Az LCD-árak összeomlását nyögik mindenütt

A LG Philips után az iparág másik nagy óriása a Samsung is katasztrofálisan rossz eredményről volt kénytelen beszámolni első negyedéves gyorsjelentésében. Az ok, akárcsak a holland-koreai cég esetében: a hihetetlen sebességgel zuhanó LCD-árak.

Az egyre jobban hódító folyadékkristályos képernyők ára ugyanis a tavalyi második félévben 40(!) százalékkal esett, az olcsóbbodás ráadásul az idén sem állt meg, az első három hónap során az árcsökkenés mértéke meghaladta az 5 százalékot. Az árzuhanás annak köszönhető, hogy a gyártók alaposan túlbecsülték a várható keresletet és elárasztották LCD-képernyőkkel a piacot, a túlkínálat következtében azonban csak nyomott áron tudják eladni termékeiket.

Ezt nyögi most a Samsung is, a dél-koreai cég nyeresége több mint 52 százalékkal zuhant az első három hónap során, alulmúlva minden elemzői várakozást. A társaság negyedéves profitja másfél milliárd dollárra csökkent, miközben az elemzők több mint 2 milliárd dollárra számítottak. A cég árbevétele is visszaesett, a tavalyi 14,3 milliárd után idén 13,7 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a társaság.

Elemzők szerint az LCD-árak a második félévben már stabilizálódnak, ami ismét növekedési pályára állíthatja majd a Samsungot.

Azóta történt

Előzmények