A Garmin még mindig betegeskedik

A vállalat részleteket nem közöl, ám egyes szakértők azt állítják, hogy zsarolóvírus áll a háttérben.

A többféle szolgáltatást is kínáló Garmin felhasználói a múlt hét szerdája óta tapasztalhatták,. hogy egyes szolgáltatások leálltak – pl. a sportolóknak szánt eszközök szinkronizációja, a Garmin Connect, vagy a pilóták által használt flyGarmin –, és az ügyfélszolgálat is elérhetetlennek bizonyult.

A cég szűkszavúan nyilatkozott a történtekről, a hivatalos vélemény korábban karbantartásról szólt, de sok szakmai és közösségi oldalon felvetették azt (konkrét közvetlen bizonyítékot be nem mutatva), hogy valójában zsarolóvírus áldozata lett a Garmin rendszere, és valószínűleg a tárgyalnak a zsarolókkal. Egyes források több lapnak is azt nyilatkozták, hogy az Evil Corp nevű kiberbűnözői csoport áll a háttérben, akik a WastedLocker nevű zsarolóvírussal fertőzték meg a Garmin szervereit – ez a vírus titkosítja az adatokat, a feloldásáért követelnek pénzt (egyes, meg nem erősített híradások szerint a zsarolók 10 millió dollárt kérnek).

A szolgáltatások még a hét végén is akadoztak vagy nem voltak elérhetőek, de ma, hétfőn már egyre több felhasználó jelezte, hogy visszaállt a normál üzemmód – ennek ellentmond, hogy e hír írásának időpontjában mind a főoldal, mind a status page még mindig (vagy újra) szolgáltatáskiesést jelez.

Azóta történt

Előzmények