Manapság lassan napi szinten jelentenek be különféle vizsgálatokat a tech óriások ellen a nagyobb országok hatóságai. Németországban például a kartellezés elleni hivatal néz rá az Apple követéssel kapcsolatos gyakorlataira (ami a külsős appokra vonatkozik), hogy kiderítse, ezzel előnyhöz jut-e az Apple vagy szorult helyzetbe hoz-e más cégeket.
A hivatalt vezető Andreas Mundt szerint üdvözlik az adatbarát üzleti modelleket, amik választást adnak a felhasználónak az adatai felhasználásával kapcsolatban. Ugyanakkor egy Apple méretű cég maga írhatja a szabályokat a platformján és főleg az App Store-ban, ezért aztán azoknak összhangban kell lenniük a riválisokéval.
A hivatal az Apple ATT keretrendszerét vizsgálja, ami megköveteli a felhasználótól, hogy engedélyt és hozzájárulást adjon az adatainak gyűjtéséhez a nem az Apple-től származó appok követésén keresztül. Ezeket az adatokat többek között személyre szabott reklámokhoz lehet felhasználni.
Az Apple jelezte: együttműködnek a hivatallal, hogy megvitassák a kérdéseket és eloszlassák az aggályokat.
A német hivatal a Meta, az Amazon és a Google ellen is indított már vizsgálatokat.