BigScreen: milyen lesz a jövő tévéje?

A távközlési vállalatok tapasztalatai szerint a különböző szolgáltatásokat együtt olcsóbban nyújtó csomagok kiválasztásánál a legfontosabb szempont még ma is a televízió, egyszerűen ezzel lehet megfogni az előfizetőket. Bár a fiatalok egyre jellemzőbben váltják ki a tévénézést az internettel, még a középiskolások is átlagosan napi 3 órát bámulják a tévé képernyőjét. Összehasonlításul: az AGB Nielsen adatai szerint a 60 év felettieknél a napi átlag 6,5 óra. Ha kétségünk lenne afelől, hogy a tévé rabjai vagyunk, érdemes felidézni azt a két évvel ezelőtt hazai felmérést, amely szerint a magyar előfizetők előbb lemondanának az áramszolgáltatásról, mint a televízióról.

A televíziózás ugyanakkor alapvető átalakuláson megy keresztül, nemcsak technológiai, de tartalmi szempontból is. Ezt a változást járja körbe a HWSW broadcasting-konferenciája, a február 29-én a Cinema City Allee-ban megrendezendő BigScreen.

Ki lesz az úr a nappaliban? Egyáltalán a nappali marad-e a televíziós (videós) műsorfogyasztás fő helyszíne? A technológia ismét alapjaiban megváltoztatja a fogyasztói szokásokat, ahogy tette az okostelefonok megjelenésekor? Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a rendezvény, amely elsősorban az interaktív tartalmak térhódítása és a konvergencia köré szervezi a tematikáját, bemutatva egy sor olyan technológiát és trendet, mely alapjaiban változtathatja meg a tévés médiafogyasztási szokásokat a következő években. Az előadások a technológia mellett a téma demográfiai és gazdasági vetületeit felölelik.

A konferencia programja a BigScreen hivatalos weboldalán olvasható, ugyanitt lehet regisztrálni is az eseményre.

Azóta történt

  • Búcsú az 1024 x 768-tól

    A StatCounter legfrissebb adatai szerint az 1366 x 768-as képernyőfelbontás megelőzte a sokáig sztenderd 1024 x 768-at.

Előzmények