Félmilliárd dollárt tesz a Destiny sikerére az Activision

A rekordtartó Grand Theft Auto V 265 millió dolláros összköltségének csaknem dupláját hajlandó a Destiny című játék fejlesztésére, kiszolgáló infrastruktúrájának kialakítására, terjesztésére és marketingjére költeni az Activision. A kiadó vezérigazgatója, Bobby Kotick az idei Milken konferencián beszélt a vállalat idei terveiről, az általa említett összeget tegnap egy szóvivő is megerősítette a Reuters hírügynökségnek.

A félmilliárd dollár elsőre nagyon soknak tűnik, de az Activision helyzetében érthető, hogy miért szánnak ekkora büdzsét egy olyan játékra, melynek üzleti sikerére egyáltalán nincs garancia, és a kezdeti lendületet – persze a minden bizonnyal nagyon komoly marketingkampányt leszámítva – elsősorban a fejlesztő Bungie korábbi önéletrajza adja meg. A kiadó aranytojást tojó tyúkjai, a World of Warcaft és a Call of Duty franchise-ok még mindig nagyon sok pénzt hoznak ugyan, de ugyanakkor meglehetősen korosnak is számítanak (a World of Warcraft 2004-ben, az első Call of Duty 2003-ban került piacra), és az erőfeszítések ellenére jelentős a kockázata annak, hogy néhány éven belül kifulladnak. Egy AAA kategóriás játék fejlesztése általánosságban is sokba kerül, a befektetés megtérülése a freemium modellt alkalmazó okostelefonos, tabletes és egyszerűbb webes címek robbanásszerű elterjedése miatt egyre kevésbé biztosított.

A bejáratott franchise-ok viszont szépen hoznak a konyhára, még akkor is, ha az évente vagy kétévente megjelenő új részek valójában kevés újdonságot tartalmaznak. Ha a fejlesztés során nem rontják el menthetetlenül, egy költséghatékonyan – hiszen a játékmotor, modellek, hangok és egyéb kellékek – létrehozott sokadik rész viszonylag alacsony és kiszámítható ráfordítással újra és újra nyereséget tud termelni. Az Activision ezzel a félmilliárddal rakná le az alapjait a következő World of Warcraftnak vagy Call of Dutynak, a Destiny stílusából adódóan talán inkább az utóbbinak. „Ha 500 millió dollárt teszel fel, nem kockáztathatsz egy külsős stúdió fejlesztésével” – mondta Kottick.

Piaci elemzők szerint ahhoz, hogy az Activision befektetése már az első Destiny játékkal megtérüljön, mintegy 16 millió darabot kellene értékesítenie belőle a nyitáskori 60 dolláros áron. Mivel egy teljesen új címről van szó, ezt a célt szinte biztos, hogy nem fogják elérni, a becslések 8 milliós eladást jósolnak, ami egészen kiemelkedő lenne egy korábban még nem bizonyított játéktól.

A vállalat egyik szóvivője kifejtette, hogy az Activison a Bungie-val 10 éves távlatban tervezett, a kezdeti magas költségek a teljes periódusra és a további címekre szétosztva már nem lesznek magasabbak, mint az az AAA kategóriás játékoknál megszokott. Hozzátette, hogy a Destiny kiszolgálásához szükséges infrastruktúra kiépítését is előre meg kellett finanszírozni.

Előzmények

  • 7 millió felett a PlayStation 4 eladások

    A Sony új konzolja továbbra is tartja kezdeti lendületét, a nagy kereslet miatt több helyen még mindig hiány van belőle.

  • Felhőkarcolóból lesz a világ legnagyobb Tetrise

    Április elején egy philadelphiai toronyházon lehet majd játszani az örök klasszikussal, egyszerre akár ketten is.