Reklámok ezrei érkeznek a játékokba

A Google új kezdeményezése, az AdSense for Games program lehetővé teszi a játékfejlesztők számára, hogy reklámokat helyezzenek el a játékaikon belül. Jelenleg a szolgáltatás még béta-verziójú, tesztelik. Ha egyszer működőképes lesz, akkor a fejlesztők mind a megjelenés, mind a kattintások után pénzt kapnak. A bevételt aztán megosztják a Google és a játék kiadója között – amit akár kissé furcsának is nevezhetünk: a kiadó kap pénzt az után, hogy a fejlesztő szenved a reklám játékkódba illesztésével.

„Ezzel a programmal lehetővé válik az egyre nagyobb tömegben megjelenő online játékosok elérése is” – állítja a vállalat. „Egy sporteseménnyel számolva például a hirdető megjelenítheti a logóját a sporteseményt kísérő online játékon, így érve el a hozzá kapcsolódó népességet.”

A programban jelenleg fejlesztőként vesz részt a Konami, a Playfish és a Mochi Media, a hirdetők között pedig megtalálhatjuk a Sony Picturest, a Sprintet és egy online biztosítóházat, az Esurance-t.

Bár az ötlet nem új, eleddig még érintetlennek és jól jövedelmezőnek tűnik ez a terület. 2006-ban hírek kaptak szárnyra arról, hogy a Microsoft több százmillió dollárt fizetett a Massive Inc.-nek egy ilyen megoldásért, a Sony pedig ez év elején indította erre vonatkozó programját. A Google tavaly tette nyilvánvalóvá, hogy érdeklődik az ilyen típusú reklámozás után, amikor felvásárolták az AdScape-et.

Azóta történt

Előzmények