Elveszettek az it-vezetők

Egy friss felmérés szerint az informatikai vezetők az it-eszközökkel kapcsolatos információk hiányát és az új technológiák bevezetésével járó feladatokat jelölték meg az előttük álló 12 hónap legnagyobb kihívásaiként. Ezek a tényezők akadályozzák a leginkább őket az eredményes informatikai irányítás szempontjából kiemelten fontos két feladat végrehajtásában: az informatika üzletágként történő irányításában és az üzleti működést támogató minőségi szolgáltatások nyújtásában. A CA megbízásából a MORI független kutatóintézet által elvégzett felmérés során 130 egyesült királyságbeli és írországi informatikai vezetővel készítettek interjút.

Bár az informatikai vezetők 88 százaléka egyetértett azzal, hogy a hathatós it-irányításhoz elengedhetetlen az eszközgazdálkodás, valamivel több mint harmaduk (35 százalék) nem jut egységes képhez környezetéről, és 43 százalékuk a kívánatosnál kevesebb információval rendelkezik az eszközökről. A helyzetet tovább nehezíti az it-környezetbe bevezetendő új technológiák mennyisége. Az it-vezetők több mint fele számos új technológiát vezetett be az elmúlt 12 hónapban, és a megkérdezettek hasonló aránya (48 százalék) állította, hogy ezt fogja tenni a következő egy évben. Nem meglepő tehát, hogy az informatikai vezetők egyharmada az új technológiák bevezetését tartotta a következő 12 hónap első számú kihívásának.

Az it-vezetők a hathatós informatikai irányítás másik alappillére, az üzleti működést támogató minőségi szolgáltatások nyújtása terén is jelentős kihívásokkal szembesülnek – mégpedig elsősorban azért, mert nincs módszerük a minőség mérésére.

A helyzet javulását ígéri, hogy az it-vezetők törekszenek a fenti problémák leküzdésére. A megkérdezettek számára az infrastruktúra szabványosítása volt az elmúlt 12 hónap legfontosabb tevékenysége: 58 százalékuk tett bizonyos lépéseket ezen a területen a vizsgált időszakban. A következő 12 hónapban pedig többségük (55 százalék) további felügyeleti kontroll bevezetésére készül, ami arra utal, hogy az it-vezetők keresik az informatikai környezet eredményesebb irányításának módját.

A beszállítók kiválasztásában még mindig a költség az első számú tényező, amit szorosan követ a szolgáltatásminőség. Az it-költségvetés a megkérdezettek 13 százalékánál csökkent, míg 43 százalékuknál nőtt az elmúlt 12 hónapban. Változatlanul a költséghatékonyság jelenti a legnagyobb költségvetési kihívást (24 százalék), míg a második helyen a költségek kézben tartása áll (22 százalék). A harmadik helyet – tőlük messze leszakadva – a „költségek eredményesebb megindoklása” foglalja el.

Előzmények