A Európai Védjegyintézet (European Brand Institute) által Bécsben közzétett eurobrand2010 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányban összesen 24 ország 16 iparágának 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg.
A jelentés szerint Európa legértékesebb cégmárkái a következők:
- LVMH (27,638 milliárd euró)
- Nokia (25,331 milliárd euró)
- Vodafone (25,318 milliárd euró)
- INBEV (23,604 milliárd euró)
- Unilever (22,212 milliárd euró)
- Telefónica (21,880 milliárd euró)
- Nestlé (19,563 milliárd euró)
- Deutsche Telekom (18,001 milliárd euró)
- SABMiller (17,572 milliárd euró)
- Mercedes-Benz (16,940 milliárd euró)
Gerhard Hrebicek, az Európai Védjegyintézet igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés fő eredményeit: a cégmárkák értéke a gyógyszer-, egészségügyi és biotechnológiai ágazatokban növekedett a legnagyobb mértékben; a legnagyobb márkaérték-növekedést (+34,6%) a brit GlaxoSmithKline érte el, amelyet a Sanofi Aventis (+19,1%) és a Novartis (+11,6%) követ. A válság legsúlyosabban az autógyártókat (–14,1%), illetve a számítástechnikai és technológiai ágazatokat (–14,5%) érintette; a pénzügyi szolgáltatók átlagosan 10,8%-ot vesztettek márkaértékükből: a vesztesek közt első helyen az RBS (–36%) áll, mely után az UniCredit (–29,7%) és a Deutsche Bank (–29,9%) következik.
A márkaértékek kevésbé érzékenyen reagálnak a gazdasági változásokra, mint a tőzsdei árak, írja Hrebicek. A tőkepiacokon a márkaértékek stabilabbaknak mutatkoznak, mint a vállalkozások cégérteke. A legértékesebb cégmárkájú vállalatok hamarabb magukhoz tértek a válságot követően, sőt, egyes ágazatokban további növekedési lehetőségek mutatkoznak a tőkepiaci értékben. Az ismert cégmárkájú társaságok cégértéke gyorsabban nő a tőzsdeindexnél: pl. az eurobrand2010 top 10-es listáján az erős cégmárkával rendelkező cégek átlagos cégértéke 32,1%-kal emelkedett, míg a DAX-index ugyanezen időszakban csak 22,6%-os növekedést mutatott.