A zenei streaming piaca elindult lefelé a briteknél

A jelentések szerint egyre többen kényszerülnek takarékoskodásra, a britek az első negyedévben több mint 1 millió zenei előfizetést mondtak vissza.

Az önmagában is várható volt, hogy a streamingcégek nem nőnek majd a végtelenségig, azonban az ilyen ábrándokat kergető lufi kidurranása után nagyobb lehet a lejtő, mint sokan várták. A jelentések szerint a briteknél például a zenei streaming piaca is elindult már lefelé.

Iparági adatok szerint az idei első negyedév során az egyre nagyobb megélhetési költségek takarékoskodásra kényszerítik a briteket, akik emiatt több mint 1 millió zenei streamingelőfizetést mondtak vissza a vonatkozó 3 hónap alatt.

A Kantar elemzői szerint a bérek nem követik az inflációt, emiatt sok háztartás takarékoskodásra kényszerül Nagy-Britanniában. Ennek bizonyítéka szerintük az is, hogy egyre nő a zenei előfizetések visszamondásának száma, aránya.

A leggyorsabban állítólag a fiatalok mondják vissza a zenei előfizetésüket, a 35 év alattiaknak már csak az 53,5 százaléka fér hozzá ilyesmivel, szemben a tavalyi 57 százalékkal. Az arány a teljes népességre vetítve is csökkent, 39,5 százalékon áll. A Kantar április jelentése szerint a britek a tévés és filmes előfizetéseket is elkezdték visszamondani, ezzel együtt jobban keresik a diszkontáruházakat és sajátmárkás termékeket, valamint kevesebbet autóznak, a háztartási eszközök  kiterjesztett garanciáit pedig visszamondják. A Pepco szerint még az alapvető termékeken is spórolni kezdtek.

Azóta történt

Előzmények