Okostelefonjaival és tabletjeivel is kipróbálja magát a hazai piacon kívül a Fujitsu. A Financial Times értesülései szerint a japán óriásvállalat széles termékkínálattal készül Európa meghódítására, az új, felső kategóriás készülékeket a jövő héten kezdődő Mobile World Congress (MWC) rendezvényen leplezik le.
A gazdasági lap felidézi: a japán gyártók eddig mérsékelt sikereket értek el az európai piacon, elsősorban azért, mert kifejezetten a hazai igényekre koncentráltak. Mindeközben az olyan ázsiai riválisok, mint a Samsung, a HTC, a Huawei vagy a ZTE a globális okostelefon-piac egyre meghatározóbb szereplőivé váltak.
A Fujitsu – mely a japán okostelefon- és tabletpiacon az ötödik legnagyobb gyártó – olyan termékekkel készül Európába, melyek világszerte használható technológiákat támogatnak. A mobilok izgalmasabb funkciói között lesz a fizetésre is használható rövid hatótávú kommunikáció (NFC), illetve az LTE-hálózatok támogatása. A Financial Times szerint a készülékekbe ujjlenyomat-olvasó is kerül.
Robert Pryke, a vállalat európai mobilüzletágának vezetője a gazdasági lapnak azt mondta: már tárgyalnak a mobilszolgáltatókkal a készülékek forgalmazásáról. A Fujitsu az elkövetkező 3-5 évre két számjegyű piaci részesedés elérését célozta meg Európában.