Nagyot dobott a Facebook – de ez még csak a kezdet

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a rögzített felvételek helyett az élő adások a menők. A Facebook sem akar lemaradni.

A közösségi oldal fejlesztői már jó ideje kísérleteznek az élő videók alkalmazásával, hiszen ha egy ilyen funkciót megfelelő módon és minőségben vezethetnek be, az új kommunikációs forma megjelenését jelentheti, és sok felhasználó számára vonzó lehet.

Az első változatot februárban tették elérhetővé világszerte, ám azóta sokat dolgoztak rajta, javításokat végeztek az alkalmazáson, és most még nagyobbat léptek előre: kiadták a program asztali verzióját is.

Az „Élő videó” (Live Video) most már, tegnap óta mindenki számára elérhető a kezdőoldal „Alkalmazások” menüjében – és a promóciónak köszönhetően az első helyen.

Robbanás előtt

A szolgáltatás jelen állapotában még igencsak alapszintű – de nagy potenciál van benne. Ha ide belépünk, most egyrészt látunk egy világtérképet, kék pontokkal megjelölve azok a helyek, ahol valaki épp élő adást közvetít, de mellette vannak ajánlók is. A pontok nagysága jelzi, hogy épp hányan nézik a közvetítést. A videók kinagyíthatók vagy kicsinyíthetők.

Ugyanakkor a kísérleti jelleg még mindig látszik, és feltűnő, hogy jelen pillanatban még csak a működésre (annak tesztelésére) koncentrálnak, mivel a tájékozódás a videók között még teljes mértékben megoldatlan, s azt sem tudjuk, mi alapján válogatnak az ajánlóban. Az is valószínű, hogy nem az összes elérhető videót mutatják, hanem valami alapján szelektálnak.

A megoldás egyelőre a mobilos verzióban még nem érhető el.

Hasonló szolgáltatások már léteznek (a legnagyobb versenytárs a Twitter tulajdonában lévő Periscope), de nem nagy bátorság megjósolni, hogy ha a több mint másfél milliárd felhasználóval rendelkező Facebook kifejleszt egy könnyen kezelhető, egyszerű, közösségi funkciókkal felturbózott alkalmazást desktopra és mobilra, akkor ezt a piacot is letarolhatja. Márpedig ez egy óriási és nagy pénzeket termelő piac. A jelenlegi trend azt mutatja, hogy a felhasználói igény a YouTube-féle rögzített videókról egyre inkább áttolódik az élő, stream közvetítésekre, főként a fiatalok körében.

Mark Zuckerberg egyszer már nagyon jót lépett, amikor sok-sok éve időben rájött, hogy a mobilos piac lehet a bővülés kulcsa – lehet, hogy most is jól döntöttek.

Azóta történt

Előzmények