Súlyos csapást mér az EU a Facebook reklámiparára

Az európai adatvédelmi hatóság úgy döntött, hogy kiterjeszti a norvég döntést, ami a Facebook és az Instagram célzott hirdetéseinek tiltását illeti.

Az európai adatvédelmi hatóság (EDPB) egyetért Norvégiával, így kiterjeszti az ott érvénybe lépett tiltást az EU 30 országára és az Európai Gazdasági Térségre, ami a Facebook és az Instagram viselkedésalapú hirdetéseinek tiltását illeti.

Az ilyen célzott hirdetéseket a felhasználók adatainak begyűjtésével tudják szórni, azonban a tevékenység tiltása nagy gondot okozhat a Metának, amely többször ellenezte az intézkedést.

Amennyiben a Meta nem működik együtt, a norvégok szerint a globális árbevételük 4 százalékára büntethetik őket. Az EDPB döntése nyomán az ír adatvédelmi hatóságon a sor, hogy végleges tiltást rendeljen el a cég viselkedésalapú reklámjainál, az EDPB szerint erre két hete van.

A Meta jelezte: már többször közölték, hogy választási lehetőséget adnak a célzott reklámokhoz való hozzájáruláshoz, ráadásul előfizetéses, reklámmentes modellel elégítenék ki az előírásokat. Az EDPB is hetek óta tud erről a Meta szerint, és egyeztetnek is egy kielégítő megoldásról. A mostani döntés szerintük figyelmen kívül hagyja a gondos együttműködést.

Eddig a Meta ügye csak Norvégiában volt érvényes, a napi 90 ezer dolláros büntetés sem volt kibírhatatlan a cég számára – de ha az EU végleges tiltást vezet be a témában, akkor a GDPR megszegése miatt az éves árbevétel 4 százalékát is kiszabhatják bírságként.

A norvégok szerint az intézkedés 250 millió európai Facebook- és Instagram-felhasználót érint.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények