Végleg kiiktatták a papírt a közbeszerzési eljárásokból

Az európai uniós határidő október, de Magyarországon hónapokkal korábban élesítették az új rendszert.

Vasárnaptól már csak az Elektronikus Közbeszerzési Rendszeren (EKR) keresztül lehet közbeszerzési eljárásokat lebonyolítani, ezzel megszűnik a közbeszerzések papíralapú ügyintézése – írta meg az MTI.

Mint tavaly ősszel az IT café is beszámolt róla, az uniós előírások szerint idén októberig kell bevezetni a rendszert. Az EKR már működőképes volt tavaly ősszel is, de az iparkamara kérésére meghosszabbították a tesztidőszakot, vagyis nem január elsejétől vezették be, hogy lehetőséget adjanak a vállalkozásoknak az ismerkedésre, az alkalmazkodásra és a felkészülésre.

A változás értelmében a közbeszerzési eljárások ajánlatkérői és ajánlattevői, illetve a részvételi jelentkezők kizárólag az EKR-en keresztül érintkezhetnek, így többek között az ajánlatok benyújtásához, a hiánypótlásokhoz vagy az eredmények közléséhez szükséges dokumentumokat is elektronikus úton kell eljuttatniuk az érintettekhez.

Csányi István, az EKR-t működtető Miniszterelnökség közbeszerzési felügyeletért felelős helyettes államtitkára korábban hangsúlyozta, hogy az elektronikus ügyintézés erősítheti az ajánlattevők közötti versenyt, mivel ezen keresztül a világ bármely részéről lehet ajánlatot küldeni. Hozzátette, hogy az EKR lépésről lépésre segít az űrlapok kitöltésében, így kevesebb hibalehetőség várható

A kormány 2021-ig 6,35 milliárd forintot hagyott jóvá a rendszer fejlesztésére.

Előzmények