Magatartási kódex és dress code vállalati avatarok számára

A Gartner piacelemző cég előrejelzése szerint 2013 végére a vállalkozások 70 százalékának pontosan meg kell határoznia, hogy alkalmazottai milyen módon viselkedjenek a cég képviseletében a virtuális környezetekben, így például azt is, hogy a munkához kapcsolódó avatarokat milyen módon öltöztessék. A Gartner szerint a két- vagy háromdimenziós avatarok, melyek közül igen sok az animált, emberi formájú (például a virtuális világokban) az alkalmazottak reprezentációi, így a céget képviselik, ezért fontos kiterjeszteni rájuk a viselkedési kódexek előírásait – legalábbis a Gartner szakemberei ezt javasolják.

A tanulmányból készített sajtóközleményben a piackutató fel is sorolja azt a hat irányelvet, melyeket az avatarokkal kapcsolatos magatartási kódexek kialakítása során érdemes figyelembe venni, s ezek között olyanok szerepelnek, mint: segíteni abban az alkalmazottat, hogy teljes mértékben tudja irányítani, ellenőrizni virtuális mását; figyelni kell arra, hogy a felhasználók többsége személyesen is kötődik avatarjához; pontosan ismertetni kell a dolgozókkal az avatarok használata során felmerülő kockázatokat, illetve figyelmeztetni kell őket a felelősségre is stb.

Azóta történt

Előzmények