centes árat, s ezért HD-minőségű, másolásvédelem nélküli (DRM-free) zenéket is kínáltak. Az Apple még abban az évben követte őket, októberben ők is hasonlóan léptek. A DRM-mentes zenék kínálata azonban mindkét cégnél a mai napig meglehetősen szűkös.

A mostani akciót azonban a folytatás minősíti majd, ugyanis az Amazon időlegesen hirdetett már meg dalokat 69 centes áron, ám most fordult elő először, hogy külön weboldalt hoztak létre a számukra. Ha ez állandósul, akkor azt már valóban árháborúnak lehet majd nevezni, különösen akkor, ha a körülbelül 15 millió dalt tartalmazó kínálat bővül, és nemcsak valamivel több mint 200 dalt fog tartalmazni.

Azóta történt

Előzmények