Senkit sem érdekel a Google Chrome

Szeptember elején szenzációszámba ment a Google bejelentése, hogy belép a böngészőpiacra. Az internetvállalat versenyzője, az egyelőre béta-változatban kiadott Chrome ugyan nem hozott forradalmi újításokat, de több olyan tulajdonsága van – például az egyszerű felület, a gyors JavaScript-végrehajtás vagy a privát böngészés, közismertebb nevén pornó mód –, melyek alkalmasak lehetnek a felhasználók megnyerésére. A riválisok egy pillanatra meg is szeppentek: joggal tartottak a Google-től, melynek kétségtelenül megvannak az erőforrásai a böngészőpiac megmerevedett erőviszonyainak feltörésére.

A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt ma „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. A múlt héten összesen közel 656 millió lapletöltés volt az alapja a mérésnek.

Egyelőre azonban ez a törekvés kudarcot vallott – Magyarországon biztosan. A Gemius SA internetes piackutató hazai oldalakról gyűjtött adatai szerint ugyanis két hónappal a kiadása után a Chrome mindössze 0,6 százalékos részesedést tudott kihasítani magának a böngészőpiacon, alig többet, mint a hónapok óta viszonylag konstans (0,4-0,5 százalékos) elterjedtséget felmutatni tudó Apple Safari. A program tesztváltozata a nagyok versenyébe egyáltalán nem tudott beleszólni.

A magyar internetezők körében változatlanul a Firefox 3.x a legnépszerűbb böngésző, ezt az elmúlt héten a felhasználók 29,3 százalék használta. A második legkedveltebb browser az Internet Exlporer 7-es változata (28,7%), amely szeptember közepén előzte meg elődjét, az Internet Explorer 6-ot (25,1%). Utánuk következik sorrendben a Firefox 2.x (11,5%), az Opera 9.x (2,1%), a Firefox 1.x (1,3%), a Chrome (0,6%) és a Safari (0,5%). Az Internet Explorer 8 bétáját 0,1 százalék használja.

Gemius SA, gemiusTraffic
Az új verziók előznek (Forrás: Gemius SA, gemiusTraffic)

Amint a számokból látszik, itthon újabb mérföldkövet hagyott maga mögött a Firefox: a Mozilla irányításával fejlesztett, nyílt forrású böngésző összesített részesedése meghaladta a 40 százalékot (42,1%) a magyar felhasználók körében. A piacvezető azonban változatlanul a Microsoft, amelynek Internet Explorerét a hazai netezők 53,9 százaléka használja – derül ki a statisztikából.

Azóta történt

Előzmények