Az életünket is rábízzuk az internetre

Egy amerikai nonprofit kutatószervezet, a Pew Internet and American Life Project ma közzétett felmérése szerint az elmúlt két évben az ottani internethasználók 45 százaléka – ez 60 millió amerikait jelent – a sorsfordító, kritikus jelentőségű döntések meghozatala előtt az internethez fordult segítségért. 2002-ben ugyanerre a kérdésre 40 százalék válaszolt igennel.

A kutatásban résztvevők közül legtöbben munkahelyi képzéssel kapcsolatban kerestek a világhálón segítséget, számítások szerint 21 millióan választanak online módon továbbképzést egy majdani karrier reményében. 17 millióan egy családtag iskoláztatása vagy egy hozzátartozó súlyos betegsége esetén kértek tanácsot az interneten. Becsült 16 millió internetező autóvásárlással, befektetéssel vagy más pénzügyi döntéssel kapcsolatban keresett információt online.

Az életforma jelentős megváltozását eredményező döntések esetén kevesebben bízták magukat a világhálóra: 10 millió amerikai költözés, 8 millió pedig munkahelyváltás esetén választotta ezt a megoldást. Érdekes kontraszt, hogy míg a fentiek szerint többen keresnek információt az interneten, ha egy hozzátartozó súlyos betegségéről van szó, de csupán 7 millióan, ha a saját egészsége forog kockán.

Azóta történt

Előzmények