Kiderült, hogy mi motiválja a fiatal kriptobefektetőket

A brit pénzügyi szabályozó hatóság (FCA) szerint egyszerűen az izgalom kedvéért fektetnek magas kockázatú kriptotermékekbe a fiatalok, akik talán mindenüket elbukhatják.

Mostanában a csapból is az NFT-őrület folyik, ha pedig mégsem, akkor az a téma, hogy milyen elképesztő rekordárfolyamot tört át a bitcoin, újra.

Felvetődik a kérdés, hogy kik állnak a trendek mögött? Erre valószínűleg még átfogó és összetett vizsgálatokat folytató elemzőcégek sem tudnának pontos válaszokat adni. Nagy-Britannia pénzügyi szabályozó hatósága (FCA) viszont azt állítja, hogy nagyon sok a fiatal az ilyen befektetések mögött. Ők előszeretettel fordulnak az online appok, a magas kockázatú kriptotermékek és a devizapiacok felé, és a hatóság azt is elárulta, hogy miért.

Az FCA állítása szerint egyszerűen az izgalom miatt teszik ezt, annak ellenére, hogy a többségük nem engedhet meg magának nagyobb veszteségeket.

A hatóság adatai szerint egy új, fiatal és változatos fogyasztói csoport is beszállt a magas kockázatú befektetések piacára. A hatóság azt mondja, bár változatos hátterű emberekről van szó, nagyon sok közöttük a 40 év alatti, BAME hátterű nő (BAME: fekete, ázsiai vagy kisebbségi). Ők a közösségi médiában tájékozódnak a hírekről, és itt gyűjtenek tippeket.

Minden pénzüket elveszíthetik az emberek

A brit és az európai hatóságok sorra adják ki a figyelmeztetéseket a fogyasztóknak, hogy minden pénzüket elveszíthetik az olyan magas volatilitású befektetések miatt, mint a bitcoin. Ennek ellenére ezen befektetések mennyisége rekordmagasságokba repült, a karantén és a távmunka időszakában még jobban.

Az FCA azt mondja, hogy sok befektető döntését és befektetését egyszerűen az motiválja, hogy élvezik és izgalmasnak tartják, hogy bizonyos cégekben úgymond tulajdont szereznek, és a befektetés izgalma pedig egyfajta közösségi faktorként határozza meg a státuszukat. A befektetések során a kihívást, a versenyt és az újdonságot részesítik előnyben, nem pedig a hozamot vagy a megtakarításokat.

A britek szerint egyes befektetőket megkísértenek az online reklámok és a mindenhonnan áramló magas nyomás, ezért számukra nem megfelelő, magas kockázatú termékeket vásárolnak.

Egy kampány során a brit hatóságok igyekeznek olyan kulcskérdésekre válaszokat közzétenni, amelyeket minden fogyasztónak mérlegelnie kellene befektetés előtt.

Azóta történt

Előzmények