Jerry Bautista, az Intel processzorkutató részlegnek egyik vezetője sci-fi alkotásokba illő jövőképet festett a web jövőjéről: a San Franciscóban megrendezett Semicon West 2009 konferenciasorozaton a szakember arról beszélt, hogy a valódi és a virtuális világok rövidesen egyre inkább összemosódnak, az így megszülető új szféra pedig természetes közege lesz a jövőben mindennapi életünknek. A világcég már dolgozik a digitális világ átültetését végző informatikai rendszer technológiai hátterén, a páratlan keresztezésből létrejött „valószerű webet” pedig ICE-nak (immersive connective experience) nevezte el. „Ahogy a digitális világ és a való világ összekapcsolódik, rá fogunk döbbenni, hogy mi magunk is létrehozhatunk új világokat” – bocsátkozott jóslásokba Bautista.
Az Intel már javában dolgozik a háromdimenziós avatárok automatikus elkészítésén és beágyazásán, melyet a jövőben videokonferenciákon lehetne elsősorban hasznosítani. A számítógép minden résztvevőről elkészíti a virtuális mását, majd életszerű arckifejezésekkel segítené a távbeszélgetést valósághűvé varázsolni, sőt magáról a helyiségről is készítene egy digitális lenyomatot, így mindenki ugyanabban a szobában látná a másikat kommunikálni. A vállalat emellett a vizuális számítások néven futó projektét emelte ki, mely lényegében a képrögzítők, a helymeghatározók és az okostelefonok keresztezéséből létrehozott technológia közös neve. A rendszert használók mobilkészülékük segítségével lefényképezhetnek például egy közlekedési útjelző táblát, melyet a szoftver értelmez – szükség esetén le is fordít –, a GPS megtalálja a helyzetét, a térképező alkalmazás pedig elvezet bennünket a kívánt helyszínre.
Bautista úgy véli, a Second Life és a hasonszőrű virtuális világok csupán az előhírnökei a valószerű webnek, a digitális valóságban ugyanis minden eddiginél mélyebbre fogunk megmártózni a nem is túl távoli jövőben. A fejlesztések egyik fontos állomása a 3D-s grafikus modellezés hatékonyabb megvalósítása lesz, melynek során a számítógéppel generált közeg nem csupán életszerű fizikai jellemzőkkel fog bírni, hanem képes lesz tartalmat kreálni a felhasználó egyéni háromdimenziós felvételeiből is. A különleges technológia fokozatosan áll majd bárki rendelkezésére, az Intel számításai alapján már 2014-ben beboríthatjuk az objektumokat saját felülettel. Bautista fontosnak tartotta megemlíteni azt is, hogy az online körökben jól ismert Second Life-nál jóval népesebb közönségnek örvendő virtuális világok is léteznek: a Poptropica nevű portálnak jelenleg 21 millió egyéni látogatója van, míg a Neopets oldalnak több mint 45 millió. Ezeket a felületeket főként 4 és 12 év közötti gyermekek látogatják, vagyis a virtuális világokban zajló interakciós lehetőségek lassacskán mindennapossá válnak a felnövekvő generációnak.
Összemosódik a virtuális a világ a valósággal
- Írta: Ifj. Zettner Tamás
- Forrás: V3
- Kapcsolódó cégek:
- Intel
Azóta történt
-
Súlyos milliárdok a semmire
Fűti Ázsia lakosságát a virtuális javak birtoklása. A nyugatitól gyökeresen eltérő üzleti modell immúnis a válságra.
Mérleg 18
-
Virtuális világok a látássérültek szolgálatában
Szoftverekkel igyekeznek segíteni a vakok tájékozódási képességein. A program agykutatók számára is jelentős adatokat szolgáltat.
Mérleg 1
-
Hogyan mozogjunk a jövő virtuális világaiban?
A tökéletes élményhez szükségünk van a mozgás fizikai érzéséhez – kérdés, a mérnökök miféle megoldások segítségével sétáltatnak majd bennünket a szimulált közegben.
Tech 18
-
Magatartási kódex és dress code vállalati avatarok számára
A virtuális környzetek mind aktívabb használata a Gartner szerint új szabályokat követel meg az avatarokkal kapcsolatban is.
Mérleg 9
Előzmények
-
3D-s webet álmodnak nekünk a Mozillánál
Térbeli közösségi oldalak, böngészőből futó videojátékok – egy éven belül mindez széleskörűen is valósággá válhat. Együtt a Mozilla és a Khronos.
Tech 32
-
Hitelből csillaghajót?
Valódi banki szolgáltatásokat kínálhat az online videojáték. Ön felvenne hitelt valamire, ami nem is létezik?
Mérleg 27
-
Megadóztatnák a virtuális világokat
Kína már lépett, Svédország és Dél-Korea is a virtuális javak megadóztatását szeretné, eközben a virtuális világok valós pénzforgalmi ügyletei egyre csak nőnek.
Mérleg 10
Hirdetés
Felesleges óvatosság a vírusvédelem?
PR Gyakran hallani ismerősöktől, fórumokban, hogy nem kell vírusvédelem, maximum a beépített, ingyenes. Sőt, szakcikkekben is sokszor lehet találkozni olyan állításokkal, hogy manapság már felesleges dolog az antivírus, kár erre költeni.
Percről percre
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
gp Több mint két évtizeddel az eredeti megjelenése után Akira Toriyama egyik kevésbé ismert mangája videojáték-feldolgozást kapott, hogy újra elmesélje a sivatagban lakók démonok és emberek történetét.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Mobil flották
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Spórolós topik
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Macska topik
- További aktív témák...