Felére zuhant a Sony nyeresége

Szeptember 30-ával zárult második üzleti negyedévében 47 százalékkal, 28,5 milliárd jenre (247 millió dollár) zuhant a fogyasztási elektronikai cikkek világszinten második legnagyobb gyártója, a Sony Corp. nettó nyeresége, elsősorban a tévékészülékek áresése és filmgyártó üzletágának vesztesége miatt. Ráadásul kilátás sincs arra, hogy a közeljövőben a társaság olyan készülékkel álljon elő, ami fordulatot hozhatna. Bár a PlayStation 2 játékkonzol és annak hordozható változata elég jól megy és növelni is kívánják ezek gyártását, a PlayStation 3-at csak jövőre tudják piacra dobni, míg az új generációs Microsoft Xbox 360-as már idén november 22-én forgalomba kerül. Az árbevétel minimális mértékben, 1703 milliárd jenre nőtt. Az üzemi nyereség 52 százalékkal, 65,9 milliárd jenre emelkedett, hála egy 73,5 milliárdos hasznot hozó üzletnek – a Sony nyugdíjalapjának egy részét eladta a japán kormánynak. A tévékészülékeket gyártó divízió 38 milliárd jenes veszteséget termelt, a Metro-Goldwyn-Mayer Inc. (MGM) 6,6 milliárd jenes veszteséggel zárta a negyedévet, miután nem akadt egy a tavalyi Pókember 2-höz hasonló sikerfilm. A társaság fenntartja korábbi előrejelzését, hogy a jövő márciusig tartó üzleti évet 11 éve először mínuszban, méghozzá 20 milliárd jenes veszteséggel zárják.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt