Belelendült a Nokia

Az idei első negyedévben 21 százalékkal, 1,05 milliárd euróra nőtt a finn Nokia Corp. nettó nyeresége, elsősorban a mobilkészülék-gyártó és a multimédia-üzletág jó teljesítményének köszönhetően, miközben a mobilhálózati és a vállalati divízió gyengén teljesített. A cég készülékei iránti kereslet megugrása nyomán közel egyharmadával, 29 százalékkal, 9,5 milliárd euróra nőtt az árbevétel. Az eredmény meghaladja várakozásokat, az elemzők csak 895 millió eurós profitra és 8,77 milliárdos árbevételre számítottak. Az eddig is világelső Nokia világpiaci részesedése a negyedév folyamán 30-ról 33 százalékra nőtt és a második helyezett amerikai Motorolával együtt a világszerte eladott 215 millió készülék 53 százalékát mondhatják magukénak, így a két cég a jelek szerint mindinkább megszökik a mezőnytől. Míg az értékesített Nokia-készülékek átlagára az elmúlt két évben ötödével csökkent, a mostani három hónapban 99-ről 103 euróra emelkedett az átlagár, így – szemben a Motorolával – eladásai mellett profitját is számottevően növelni tudta.

Azóta történt

Előzmények