Apránként újul meg a Facebook

A világ legsikeresebb közösségi oldalát folyamatosan finomítják, dolgoznak az algoritmusokon, újabb funkciókon, illetve a vizuális megjelenésen is. Július elején megváltozott a vállalat logója, ezzel azonban nem zárult le a vizuális frissítési hullám.

Balra a régi, jobbra az új logó Balra a régi, jobbra az új logó
Balra a régi, jobbra az új logó

Caitlin Winner úgy érezte, a Facebook sziluettjei elavultak, ezért megpróbált rajtuk egy kicsit csiszolni. A lenti folyamatábrán a női alak evolúciója látható. Végül nem is változott sokat, de menet közben számos ötlet felmerült.

Egyszerűnek tűnik, de sokat dolgoztak rajta
Egyszerűnek tűnik, de sokat dolgoztak rajta [+]

Miután sikerült megigazítani a vállakat és a frizurát (Winner úgy érezte, túlságosan hasonlít Darth Vaderre a figura, ezért próbálkozott alternatívákkal), az is zavarni kezdte a Facebook designerét, hogy az új ismerős értesítőn a férfi van elöl. Ezen is változtattak, az új verzióban megcserélték a sziluetteket.

Előre került a női sziluett
Előre került a női sziluett [+]

Sőt, a webes felületen a like gomb is változott, a megszokott teli kék helyett fehérre cserélték. Ezen felül a böngészős verzió is megkapta a mobileszközökről már ismert lufiszerű megoldást, hosszan nyomva a gombot akár gigantikus méretű kezet is küldhetünk ismerőseinknek.

A vizuális változásokat fokozatosan vezeti be a vállalat, monitorozva a felhasználói visszajelzéseket. Természetesen a változás jogát fenntartják.

Azóta történt

Előzmények