Diadalmenetben a japán elektronikai cégek

A félvezető- és számítógépgyártásban meghatározó szerepet játszó japán Toshiba és Fujitsu egyaránt igen jól teljesített a márciussal véget ért pénzügyi évben, és a robusztus chipkereslet alapján további növekedést várnak a most kezdődött évben is. A digitális szórakoztatóelektronikai termékek iránti megnövekedett kereslet kedvezően hatott a Fujitsu rendszerchipjeinek értékesítésére, ugyanakkor a kamerával felszerelt telefonokba, valamint digitális fényképezőgépekbe épített NAND gyorsmemóriák iránti igény megugrása megemelte a Toshiba profitját. A legnagyobb japán számítógépgyártó, a Fujitsu három éve először ért el nettó nyereséget, 49,7 milliárd jent (1 dollár=109 jen) és ez évre már 70 milliárd jent vár, meghaladva a Reuters 57 milliárdos konszenzusát. A Toshiba 28,8 milliárd jen nettó profitot könyvelt el és az idén 30 milliárdra számít, igaz, ez kevesebb mint fele a 70 milliárdos piaci várakozásnak.

A Sharp, a világ legnagyobb LCD-gyártója elsősorban a síkképernyős tévékből, mobilokba, notebookokba és digitális kamerákba szállított LCD-k iránti igény megugrásából profitált: nettó nyeresége 86,3 százalékkal, 60,7 milliárd jenre ugrott. Az idén arra számít, hogy a még tökéletesebb LCD-ket igénylő 3G-telefonok tömeges elterjedése nyomán nettó nyeresége el fogja érni az újabb rekordnak számító 75 milliárd jent. A legnagyobb japán elektronikus irodai eszközgyártó, egyben a világ egyik vezető digitálisfényképezőgép-gyártója, a Canon 18 százalékkal, 84,3 milliárd jenre növelte nettó nyereségét, egyúttal 286 milliárdról 309 milliárd jenre emelte ez évre vonatkozó prognózisát, miután jelentős részesedése van a multifunkciós hálózati fénymásolók és a digitális fényképezőgépek piacán.

A Sony nettó nyeresége 23 százalékkal csökkent az átszervezéssel járó költségek és a játékgyártó üzletág profitjának 40 százalékos visszaesése miatt. A PlayStation 2 videojáték-konzol csökkenő eladásai várhatóan az idén is lefelé húzzák az eredményt, és ugyanilyen hatása lesz a karácsonyra piacra dobni tervezett hordozható új PSP szupergép fejlesztési költségeinek is. A PSP mindazonáltal a XXI. század walkmanje lesz, és jövő áprilisig 3 millió eladása várható – jósolja a Sony. A csoport a digitális tévék, fényképezőgépek és síkképrenyős tévék iránti megugró keresletnek köszönhetően 13 százalékkal, 100 milliárd jenre emelkedő nettó profitot vár.

Azóta történt

Előzmények