Már elkezdődött: AI befolyásolja az embereket az online világban

A Mandiant kiberbiztonsági cég szerint egyre jobban használják a mesterséges intelligenciát a tömegeket befolyásoló online kampányokban.

A Google tulajdonában álló amerikai kiberbiztonsági cég, a Mandiant azt állítja, hogy egyre több rosszakaró használ AI-alapú megoldást ahhoz, hogy tömegeket befolyásoljon, manipuláljon online információs kampányok keretében. Ennek ellenére a technológia használata még viszonylag korlátozott.

2019 óta egyre több alkalommal bukkannak a cég szakemberei AI-generálta tartalmakra, hamis profilképekre – ezeket főleg politikai indíttatású online kampányokban vetik be. Gyakran a kampányok konkrét országok kormányait támogatják vagy pedig konkrét kormányokhoz köthető csoportoktól származnak.

A generatív AI korában már nem nehéz igazinak és hitelesnek tűnő, de hamis videókat, képeket, cikkeket, kódokat készíteni, a szakemberek régóta figyelmeztetnek rá, hogy a kiberbűnözők élnek is a lehetőséggel. Már a korlátozott erőforrásokkal rendelkező támadók és igen meggyőző támadásokat vagy nagyszabású befolyásoló kampányokat tudnak indítani, mondja a Mandiant. Ráadásul mindezt egyre több platformon és több nyelven hajtják végre.

A szakemberek szerint az effajta kampányok hatása egyelőre korlátozott, és a közeljövőben nem várható, hogy ez megváltozna. Azt is hozzátették: egyelőre nem találkoztak olyan gyakorlati esetekkel, amiket régi, normál eszközökkel ne lehetett volna ugyanúgy végrehajtani. Arra figyelmeztetnek azonban, hogy biztosak benne: az AI-alapú befolyásolás egyre nagyobb probléma lesz az online világban az idő előrehaladtával.

Azóta történt

Előzmények