A Google és a Microsoft küzd a vállalkozókért a felhőben

A Google a múlt héten bejelentette, hogy a Google Alkalmazások (Apps) felhasználói kérésére ősztől újabb szolgáltatások válnak elérhetővé a felkínált csomagokban, például a Google Reader, a Blogger és a Picasa Web Albums.

A Google ezen (fizetős) szolgáltatása nagy versenyben áll más cégekével, hatalmas marketingháború zajlik e területen, hiszen például a Microsoft, az IBM és a Cisco is teljes gőzzel nyomul ebben a szegmensben, ahol mind az egyéni felhasználókat, mind a vállalkozásokat igyekeznek saját megoldásaikhoz csábítani ezekkel a felhőalapú megoldásokkal. A Google felelős termékmenedzsere szerint a bővítés első fázisában az új szolgáltatások nem kapják meg azt a teljes támogatást, melyet az alaptermékek, de ennek kiterjesztése csak idő kérdése.

A helyzet érdekessége, hogy a hasonló szolgáltatások területén jelen pillanatban az egyik nagy rivális, a Microsoft áll jobban, akik a vállalkozói szférában mind helyzeti előnyük, mind szolgáltatásaik magas színvonala miatt jelentősen megelőzik a Google-t, ráadásul az Office 2010 május 12-én jelenik meg, s ez a szolgáltatáscsomag igen komoly webes lehetőségeket is kínál. A Microsoft számlájára írható, hogy több évtizedes fejlesztői tapasztalat jelenik meg a „hibrid” (asztali és webes lehetőségek kombinációja) megoldásban, míg a Google reményei sem alaptalanok, amikor arra alapoznak, hogy szoftvereik használatának egyszerűsége és átláthatósága lehet erős érv mellettük.

Azóta történt

Előzmények