E-önkormányzati kompetencia központ Egerben

Az Európai Unió e-Europe 2005 programjának értelmében az EU tagországainak 2005-re rendelkezniük kell modern, elektronikus közszolgáltatásokkal az e-kormányzat, e-oktatás és e-egészségügy terén. A vállalkozások életében jelentős szerepet kell játszania az e-kereskedelemnek, mindehhez pedig megfizethető, elérhető szélessávú hozzáférésre és biztonságos informatikai infrastruktúrára van szükség. Eger önkormányzata a 2004. április 6-án átadott e-kompetencia központtal fontos lépést tett az e-közigazgatás sikeres megvalósítása felé.

Az Eszterházy Károly Főiskolán átadott kompetencia központ arra mutat példát, hogy az önkormányzat, a hozzátartozó intézmények, a kistérség és a lakosság közötti információáramlás hogyan valósítható meg a lehető leghatékonyabban a szélessávú internetes kapcsolat segítségével.

A kompetencia központ számos intézmény, vállalat, pénzintézet és szolgáltató összefogásával jött létre. Az internetes hálózati berendezések gyártója, a Cisco Systems a helyi és a vezeték nélküli hálózat kialakításához szükséges eszközöket, valamint egy IP-telefónia rendszert adományozott az e-kompetencia központ számára, amelyen modellezhető az önkormányzati intézmények közötti költség-hatékony kommunikáció is. A Cisco Systems "Connected Cities" programja keretében már számos európai önkormányzattal működik együtt e-közigazgatási és e-önkormányzati projektek megvalósításában, melynek tapasztalatai a hazai önkormányzatok számára is rendelkezésre állnak.

Az e-kompetencia központ hálózati infrastruktúrájának telepítésében részt vállalt az IBM Magyarországi Kft. is. A telepítés mellett az IBM több modulból álló e-demokrácia szoftveralkalmazást bocsátott a bemutatóközpont rendelkezésére, melynek segítségével a települések lakói – a döntéshozatalba, döntéselőkészítésbe beleszóló polgárként – jogaikat hatékonyan, elektronikus eszközökkel támogatva is tudják gyakorolni, és amely az önszerveződő közösségek csoportos tevékenységéhez virtuális közösségi teret biztosít.

Azóta történt

Előzmények