Az átütő sikerhez hallgatnod kell az eszedre, viszont követned kell a szívedet - írja a Travis Kalanick testébe zárt Coelho az Uber vállalati blogján, majd azzal folytatja, hogy bár dollármilliárdokat fektettek a kínai jelenlétbe, sem az amerikai startup, sem a piacvezető Didi Chuxing (Titi Csuhszing – 滴滴出行) nem tudott profitot termelni, viszont együtt minden bizonnyal sikerülni fog.
Tavaly 1,2 milliárd dollárral és különböző szövetségekkel pörgette fel kínai terjeszkedését az Uber, eközben a két legnagyobb helybéli, applikációval rendelhető fuvarozó egyesült, ez lett a piac 90 százalékát birtokló Didi Chuxing. A tulajdonosi körben olyan vezető technológiai cégekkel, mint az Alibaba, a SoftBank, vagy a Tencent.
Itt még versenytársak, de már olvadnak (forrás: Vanity Fair) [+]
A végletekig kiélezett versenyben két év alatt minimum 2 milliárd dollár veszteséget hozott össze az Uber, míg a Didibe egymilliárddal az Apple is beszállt, de nyereség azon az oldalon sem lett. Ezután idén júliusban nyilvánosságra hozták a megosztáson alapuló személyszállító vállalkozásokra vonatkozó, novemberben életbe lépő törvényeket, melyek alapvetően támogatják ezeket a kezdeményezéseket, ám a dömpingár alkalmazását például tiltják.
Végül ma az Uber bejelentette a részvénycserés megállapodást: kínai leányvállalata egyesül a Didivel, így 35 milliárd dollár értékű vállalatot hozva létre. Az Uber ezzel 20 százalékos részesedést szerez a legújabb kínai kvázitaxi társaságban, a Didi pedig egymilliárd dollárt fektet az amerikai startupba.
Egymásra találtak (forrás: TechAsia) [+]
A Föld népességének mintegy ötöde él Kínában, abban az ázsiai országban, ahol a taxiutak száma vastagon meghaladja a napi tízmilliót és ahol két év alatt az Uber akkorára nőtt, hogy 150 millió fuvart teljesít havonta.