Elárulták, hogy miért nem volt internet a fél kontinensen

A SingTel anyacég szerint nem szoftverfrissítés, hanem az Optus biztonsági rendszerei okozták a fél napos szolgáltatásleállást. Az Optus elárulta: nem volt terve a teljes kiesés kezelésére.

Hatalmas káoszt okozott, amikor az Optus internetes és telefonos szolgáltatásai is leálltak Ausztráliában, ezzel a fél kontinenst és lakosságát teljesen elvágták sok minden egyébtől (a fizetési szolgáltatások, egészségügyi rendszerek, sok minden más is érintett volt) is, ami ezekre a rendszerekre épített.

Azóta is ment a találgatás, hogy mi történt, sokáig nem lehetett biztosan tudni. Most elárultak némi konkrétumot, hivatalos formában.

Az Optus megerősítette, hogy nem volt krízisterve egy teljes hálózati kiesésre vonatkozóan. Ezt a helyi törvényhozók előtt vallották be, megerősítve, hogy a cég megoldásai kudarcot vallottak. A vállalat azzal küzdött, hogy a hang- és internetadatokat irányító routerek egész állampokban mondtak csődöt, de voltak alternatív kapcsolatok (és szűrők, hogy megállítsák a routerek adattúlterhelését), így nem számítottak nagy leállásra és arra, hogy ez megtörténhet. Ilyen kiterjedt esetre azonban nem is volt tervük, és a szűrők is csődöt mondtak.

Az Optus hálózata a cég szerint kellett volna, hogy kezelje a helyzetet, de nem működtek a rendszereik megfelelően. Végül mind a 90 routert és 50 fő hálózati eszközt manuálisan kellett újraindítaniuk. Azt pedig azért tagadták egyből, hogy kibertámadás áldozatai lettek, mert aggasztó egybeesések miatt nem zárhatták ki ennek lehetőségét egy ideig. 228 vészhívást sem lehetett végrehajtani, de állítólag minden esetet lekövettek utólag, és nem történt baj.

Az eset kapcsán vizsgálják majd a külsős partnereket és a kiszervezéseket, túl nagy függőséget ilyen irányokban.

A SingTel anyacég röviden pedig közölte, hogy nem szoftverfrissítés volt a probléma fő gyökere, hanem az Optus biztonsági rendszere.

Azóta történt

Előzmények