Szépen hoznak a konyhára a Facebooknak a mobilos hirdetések

Jelentősen tudta növelni bevételeit a Facebook a vállalat tegnap kiadott pénzügyi gyorsjelentése szerint. Bár az elmúlt hetekben a cégről leginkább a Home alkalmazás felemás fogadtatása és sikertelensége, valamint az aktív felhasználók számának csökkenése miatt lehetett olvasni, a most közzétett eredmények alapján a Facebookot nem igazán hatják meg a negatív hírek, és egyre hatékonyabban tudja pénzzé tenni hatalmas felhasználói bázisát.

Míg 2012 első negyedévében 1, 058 milliárd dolláros bevételük volt, 2013 hasonló időszakában ez 1,458 milliárd dollárra emelkedett, ami 38%-os növekedést jelent. Ebből 1,25 milliárd származott hirdetések értékesítéséből, ez 43%-kal több mint a tavalyi év első negyedévében. A nettó nyereség 219 millió dollár, ami 14 milliós növekedés az előző évhez képest. Nagyon látványosan, az elemzői várakozásokat felülmúló mértékben nőtt a mobilos hirdetésekből befolyó bevétel aránya, és most már 30%-át teszi ki a teljes hirdetési bevételnek. Annak fényében, hogy tavaly ilyenkor még sehol nem volt a Facebook mobilos hirdetési platformja, ez igencsak szép teljesítmény. A jelentős növekedés azonban nem csak a bevételi, hanem a kiadás oldalon is jelentkezett, a Facebook működési költsége 1,09 milliárd dollárt tett ki, ami 60%-os emelkedésnek felel meg.

A napi aktív felhasználók száma 26%-kal 665 millióra, a havi aktív felhasználók száma 1,11 milliárdra nőtt, és ez utóbbiak közül 751 millió nem csak számítógépről, hanem valamilyen mobil eszközről is szokta használni a Facebookot. Az okostelefonok és tabletek térnyerését az is jól mutatja, hogy egy év alatt duplájára (189 millióra) emelkedett a csak mobilról Facebookozók száma. A közösségi oldalt aktívan, napi rendszerességgel használók száma tehát egyelőre még mindig növekedésben van, cáfolva azokat az elemzői aggodalmakat, miszerint egyre többen hagyják el az oldalt vagy válnak esetleges felhasználókká.

A végére egy apró érdekesség: egy amerikai Facebook felhasználó 3,5 dollárral járult hozzá a cég bevételeihez, egy európai ennek kevesebb mint felével (1,6 dollár), az ázsiaiak már csak 64 centet dobtak be a vállalat malacperselyébe, a „többiek” pedig mindössze fél dollárt.

Azóta történt

Előzmények