Fordulópont a Huaweinél - dübörög az export

A telekommunikációs berendezéseket gyártó Huawei Technologies exportja az idén felülmúlta mind a várt 5 milliárd dollárt, mind a belföldi eladásokat. Utóbbi az itthon a Synergon partnereként megismert cég történetében először történt meg. Az európai piacokon a 2005 első félévi eladások elérték a 300 millió dollárt, az éves cél pedig a 600 millió dollár – ez 300 százalékos növekedést jelent 2002-höz képest.

A társaság tervei szerint 2008-ban az eladott termékek 70 százaléka már Kínán kívül fog elkelni. A cég külföldi terjeszkedése során az európai és észak-amerikai piac a jövőben átveszi a szerepet az olyan, kevésbé fejlett területektől, mint amilyen Afrika, Latin-Amerika és Ázsia.

Ez év végére a Huawei 8 regionális központot létesített világszerte, 55 irodával és szervizközponttal. A külföldi eladások több mint 90 országra terjednek ki, s 22 olyan üzleti partnerre is támaszkodnak, amelyek a világ 50 legnagyobb telekommunikációs vállalata közé tartoznak. A év utolsó harmadában a cég két fontos partnerrel kötött szerződést: Kínában a Henkel-csoporttal alapított vegyesvállalatot, a Vodafone-nal pedig egy hosszú távú, globális együttműködési megállapodást hozott tető alá.

Azóta történt

Előzmények