Újabb egymilliárdos bevásárlásra készül a Facebook

Helyi lapok adtak hírt arról, hogy értesüléseik szerint a Facebook és egy izraeli, mobil eszközökre szánt térképes szolgáltatásokat fejlesztő cég, a Waze durván féléves tárgyalássorozat után közel állnak a megállapodáshoz, és az amerikai vállalat várhatóan 800 millió és egymilliárd dollár körüli összegért megveszi a céget.

Habár a vállalatok egyike sem kívánta kommentálni a híradásokat, a két cég között zajló megbeszélésekről már korábban is szivárogtak információk, így a szerződés megkötése valószínűleg tényleg meg fog történni. Arról a források nem számolnak be, hogy ez esetben a Facebook áttelepíti-e a jelenleg 47 millió aktív felhasználóval rendelkező Waze-t az Egyesült Államokba, ahogy ezt korábban már két, hasonló módon felvásárolt izraeli céggel tették, vagy pedig a szakemberek és a vállalkozás maradnak hazájukban.

Hogy a Facebook kiemelten érdeklődik a mobilos technológiákat fejlesztő cégek iránt, az egyáltalán nem meglepő. Néhány éve az alapító és vezető Mark Zuckerberg több fórumon is elmondta, hogy a közösségi oldal jövőjének kulcsa, hogy az addig meglehetősen elhanyagolt mobilos piacon teret tudnak-e nyerni. Erőfeszítéseik sikerrel jártak (ugyancsak egymilliárdért szerezték meg nagyjából egy éve az Instagramot), az idei márciusi adatok szerint világszerte már több mint 750 millióan veszik igénybe mobil eszközről a szolgáltatást (54 százalékkal többen, mint egy évvel korábban), és az üzleti eredményre sem lehet panaszuk: ahogy arról az IT café is beszámolt, a mobilos hirdetések igen jövedelmezőek, hiszen az alig egy éve indított üzletág már a teljes hirdetési bevétel 30 százalékát hozza.

A dinamikusan növekvő Waze egyébként maga is kifejezetten közösségi alapokra épít: fő szolgáltatásukban olyan navigációs és közlekedési információkat kínálnak, melyeket a közösség és a készülékek adnak össze.

Azóta történt

Előzmények