A lassuló e-kereskedelem miatt szenvedhetnek karácsonykor a futárcégek

Az USA nagy futárcégei nagy kapacitásbővítéseket eszközöltek, most viszont jócskán alulmúlhatják az ünnepi szezon rendelései a teljesítőképességüket.

Általános trend volt a világjárvány alatt felpörgött e-kereskedelem eredményeként, hogy a futár és más szállítmányozási cégek hatalmas kapacitásbővítéseket eszközöltek, új dolgozókat vettek fel.

A jelentések szerint az USA-ban is megszenvedte a hatalmas keresletet az összes szereplő, a FedEx, a UPS és a USPS is. Most viszont pont fordított problémával küzdenek: túl nagy kapacitással.

Bár a bővítések folytatódtak a cégeknél, a fogyasztók egyre többen tértek vissza a fizikai boltokba, eközben az infláció, az élelmiszerárak, az energia- és üzemanyagárak és a lakhatási árak egyre csak emelkedtek. Mindez jelentősen visszafogta a költekezést, sok jelentés szól már lassuló e-kereskedelemről.

Az USA szállítócégei állítólag az ünnepi szezonban napi 110 millió csomagot tudnának kezelni, de várhatóan 18 millióval kevesebbet kell majd a csúcsidőszakban is. Eközben tavaly és tavalyelőtt 1,3 és 7,2 millióval több csomag kiszállítására lett volna igény, mint amit teljesíteni bírtak. Satish Jindel és a ShipMatrix szerint az egyensúly felborulása pénzügyi gondokat okoz majd a vállalatoknak, de ezen segíthet, ha visszafogják a toborzást.

A FedEx már felhívta a figyelmet, hogy a globális kereslet a vártnál nagyobb mértékben csökken, ezért lépéseket tesznek a költségek csökkentésére.

Szakértők szerint a piac felborulása azt eredményezheti, hogy a kiszállítók kedvezményekkel próbálják majd megtartani ügyfeleiket.

Azóta történt

Előzmények