Ez a legsúlyosabb baleset eddig – de újra az ember hibázott

A Google önjáró autóinak baleseti statisztikája még mindig meggyőző, és ezen a mostani ütközés sem rontott.

Ha nem is minden nap fordul elő, de azért nem ritkák azok a balesetek, melyekben érintettek a Google által tesztelt önjáró autók – ezekről az incidensekről a vállalat rendszeres jelentéseket is kiad. Ám e balesetek döntő többségében nem a tesztautók a hibásak, és a legtöbbször az anyagi kár sem jelentős.

Épp ezért figyeltek fel az újságírók is arra a pénteki balesetre, mely a Google kaliforniai központja közelében történt, ugyanis a korábbiakhoz képest különösen súlyosan megsérült a jármű.

A Lexus egy kisteherautóval ütközött egy kereszteződésben, az előbbinek az oldala tört össze, az utóbbinak az eleje.

Hátul látható a balesetet okozó teherautó
[+]

A Google közleménye szerint – melyet újságíróknak egy szemtanú is megerősített – azonban most sem a vezérlőrendszer hibázott, ugyanis a Lexus egy lámpás kereszteződésben zöld jelzésnél szabályosan, hat másodperccel az engedély után kanyarodott balra, ám a teherautó a piros jelzés ellenére hajtott be a kereszteződésbe, és így történt meg az ütközés, melyben személyi sérülés nem történt.

A Google egyébként a Mountain View-i központ környéki mellett egy egész flottával, 58 autóval folytatja a teszteket már hónapok óta a texasi Austinban és az arizonai Phoenixben is – ezek egy része Lexus, másik része a saját fejlesztésű kis városi autó, melyről már az IT café is beszámolt. Augusztusban rekordot döntöttek a járművek: 274 ezer kilométert tettek meg, ebből 202 ezret autonóm módban, és összesen két balesetet regisztráltak, mindkettő kis sebességnél történt, és mindkettő ráfutásos volt: a Google autója mögött jövő sofőrök voltak figyelmetlenek.

AV Policy Guidance PDF by TechCrunch on Scribd

Azóta történt

Előzmények