Vajon meg tudja védeni az embereket a big tech-től az EU?

Thierry Breton szerint a DSA remek lehetőség arra, hogy a nagy tech cégek visszanyerjék az emberek bizalmát.

Bőven lesz feladata a nagy tech cégeknek azzal, hogy immáron kötelesek megfelelni az EU DSA törvénycsomagjának, amely az online tartalmakat rendszabályozza. Ez többek között a Google, a Meta, a Microsoft, az Amazon, a TikTok és az X cégekre is vonatkozik.

Thierry Breton belső piacért felelős EU-biztos szerint a DSA-t azonban nem egy kemény szigorításként kell nézni, hanem egy remek lehetőségként, amely keretében a tech cégek visszanyerhetik az emberek megtépázott bizalmát magukkal szemben. Ezzel a márkák megítélése is erősödhet, tette hozzá.

A DSA keretében számos kötelezettséget és feladatot kaptak a nagy cégek, kockázatelemzés, külső és független audit, hatóságokkal és kutatókkal való adatmegosztás és önkéntes vállalások is a listára írhatóak. Az intézkedés a 45 milliónál több felhasználót számláló cégeket érinti, így a Booking.com, a Pinterest, a Snapchat, a Wikipedia, az AliExpress és a Zalando is érintettek. Az EB-nek máig kellett benyújtsák az első, éves kockázatelemzésüket.

Breton szerint a hatóság kiemelt figyelmet fordít a gyerekek védelmére, továbbá a tévinformációk elleni küzdelemre, főleg a választások idején. A DSA ezen felül átláthatóságot is követel az algoritmusok, botok, célzott hirdetések működéséről, valamint előírja az illegális, veszélyes vagy hamis termékek elleni fellépést.

Amelyik cég nem cselekszik, az az éves, globális árbevételének 6 százalékát kitevő büntetést kaphat. Breton a DSA szigorú betartatását ígéri, szükség esetén komoly nyomozásokkal, szankciókkal és bírságokkal.

A Google elsők között jelezte: átláthatóbb és több információt biztosít a célzott hirdetésekkel kapcsolatban, továbbá nagyobb hozzáférést ad a kutatóknak adatokhoz, hogy lássák, hogyan működnek a termékei.

Azóta történt

Előzmények